וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כשהשרה רגב נגעה בגפני במהלך דיון סוער בוועדת הכספים

שרת התרבות ויו"ר הוועדה ישבו זה ליד זה בדיון, שבו סערו הרוחות בעקבות ההבהרה של רגב ולפיה תקציבים יוסטו מתל אביב משום ש"היא לא העיר היחידה בישראל". היא נגעה פעמיים בגפני, שהעיר לה לאחר מכן

עריכה: שניר דבוש

שרת התרבות מירי רגב קיבלה אתמול (שני) הערה מחבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה), לאחר שנגעה בו במהלך דיון בוועדת הכספים. בעת דיון סוער התקרבה אליו רגב ונגעה בידו של גפני, יו"ר הוועדה, פעמיים. האחרון הגיב בבהלה והתרחק ממנה, ולאחר הפעם השנייה העיר לה: "תפסיקי לגעת בי".

במהלך הדיון, שנועד לפיקוח תקציבי על משרד התרבות ב-2017, הודיעה רגב כי אם לא תצליח להגדיל את התקציב של משרדה, "יותר תקציבי תרבות וספורט יופנו מהמרכז לפריפריה", ואמרה כי "תל אביב היא לא העיר היחידה במדינה". דבריה הובילו לסערה והציתו ויכוחים בין הח"כים לשרה. חברי כנסת מהאופוזיציה טענו שהשרה השתמשה בבמה שניתנה לה בוועדת הכספים כאילו הייתה מסיבת עיתונאים פרטית שלה, לצורך קידום האג'נדה הפוליטית שלה. ח"כים מהקואליציה ראו בשורה של ממש בהסטת תקציבים מתל אביב.

גפני ניסה בתחילת הדיון להציג את מטרת כינוס הוועדה יחד עם השרה וציין ש"אחד התפקידים המרכזיים של ועדת הכספים הוא פיקוח תקציבי. לפני אישור תקציב המדינה הדו-שנתי, קיימנו דיון על תכניות עתידיות ואילו בדיונים החצי-שנתיים, המטרה היא לבחון את ההתקדמות ואת קצב ההתקדמות. כלומר, המטרה היא לבחון את הביצוע בפועל של תכניות כל משרד ומשרד, באמצעות ניתוח הביצוע והניצול התקציבי". גפני הסביר כי מדובר בפיילוט, כחלק מהניסיון להגביר את הפיקוח התקציבי של ועדת הכספים על משרדי הממשלה גם בשוטף ולא רק בעת אישור תקציב המדינה.

מירי רגב ומשה גפני בוועדת הכספים, יולי 2017. דוברות הכנסת,
גפני ורגב בדיון/דוברות הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully