וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנו של טראמפ ידע שמקור המידע על קלינטון מגורמי ממשל רוסיים"

11.7.2017 / 9:40

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי בנו של נשיא ארה"ב קיבל מייל ממכר שיזם את הפגישה, שבו צוין כי גורמים במוסקבה מעוניינים למסור מידע מכפיש על קלינטון. טראמפ הבן שכר עורך דין פלילי לקראת זימונו להעיד בסנאט

צילום: רויטרס

(טראמפ ופוטין נפגשן לראשונה בפסגת G20, ביום שישי האחרון)

דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של נשיא ארצות הברית, ידע מראש כי בפגישתו בחודש יוני בשנה שעברה עם עורכת דין מרוסיה הוא עשוי לקבל מידע מכפיש על הילרי קלינטון, שמקורו בגורמי ממשל ברוסיה במטרה לקדם את בחירתו של אביו – כך דווח הלילה (שלישי) בעיתון "ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, טראמפ הבן קיבל הודעת דואר אלקטרוני מיחצ"ן ששמו רוב גולדסטון, שהציע לקשר אותו עם עורכת דין ששמה נטליה וסלניצקיה - זאת במטרה לקבל מידע שעשוי לסייע לקמפיין הבחירות של אביו. המידע שהוצג בדיווח מסתמך על שלושה אנשים שידעו על קיומה של ההתכתבות בין גולדסטון לטראמפ.

טראמפ הבן טען אתמול כי נפגש ב"מגדלי טראמפ" בניו יורק ב-9 ביוני שעבר עם וסלניצקיה לבקשת אחד ממכריו. בפגישה נכחו גם גיסו, ג'ארד קושנר המשמש כיום יועץ לענייני חוץ לנשיא, ומנהל הקמפיין דאז פול מנפורט, ששמו נקשר בעבר גם כן בחקירת הקשרים עם רוסיה.

בהצהרה הבהיר טראמפ כי "האישה ציינה שיש לה מידע על כך שאנשים המקורבים לקרמלין מימנו את הוועידה הדמוקרטית ותמכו בקלינטון. דבריה היו מעורפלים וחסרי היגיון. היא לא סיפקה פרטים שהוכיחו את טענותיה או אפילו הציעה פרטים שכאלה. מהר מאוד התברר כי לא היה לא שום מידע משמעותי".

נאום דונלד טראמפ ג'וניור בוועידה הרפובליקנית בקליבלנד אוהיו 20 יולי 2016. רויטרס, רויטרס
טראמפ הבן, במהלך קמפיין הבחירות בשנה שעברה/רויטרס, רויטרס

אמש שכר טראמפ את שירותיו של עורך דין שייצגו בחקירת הפרשה, לאחר שוועדת המודיעין של הסנאט הודיעה כי תזמן אותו למסור עדות על הפגישה. אלן פוטרפאס, הפרקליט ששכר טראמפ, מתמחה בסניגוריה בתיקים פליליים וייצג בעבר חברי ארגוני פשיעה בארצות הברית, עברייני צווארון לבן ואף האקר רוסי.

הסנאטור מארק וורנר, חבר המפלגה הדמוקרטית הבכיר בוועדת המודיעין, אמר כי טרם הוחלט אם טראמפ הבן יתבקש להעיד בפומבי או בדלתיים סגורות. "הוועדה תיפגש עם כל אדם שהיא רואה כבעל חשיבות לחקירה", הוסיף.

בתדרוך לעיתונאים אמרה אתמול דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס כי לא היה דבר בפגישה שמעיד על היותה בלתי הולמת. "דונלד ג'וניור קיים פגישה קצרה עם עורכת הדין וסלניצקיה שלא הבשילה למגעים נוספים", הוסיפה.

טראמפ ופוטין נועדו במהלך פסגת הG-20 בגרמניה. רויטרס
טראמפ ופוטין בפגישתם בפסגת G20, בשישי/רויטרס

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הכחיש אתמול כי וסלניצקיה היא מקורבת לממשל הרוסי. "איננו יודעים מי היא ובוודאי שאיננו יכולים לעקוב אחר תנועותיהם של כל עורכי הדין ברוסיה, בתוך המדינה ומחוצה לה", אמר פסקוב. וסלניצקיה ידועה כמי שנאבקה נגד החוק האמריקני שהכניס לרשימה שחורה מפרי זכויות אדם ברוסיה ושבגינו החליט הנשיא ולדימיר פוטין לעצור את תכנית האימוץ האמריקנית של ילדים רוסים. היא נשואה לסגן שר התחבורה לשעבר בארצה ובין לקוחותיה עסקים בבעלות ממשלתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully