וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: אליעזר (צ'ייני) מרום נחקר ושוחרר למעצר בית

12.7.2017 / 1:10

המשטרה פשטה על ביתו של מרום, מפקד חיל הים לשעבר שמכהן כיום כיו"ר רשות שדות התעופה, ועיכבה אותו בחשד שסייע בהעברת כספי השוחד לכאורה מהחברה הגרמנית. מקורבו של נתניהו נחקר פעם נוספת

עריכת וידאו: ניר חן

אלוף במיל' אליעזר מרום נלקח אתמול בבוקר (שלישי) לחקירה ביחידה הארצית לחקירת פשיעה כלכלית (יאל"כ), בחשד למעורבות בפרשת הצוללות. שעות אחדות לאחר מכן נכנס לחקירה בשנית מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנשלח שלשום למעצר בית.

המשטרה התכוונה כבר שלשום לעכב לחקירה את מרום, מפקד חיל הים לשעבר, אולם בשל אירוע משפחתי החליט היועץ המשפטי לממשלה כי המשטרה תפשוט על ביתו בבוקר. מרום, המוכר גם בכינוי "צ'ייני", מכהן כיום כיו"ר מועצת רשות שדות התעופה. הוא שוחרר בתום חקירתו למעצר בית למשך שלושה ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
הערכה: מפקד חיל הים לשעבר יזומן לחקירה בפרשת הצוללות
דיווח בגרמניה: אושרה מכירת הצוללות לישראל, "אם לא תוכח שחיתות"
יעלון: אם לא יוגשו כתבי אישום בפרשת כלי השיט – אחשוף הכול

אליעזר צייני מרום, מפקד חיל הים לשעבר, מגיע לפרידה מבני גנץ בדרייב אין בתל אביב. פברואר 2015. דרור עינב
צ'ייני/דרור עינב

החוקרים מנסים להבין אם הוא זה שעומד מאחורי פתיחת חשבון בנק בקפריסין, שאליו הועברו על פי החשד סכומי כסף גדולים מנציגי המספנות הגרמניות, שהיו אמורים לכאורה לשמש ככספי שוחד לשורה של בעלי תפקיד בצמרת הביטחונית הישראלית ולמקורבו של ראש הממשלה ואיש סודו.

החוקרים הצליחו לאתר את חשבון הבנק בקפריסין ואת תנועות הכספים בין חשבון זה לחשבונות אחרים ברחבי העולם. הם נעזרו באנשי רשות המסים ואנשי רשות להלבנת הון בפיצוח העברת ותנועות הכספים לחשבון וממנו.

עוד באותו נושא

פרשת הצוללות: המתווך בעסקה מיקי גנור - אחד מששת החשודים

לכתבה המלאה
עו"ד נחקר במסגרת פרשת הצוללות. ראובן קסטרו
המקורב לנתניהו/ראובן קסטרו

כמו כן, נקשר שמו של האלוף במיל' כמי שפעל להדיח את נציג המספנות בישראל וקידם את מינויו של הנציג האחר, איש העסקים מיקי גנור, שנעצר בפרשה ומעצרו הוארך שלשום. במשטרה ינסו לבדוק את מידת מעורבתו של מרום בשתי הסוגיות הללו וכן אם גם הוא קיבל שוחד כדי לגבש את עמדתו בתמיכה ברכישת הצוללות עבור חיל הים.

עיכובו לחקירה של הבכיר התבצע יום למחרת חקירתם של שישה מעורבים נוספים בפרשה, בהם בכירים בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. השישה עוכבו לחקירה בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוקי מע"מ, וכן הלבנת הון, במסגרת פרשת הצוללות. בין הנחקרים שלשום היו אבריאל בר יוסף, שהיה סגן ראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) ומועמד לתפקיד יועצו של ראש הממשלה בתחום המדיני-בטחוני וכן מיקי גנור, ששימש מתווך מול תאגיד "טיסנקרופ" מגרמניה שייצר את הצוללות שרכשה ישראל.

במשטרה הסבירו במהלך הדיון כי ישנו מסמך סודי שבעקבותיו נדרש גנור, איש מפתח בפרשה, להישאר במעצר. מעצרם של גנור ושל בר יוסף הוארך עד ליום חמישי ומעצרו של עו"ד רונן שמר, עוזרו של גנור, שנעצר אף הוא, הוארך עד ליום רביעי.

תרגיל של שייטת הצוללות המדמה לוחמה בשטח האויב, 18 במאי 2017. דובר צה"ל
"חקירה מסועפת ומורכבת". צוללת של חיל הים/דובר צה"ל

במהלך הדיון בהארכת המעצר של החשודים שלשום אמר נציג המשטרה כי חקירת הפרשה "מסועפת ומורכבת". עוד אמר כי עד כה בוצעו פעולות חקירה מגוונות. "היום, משהבשילה העת, הפכה החקירה לגלויה", הוסיף. לדבריו, "ממצאי החקירה עד כה מעלים חשד ממשי לביצוע עבירות טוהר המידות, הפרת אמונים, מתן ולקיחת שוחד, הלבנת הון ועבירות מס".

עוד הסביר נציג המשטרה לבית המשפט כי ממצאי החקירה, "מצביעים על התנהלות מדאיגה ביותר בקשר לעסקאות רכש ביטחוני, שבוצעו על ידי מדינת ישראל בשנים האחרונות בהיקפים של מיליארדי שקלים. צפויים להיחקר בפרשה מעורבים נוספים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הערכות, המשטרה מנסה לגייס לפחות עד מדינה אחד מבין החשודים, כשבר יוסף על הכוונת. אפשרות נוספת היא גיוסה של מזכירתו של גנור כעדת מדינה, בשל המידע הרב שהגיע לה. חוקרי המשטרה צפויים לנסות לדלות ממנה מידע על כוונותיו של גנור באשר לשיטת השוחד לכאורה, מסלול העברת הכספים ופגישות בין המעורבים בפרשה, במקרה והתרחשו.

לפני כחמישה חודשים הפכה הבדיקה בעניין רכש כלי השיט מגרמניה, המכונה "פרשה 3000", לחקירה פלילית. במסגרת החקירה נבדקים ההליכים לרכישת שלוש צוללות וארבע ספינות מהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ" שנציגו בישראל, גנור, יוצג על ידי עו"ד שמרון, עורך דינו ובן דודו של נתניהו. עם זאת, נתניהו עצמו אינו בין החשודים בפרשה שנחשפה על ידי רביב דרוקר בחדשות 10.

(עדכון ראשון: 07:37)

מיקי גנור החשוד בפרשת הצוללות בהארכת מעצרו בבית המשפט הערב 10 ביולי 2017. אור רביד, אור רביד
מעצרו הוארך עד ליום חמישי. גנור בבית המשפט, שלשום/אור רביד, אור רביד
תא?ל במיל? אבריאל בר יוסף, ראש המטה לביטחון לאומי והיועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה. לשכת העיתונות הממשלתית
המשטרה עשויה לנסות לגייסו כעד מדינה. בר יוסף/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully