וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת עיראק בנאום ניצחון במוסול: "סוף מדינת הטרור של דאעש"

11.7.2017 / 1:27

כשלצדו מפקדים וחיילים שהשתתפו במערכה לשחרור העיר מידי הארגון, הכריז אל-עבאדי על "נפילת מדינת השקר שעליה הכריז ארגון הטרור"

צילום: יוטיוב

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הכריז אמש (שני) באופן רשמי ניצחון על ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במוסול, בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית אחרי התבוסה הקשה ביותר שנחל הארגון מאז הכריז על הקמת חליפות אסלאמית לפני שלוש שנים.

"אני מכריז מכאן על סופה, על כישלונה ועל נפילתה של מדינת השקר והטרור, שעליה הכריז ארגון הטרור דאעש ממוסול", אמר ראש ממשלת עיראק, שהניף את דגלה של עיראק, כשלצדו מפקדים וחיילים, שהשתתפו במערכה שנמשכה כמעט תשעה חודשים ונתמכה על ידי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית. "ימיו של דאעש ספורים", מסר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באמצעות הודעת הבית הלבן. "נמשיך לפעול למען חיסול מוחלט של הארגון".

למרות ההכרזה, נותרו כמה כיסי התנגדות בודדים של דאעש בעיר שבצפון עיראק, ובמהלך היום נשמעו קולות ירי ופיצוצים. המערכה לשחרור העיר, שהייתה הגדולה ביותר בשליטת דאעש, גבתה את חייהם של אלפי בני אדם, הותירה את מוסול חרבה וכמיליון תושבים נעקרו מבתיהם. "הניצחון במוסול לא מסיים את האיום הבינלאומי שנשקף מדאעש", נמסר מהקואליציה הבינלאומית.


לקריאה נוספת בנושא
אחרי תשעה חודשים: עיראק הכריזה ניצחון על דאעש במוסול
סוף לחליפות דאעש במוסול: צבא עיראק צפוי להכריז על כיבוש העיר

ראש ממשלת עיראק אל-עבאדי מכריז ניצחון על דאעש בעיר מוסול, 10 ביולי 2017. רויטרס
אל-עבדאי מכריז על הניצחון, אתמול/רויטרס

על אף ששחרור מוסול לא יהווה את סופו של דאעש, זוהי מכה כואבת עבור הארגון הסוני הקיצוני. מנהיגו אבו בכר אל-בגדאדי הכריז על הקמת החליפות האסלאמית ממסגד א-נורי בעיר לפני קצת יותר משלוש שנים, ומאז לא נראה יותר. המסגד פוצץ בידי לוחמי דאעש בחודש שעבר, עם התקרבות הכוחות העיראקיים. מיקומו של אל-בגדאדי לא ידוע, ועל אף טענות מצד רוסיה ואיראן על כך שהוא ככל הנראה חוסל, במערב ובבגדאד מטילים בכך ספק.

הממשלה תידרש עתה להתמודד עם אתגרים חדשים, כמו המתיחות העדתית בין הסונים לשיעים, שאפשרה את צמיחת דאעש, לצד הסכנה של פיגועים ופעולות טרור של דאעש בתוך מוסול המשוחררת. הארגון עוד שולט על אזורים מדרום למערב העיר, ולוחמיו צפויים לסגת לאזורים המדבריים וההריים ומשם להוציא לפועל מתקפות נגד כוחות הביטחון ומטרות אזרחיות.


(עדכון ראשון: 19:52)

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
העיר העתיקה במוסול אחרי ששוחררה מידי דאעש, 9 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
כוחות עיראקיים ברחבי מוסול, בשבת/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully