וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים מסתייג מהחוק להפללת הלקוח: "המושג 'זנות' קשה לאכיפה"

10.7.2017 / 17:06

מנכ"לית המשרד אמרה כי הפתרון הפלילי בסוגיה צריך להיות מוצא אחרון, וכי יש להתמקד בהעלאת המודעות לתעשיית הזנות. חברות הכנסת שמקדמות את החוק : "צריכת זנות היא נורמה פסולה והרסנית. ההכרעה תעבור למחוקק"

גרפיטי רחוב שנוצר על ידי נשים שיצאו ממעגל הזנות, 2 במרץ 2017. ראובן קסטרו
"קנסות מנהליים הם לא הדרך להתמודד עם התופעה". גרפיטי בתל אביב/ראובן קסטרו

מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור התייחסה היום (שני) לחוק להפללת לקוחות זנות ואמר כי "כדי לקבוע אם יש עבירה, צריך לשים את האצבע על הערך המוגן, ולהיות מסוגן להסביר אותו במחקרים אקדמיים – והדעות חלוקות בשאלה האם את כל נזקי הזנות אפשר להטיל על הפרט". את הדברים אמרה פלמור בישיבת ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים וזנות בכנסת בראשות ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), ובהם התייחסה לעבודת הוועדה הבין-משרדית לבחינת החוק, שבראשה היא עומדת.

פלמור הורידה מהפרק את האפשרות להטיל קנס מנהלי על צרכני זנות, ואמרה כי היא מעדיפה פנייה להליך פלילי בהליך ענישה מדורש. "בגלל העמימות של הגדרת 'זנות', קנסות מנהליים הם לא הכלי המתאים להתמודדות עם התופעה", אמרה. "כדי להטיל קנס מנהלי צריכה להיות עבירה מאוד ברורה, כמו במקרה של אדם שנוסע ברכב בלי חגורת בטיחות. ניתן להטיל עליו קנס כי אין צורך להוכיח שום דבר חוץ ממה שראה השוטר באותו הרגע", הוסיפה.

עוד בוואלה! NEWS:
בדיקת הפוליגרף חשפה: שקרים בעדותו של הלוחם החשוד באונס חיילת
היועמ"ש אסר על משרד הפנים לשנות את רישום מינו של טרנסג'נדר שילד
חשד לרצח בגליל העליון: תושב בית ג'אן נורה למוות בחניית בית פרטי

הוועדה למינוי שופטים בראשות שרת המשפטים איילת שקד נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ושר האוצר משה כחלון, 22 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"נניח בפני השרה את כל הדוחות הרלוונטיים". שקד/נועם מושקוביץ

לדבריה, "כשמדובר בזנות, שיש בה מנעד רחב של פעילויות ואפשרויות, הדרך היחידה לטפל בזה היא דרך החוק הפלילי. כבר לא מדובר בשוטר שיבוא וייתן קנס. יש פה מצב שבו שוטר יצטרך לעצור ולזמן את הגבר והאישה לתחנת המשטרה, לגבות עדות ואז להחליט מה עושים". לדבריה, המחשבה שעומדת לנגד עיני הוועדה היא הליך ענישה מדורג – ראשית אזהרה, ולאחר מכן קורס לשיקום קהילתי. לטענתה, ההליך הפלילי צריך להיות המענה האחרון. "ההחלטה הערכית היא בידי המחוקק. אנחנו נניח בפני שרת המשפטים את כל הדוחות, המחקרים, סקירת החוקים במדינות השונות, כל המורכבויות של הדין הפלילי ודיני העונשים".

פלמור פנתה אל חברי הכנתה ואמרה: "אני לא מתווכחת עם הדרך שבה תבחרו לקדם את החוק. אנחנו סבורות כי התהליך שמתרחש עכשיו צריך להיות מלווה בתהליכים חינוכיים, בקמפיינים, בהעלאת המודעות ובשיח חברתי".

נציג משרד המשפטים אמר גם הוא היום בוועדה כי עבירה פלילית צריכה להיות מוצא אחרון מבחינה חקיקה. "חשובה קודם כל פעולת ההסברה והדיונים בכנסת", אמר. "יחד עם זאת, פעולה מוסדרת נוספת על ידי המדינה – כל זה צריך לקרות הרבה לפני שבאים לאנשים עם כתב אישום", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ח"כ לביא: השנה הקרובה תהיה שנת הבשורה לקורבנות הזנות

בשבוע הבא תציג הוועדה הבין-משרדית את המלצותיה בפני שרת המשפטים איילת שקד. במקביל לדבריה של פלמור הודיעו חברות הכנסת לביא, שולי מועלם (הבית היהודי) וזהבה גלאון (מרצ) כי יעלו בכל זאת את הצעות החוק בנושא הפללת צרכני זנות ושיקום נשים שיצאו ממעגל הזנות בוועדת השרים לחקיקה.

יו"ר הוועדה עליזה לביא אמרה בתום הדיון: "ציפינו לאמירה יותר ברורה ונחרצת, אך אנחנו עדיין מעריכים ומוקירים את עבודת העומק שעשתה הוועדה. עמדתה של הוועדה בראשותי ידועה בשנה וחצי האחרונות. אני מובילה את ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות, וקיימנו בה עשרות דיונים בשורה ארוכה של היבטים". לדבריה, "יש קונצנזוס רחב לגבי ההשלכות הקשות של הזנות, אלא שמצד שני ישנה מחלוקת בדבר הדרך להתמודד עם התופעה. הכדור עובר למגרש של המחוקק, ובשבוע הבא נביא את הצעת החוק להכרעת הכנסת. הצעת שתבהיר שצריכת זנות היא נורמה פסולה שהשלכותיה הרסניות כלפי הנשים בזנות וכלפי החברה כולה". לביא הוסיפה כי "השנה הקרובה יכולה להיות שנת הבשורה עבור אלפי נשים וגברים שהם קורבנות התעשייה ההרסנית הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully