וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההחלטה על חברון: דרישה בחיפה לשנות את שם כיכר אונסק"ו

10.7.2017 / 14:56

לפני תשע שנים החליט הארגון להכריז על הגנים הבהאיים בעיר אתר מורשת עולמי. לרגל ההחלטה קראו בעיר לכיכר ברחוב בן גוריון על שם אונסק"ו. כעת, לאחר ההחלטה על מערת המכפלה זועמים בחיפה: "האחרון שפועל למען סובלנות ושלום"

צילום: לע"מ

החלטת ארגון אונסק"ו להגדיר את העיר העתיקה בחברון ומערת המכפלה אתר מורשת עולמי בשטח פלסטיני, שספגה גינויים מרחבי המערכת הפוליטית, מעוררת ויכוח פנימי גם בחיפה. לפני שש שנים נקראה כיכר מרכזית בעיר בשם "כיכר אונסק"ו לסובלנות ושלום". כעת, עולה דרישה לשנות את שם הכיכר.

הכיכר, שנמצאת בקצה העליון של שדרות בן גוריון במושבה הגרמנית ומתחת לגנים הבהאיים, נקראה על שם ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, לאחר שזה החליט ב-2008 להכריז על אתרי הבהאיים אתר מורשת עולמי. "זו אחת המתנות הגדולות שהעיר חיפה קיבלה", אמר אז בטקס הכרזת השם ראש העיר יונה יהב. "בהכרזה על אתר מורשת עולמי הצטרפו הגנים הבהאיים לרשימה מכובדת של אתרי מורשת עולמית בהם: מצדה, החומה הסינית, והפירמידות במצרים".

אולם בעקבות ההחלטה בסוף השבוע האחרון בנושא חברון עולה דרישה מצד רבים מתושבי העיר להסיר את שם הארגון מהכיכר. ניר שובר, בעל בתי קפה בעיר ופעיל בולט של מפלגת העבודה בעיר, אמר הבוקר כי מאז סוף השבוע הרשתות החברתיות פעילות מאוד בנושא ובעקבות כך הוא החליט "לקחת את המושכות".

לקריאה נוספת:
שגרירת ארה"ב באו"ם על החלטת אונסק"ו: "התנכרות להיסטוריה"
נתניהו על הכרעת אונסק"ו במערת המכפלה: "עוד החלטה הזויה"
ארגון אונסק"ו הכריע: חברון ומערת המכפלה - אתר מורשת פלסטיני

כיכר אונסק"ו לסובלנות ולשלום בחיפה. עריית חיפה, מערכת וואלה! NEWS
כיכר אונסק"ו בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, עריית חיפה

שובר החל עצומה שקוראת לשנות את שם הכיכר לשם אחר. לדבריו, "ארגון אונסק"ו הוא הארגון האחרון שעליו אפשר לומר שהוא פועל למען סובלנות ושלום. אני ורבים נוספים היינו משוכנעים שזה ארגון שפועל למען שימור, והנה מתברר לנו לאחרונה שזה ארגון שפועל נגד ישראל". הוא הוסיף כי "הכיכר הזאת הפכה בשנים האחרונות למקום שבו נערכות הפגנות אנטי-ישראליות ופרו-פלסטיניות, וזה כנראה לא סתם נעשה דווקא שם".

הוא מבקש לקרוא את המקום על שם דמות שתרמה למדינה ולעיר, והציע לקרוא לכיכר על שם חולדה גורביץ', תושבת העיר וכלת פרס ישראל על מפעל חיים, בשל עזרתה לנכי צה"ל ומשפחותיהם. הוא אמר כי אפשרויות נוספות לשם חדש לכיכר הן כיכר אריה גוראל, שהיה ראש העירייה, או כיכר על שמו של הנשיא התשיעי שמעון פרס. שובר אף הזכיר מקרה דומה בעבר כשראש העירייה אבא חושי החליף את שם "שדרות האו"ם" ל"שדרות הציונות", בעקבות החלטה אנטי-ישראלית שהתקבלה בארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מערת המכפלה, חברון. 27 בספטמבר 2016. ראובן קסטרו
אתר מורשת עולמי. מערת המכפלה/ראובן קסטרו

דווקא שי בלומנטל, נציג מפלגת הבית היהודי במועצת העיר, סבור כי אין למחוק את שם הארגון מהכיכר. יו"ר הבית היהודי קרא להפסיק לממן את הארגון בעקבות ההחלטה. "אונסק"ו אכן הפך להיות גוף שונא ישראל וההחלטה האחרונה שלו באמת שערורייתית", אמר בלומנטל. עם זאת, הוא ציין כי הוא מעדיף "להרהר עדיין ולא רוצה להתלהם ולצאת בקריאה לשנות את שם הכיכר. זה דבר שצריך עדיין לחשוב עליו".

בלומנטל סבור כי "נכון יותר יהיה שראש העיר יונה יהב יפנה לאונסק"ו ויעביר את המסר כי העיר חיפה רואה בהחלטת הארגון החלטה שפוגעת בתושביה. כרגע לא הייתי משנה את שם הכיכר, אך הייתי מוחה על ההחלטה שבמהותה היא החלטה קנטרנית ואנטישמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully