וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: "נשות הניחומים" של היפנים במלחמת העולם ה-2

10.7.2017 / 12:31

סיאול פרסמה סרטון שבו נראות שבע נשים דרום קוריאניות שאולצו לעבוד בבורדלים ביפן. מדובר בפעם הראשונה שפורסמו תמונות חיות של הנשים שכונו "נשות ניחומים". לפי הערכות, מספר הנשים הקוריאניות שנפלו קורבן לצבא יפן עומד על 200 אלף

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הממשלה בסיאול פרסמה היום (שני) תיעוד נדיר של נשים קוריאניות שאולצו לעבוד בזנות בבורדלים של צבא יפן במהלך מלחמת העולם השנייה. מדובר בפעם הראשונה שפורסמו תמונות חיות של הנשים שכונו "נשות ניחומים".

צוות מחקר מאוניברסיטת סיאול הממומן על ידי הממשלה מצא את הסרטון שצולם ב-1944 בידי חייל אמריקני, בארכיונים הלאומיים של ארצות הברית בתום שנתיים של חיפושים. "לקוריאה הדרומית אין מידע משלה על נשות הניחומים והתבססה רק על נתונים אמריקניים ויפניים", אמר קאנג סונג-יון מצוות המחקר, "זה חיוני שלקוריאה הדרומית יהיו נתונים בנושא".

הסרטון בן 18 השניות בשחור-לבן מראה שבע נשים שהועמדו בשורה מחוץ לבית לבנים. השבע מתושאלות על ידי חיילים סינים. הנשים נמצאו על ידי כוחות סיניים שנתמכו בידי ארצות הברית במחוז יונהאן שבסין. לפי צוות המחקר, חיילים אמריקנים רשמו את הנשים. שתיים מהן כבר נראו בתמונות שפורסמו בעבר של "נשות הניחומים".

לקריאה נוספת:
סיאול: שפחות המין של צבא יפן דורשות פיצוי
לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: יפן החלה במשימה צבאית ימית
פסל של שפחת מין קוריאנית מעורר מחלוקת דיפלומטית בין טוקיו לסיאול

שפחות מין בקוריאה. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
שפחות המין בסרטון/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

המונח "נשות הניחומים" נטבע לתיאור נערות ונשים מקוריאה הדרומית, סין, הפיליפינים ומדינות נוספות, ששודלו לזנות בבורדלים של צבא יפן. פעילים חברתיים בקוריאה הדרומית מעריכים כי מספר הנשים הקוריאניות שנפלו קורבן לצבא יפן עומד על 200 אלף.

יפן וקוריאה הדרומית הסכימו לפתור את הסוגיה "באופן סופי ובלתי הפיך" ב-2015 אם יושגו התנאים לכך. יפן התנצלה על כך והבטיחה מיליארד ין (8.84 מיליון דולרים) לקרן שתסייע לקורבנות. עם זאת, הנושא עדיין ממשיך להעיב על היחסים בין שתי המדינות.

יפן דורשת מקוריאה הדרומית להסיר פסל ליד הקונסוליה היפנית בבוסאן שמנציחה את "נשות הניחומים", כמו גם פסל נוסף ליד שגרירות יפן בסיאול, בטענה כי נוכחות הפסלים מפרה את ההסכם שנחתם ב-2015. נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין רמז במהלך הקמפיין שלו לבחירות כי רוב הדרום קוריאניים לא מקבלים את ההסכם שתווך על ידי קודמתו בתפקיד, פארק גון-הייה וראש ממשלת יפן שינזו אבה, ואמר כי הוא עשוי לפתוח אותו מחדש. עם זאת, מאז הבחירות הוא לא התייחס ישירות לנושא ולא אמר אם ידון בו מחדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שפחות מין בקוריאה. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
200 אלף קורבנות קוריאניות/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully