וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: מפקד חיל הים לשעבר יזומן לחקירה בפרשת הצוללות

10.7.2017 / 18:25

גורם במערכת אכיפת החוק אמר לוואלה! NEWS כי שמו של אלוף מרום נקשר להשפעה להעדיף את החברה הגרמנית בעסקת הרכש על פני החברה הקוריאנית. עדיין לא ברור אם יזומן לחקירה או למתן עדות. מוקדם יותר הותר לפרסום שתא"ל במיל' אבריאל בן יוסף זומן לחקירה

צילום: צלמי וואלה!NEWS, ערוץ 1, ערוץ הכנסת, ערוץ 10, ארכיון מעריב וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

גורם במערכת אכיפת החוק העריך היום (שני) כי בן השמות שיזומנו למתן עדות או לחקירה באזהרה בפרשת הצוללות, הוא מפקד חיל הים לשעבר אלוף במיל' אליעזר מרום. לפי הגורם, שמו של מרום עלה כמי שהשפיע על העדפת החברה הגרמנית על פני הקוריאנית בעסקת הרכש. לפי שעה מרום לא קיבל זימון לחקירה ולא ברור אם הוא ייחקר באזהרה או יידרש למסור עדות. כמו כן, צפויים נחקרים נוספים בפרשה.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי תא"ל במיל' אבריאל בר יוסף עוכב לחקירה בחשד למעורבות בפרשה הצוללות. בר יוסף התמודד בשנה שעברה על תפקיד היועץ לביטחון לאומי בלשכת ראש הממשלה, אולם ויתר על התפקיד כשהתברר כי מתנהלת נגדו חקירה. אבריאל, שהיה המשנה לראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל), התמודד על תפקיד יועצו הבכיר ביותר של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתחום המדיני-בטחוני.

לצד בר יוסף עוכבו לחקירה חמישה חשודים נוספים, בהם מקורב נוסף לראש הממשלה. חשוד נוסף שעוכב מקושר לחברת "טיסנקרופ" הגרמנית, שבונה את הספינות, ונחשב לדמות מרכזית בפרשה. החשודים עוכבו לחקירה בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוקי מע"מ, וכן הלבנת הון, במסגרת פרשת הצוללות. בצהריים תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של חלק מהחשודים בבית המשפט בראשון לציון.

עוד בוואלה! NEWS:
גל מעצרים בפרשת הצוללות: הערכה - החוקרים ינסו לגייס עד מדינה
עמיר פרץ ואבי גבאי ראש בראש: מפלגת העבודה בוחרת מנהיג חדש
נחתם הסכם בין חברת החשמל לרשות להגדלת אספקת הזרם לג'נין

תרגיל של שייטת הצוללות המדמה לוחמה בשטח האויב, 18 במאי 2017. דובר צה"ל
חשד במעורבות בפרשת הצוללות/דובר צה"ל

בר יוסף אמור היה להיכנס לתפקיד היועץ הבכיר אחרי שנתניהו הודיע על כך. עם זאת, כעבור זמן קצר התברר כי נגד בר יוסף מתנהלת חקירה הנוגעת לעסקיו הפרטיים, ולכן הוא מנוע מלהיכנס לתפקיד.

לפי הערכות, מנסה המשטרה לגייס לפחות עד מדינה אחד מבין החשודים, כשבר יוסף על הכוונת. חוליה חלשה שניה בעיני החוקרים היא מזכירתו של הבכיר הקשור לחברה הגרמנית, אליה הגיע מידע רב. החוקרים ינסו לדלות ממנה מידע על כוונות המנהל שלה, ולהציג לחוקרים כיצד עבדה שיטת השוחד לכאורה, מהו מסלול העברות הכספים והאם היו פגישות בין הדמויות המעורבות בתהליך.

במשך חודשים אספו החוקרים עדויות ומסמכים, וביצעו חיקורי דין, וכעת כשמופו החשדות, הם העלו את החקירה מדרגה. עם זאת, הדרך לכתבי אישום עדיין רחוקה, והחקירה עוד נמצאת בחיתוליה.

עוד באותו נושא

היועץ לביטחון לאומי המיועד של נתניהו ויתר על התפקיד

לכתבה המלאה
להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
נחקרים בלהב 433 בלוד/יותם רונן

לפני חמישה חודשים הפכה הבדיקה בעניין רכש כלי השיט מגרמניה, המכונה "פרשה 3000", לחקירה פלילית. במסגרת החקירה נבדקים ההליכים לרכישת שלוש צוללות וארבע ספינות מהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ" שנציגו בישראל, מיקי גנור, יוצג על ידי עו"ד שמרון, עורך דינו ובן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, נתניהו אינו בין החשודים בפרשה שנחשפה על ידי רביב דרוקר בחדשות 10.

(עדכון ראשון: 11:34)

תא?ל במיל? אבריאל בר יוסף, ראש המטה לביטחון לאומי והיועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה. לשכת העיתונות הממשלתית
בר יוסף. עוכב לחקירה/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully