וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ על הנעדרים: "משלחת חמאס מבקרת בקהיר לקידום העסקה"

10.7.2017 / 10:35

ברקע ההכחשות על התקדמות במו"מ לשחרור הישראלים המוחזקים בעזה דיווח עיתון "אל חיאת" כי עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס "עברה כברת דרך ארוכה". לפי הדיווח, בשבוע שעבר ביקרה במצרים משלחת מישראל כדי לדון בנושא

עריכה: טל רזניק

העיתון "אל חיאת" שיוצא לאור בלונדון דיווח היום (שני) כי עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס "עברה כברת דרך ארוכה" ושחמאס נתן לקהיר את הסמכות לתווך בה. לפי הדיווח, בשבוע שעבר ביקרה במצרים משלחת מישראל שניהלה משא ומתן עם הגורמים המצריים בניסיון להשיב את שלושת האזרחים הישראלים הנעדרים, אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה איברהים אבו גנימה, וגופות החיילים אורון שאול והדר גולדין.

בעיתון הערבי דווח עוד כי בקהיר נמצאת כעת משלחת חמאס בראשותו של מרואן עיסא, בכיר גדודי עז א-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של חמאס. בחודש שעבר ביקרו בקהיר מנהיג הארגון יחיא סינוואר ובכיר הארגון רוחי מושתהא.

מקורות מסרו לעיתון כי סינואר ומושתהא הם שמנהלים את המשא ומתן במטרה לסיים את העסקה החדשה, שתכלול ככל הנראה שחרורם של עשרות בכירים בחמאס ומנהיגים פלסטינים בולטים כמו מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת וחבר הוועד המרכזי בפתח מרואן ברגותי.

לקריאה נוספת:
ישראל: התקדמות במו"מ על השבויים בעזה; חמאס: הפער נותר בעינו
משפחת גולדין בקמפיין נגד הממשלה: "מחדל בוטה במאמץ להשבת החיילים"
בלון ניסוי או משאלת לב בחמאס: ההדלפה על עסקת הנעדרים

עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
ביקר במצרים בחודש שעבר. יחיא סינוואר, במרכז התמונה/רויטרס

ביום שבת דווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי ישראל וחמאס מתקרבים לסיכום השלב הראשון של עסקת חילופי שבויים. בדיווח בעיתון, המתבסס על מקורות בחמאס, נכתב כי החלק הראשון של העסקה, שייצא לפועל תוך שלושה חודשים, דומה במאפייניו לשלב הראשון בעסקה לשחרור גלעד שליט. בשלב זה, שיושם ב-2009, קיבלה ישראל סרטון וידאו שלו המתעד אותו בשבי. בתמורה לכך דורש חמאס את שחרורם כל אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש.

גורמים בישראל אישרו כי חלה התקדמות מזערית במשא ומתן, אך שהצדדים רחוקים עדיין מסיכום. הם הדגישו כי לישראל אין כוונה לשחרר אסירים תמורת מידע. מנגד, בחמאס, הכחישו בתוקף את הדיווחים. גורם בכיר בארגון אמר לוואלה! NEWS כי "אין תזוזה אפילו של סנטימטר בעמדתנו". לדבריו, ישנם דיווחים רבים בתקשורת שאינם נכונים ומדויקים והפער נותר בעינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully