וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מעצרים בפרשת הצוללות: הערכה - החוקרים ינסו לגייס עד מדינה

10.7.2017 / 10:30

שישה חשודים עוכבו לחקירה במסגרת "פרשה 3000", בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, ומעצר חלקם יוארך בבית המשפט. על הכוונת של המשטרה: חשוד שהתמודד בעבר לתפקיד ביטחוני רגיש ואשתו, אותם ינסו החוקרים להפוך לעדי מדינה

תרגיל של שייטת הצוללות המדמה לוחמה בשטח האויב, 18 במאי 2017. דובר צה"ל
התפתחות בפרשת הצוללות/דובר צה"ל

המשטרה עצרה הבוקר (שני) שישה חשודים בחשד למעורבות בפרשת הצוללות. לפי הערכות, מנסה המשטרה לגייס לפחות עד מדינה מבין החשודים. בין החשודים יועץ בכיר לראש הממשלה נתניהו, ומקורב נוסף, שהתמודד בעבר לתפקיד ביטחוני רגיש, אולם מינויו סוכל. גם אשתו עוכבה הבוקר. חשוד נוסף שעוכב מקושר לחברה הגרמנית שבונה את הספינות, ונחשב לדמות מרכזית בפרשה. במשטרה אמרו כי גל המעצרים והעיכובים בוצע לפנות בוקר כדי למנוע שיבוש חקירה.

לפי הערכות, המשטרה תנסה להפוך את החשוד שהתמודד על תפקיד רגיש לעד מדינה, וזו הסיבה שגם אשתו נלקחה לחקירה. החוקרים מנסים להפעיל לחץ על השניים, במטרה לשכנע את החשוד כי הוא מסובך בפלילים וגם משפחתו, כך שהוא יצטרך לשקול אם הוא מוכן לחשוף מידע שישמש את החוקרים.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת הצוללות: שישה חשודים, בהם מקורב לנתניהו, עוכבו לחקירה
מכוניות שרופות ומרדפים בגגות: כשהמבורג הפכה לשדה קרב נגד מנהיגי העולם
עמיר פרץ ואבי גבאי ראש בראש: מפלגת העבודה בוחרת מנהיג חדש

החוליה החלשה בעיני החוקרים: מזכירתו של הבכיר

חוליה חלשה שניה בעיני החוקרים היא מזכירתו של הבכיר הקשור לחברה הגרמנית, אליה הגיע מידע רב. החוקרים ינסו לדלות ממנה מידע על כוונות המנהל שלה, ולהציג לחוקרים כיצד עבדה שיטת השוחד לכאורה, מהו מסלול העברות הכספים והאם היו פגישות בין הדמויות המעורבות בתהליך.

ששת החשודים עוכבו לחקירה בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ, וכן הלבנת הון, במסגרת פרשת הצוללות. המשטרה עדכנה כי בזמן התרחשות האירועים, היו חלק מהחשודים המעורבים עובדי ציבור, ואחרים פעלו במגזר הפרטי. בצהריים תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של חלק מהחשודים בבית המשפט בראשון לציון.

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
החשודים נחקרים בלהב 433 בלוד/יותם רונן

במשך חודשים אספו החוקרים עדויות ומסמכים, וביצעו חיקורי דין, וכעת כשמופו החשדות, הם העלו את החקירה מדרגה. עם זאת, הדרך לכתבי אישום עדיין רחוקה, והחקירה עוד נמצאת בחיתוליה.

לפני כשבועיים אישרה המועצה לביטחון לאומי של גרמניה את עסקת המכירה של שלוש צוללות גרעיניות לישראל, כך דווח בעיתון הגרמני "דר שפיגל". העסקה, בשווי מיליארד דולרים וחצי, הושלמה בצל טענות לשחיתות, לאחר שנחשף כי חברת הבת הישראלית של הספקית הגרמנית "טיסנקרופ" שכרה את עורך דינו הפרטי של נתניהו, דוד שמרון, לייצגה.

לפני חמישה חודשים הפכה הבדיקה בעניין רכש כלי השיט מגרמניה, המכונה "פרשה 3000", לחקירה פלילית. במסגרת החקירה נבדקים ההליכים לרכישת שלוש צוללות וארבע ספינות מהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ" שנציגו בישראל, מיקי גנור, יוצג על ידי עו"ד שמרון, עורך דינו ובן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, נתניהו אינו בין החשודים בפרשה שנחשפה על ידי רביב דרוקר בחדשות 10.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully