וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילד פצוע הסתתר במרתף במשך 20 יום": הזוועות ממוסול נחשפות

הילד, שנראה כבן 12 כחוש ועצמותיו בולטות מגופו, נמלט מהעיר העתיקה אחרי שחרורה מידי דאעש, לצד מאות תושבים, רובם נשים וילדים. "כשרואים את המשפחות בורחות מבינים שהם כנראה נקלעו למצב של חיים או מוות – תחת אש כבדה במשך ימים", תיאר עיתונאי כורדי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

"הוא פצוע כבר 20 יום, זה כואב לו מאוד והוא לא יכול לזוז", כך מספר קרובו של ילד עיראקי שהסתתר במשך יותר משבועיים במרתף בעיר מוסול, ששוחררה אתמול על ידי צבא עיראק מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הילד, שנראה כבן 12, רזה, כחוש ועצמותיו בולטות מגופו. את בטנו מקיפה תחבושת והוא מתלונן על כאבים רבים. "כשרואים את המשפחות בורחות מבינים שהם כנראה נקלעו במצב של חיים או מוות – תחת אש כבדה במשך ימים", מתאר עיתונאי הטלוויזיה הכורדית.

אתמול הכריז ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי על ניצחון על דאעש במוסול אחרי כתשעה חודשי לחימה. אל-עבאדי הגיע לביקור בעיר שבצפון המדינה ובירך את "הלוחמים הגיבורים" ואת "העם העיראקי" על הניצחון. ואולם, הלחימה עדיין נמשכת בכמה מוקדים בודדים בעיר.

גנרל חיידר פאדיל, קצין בכיר בכוחות המיוחדים, אמר כי כמה מאות לוחמי הארגון הקיצוני מתבצרים באחד הרובעים בעיר העתיקה של מוסול. לדבריו, אנשי דאעש מסתתרים בין משפחותיהם המשמשות אותם כמגנים אנושיים, בהם נשים וילדים.

לקריאה נוספת:
אחרי תשעה חודשים: עיראק הכריזה ניצחון על דאעש במוסול
שחרור העיר לא יקל עליהם: עקורים ממוסול נותרו בחוץ
עיד אל-פיטר ראשון במוסול ללא דאעש: "חג שמח, נפטרנו מהחולדות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פצוע כבר 20 יום", נער שנמלט ממוסול/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם שחרור העיר יצאו עשרות תושבים תשושים ופצועים מההריסות וביקשו עזרה ומים. אם בשנות ה-20 לחייה, לבושה בשחור, נצפתה יושבת על המדרכה וממררת בבכי. שעה קודם לכן בזמן שהיא ומשפחתה התכוננו לעזוב את העיר העתיקה, היא איבדה את בנה בן השבע בהפצצה. "לא יכולתי לעשות כלום", צוטטה אומרת בסוכנות הידיעות הצרפתית, בעוד בתה בת העשר ניסתה לנחמה. "אימא אל תבכי", הפצירה בה.

כיס ההתנגדות האחרון של דאעש היה העיר העתיקה, שם נצפו גופות מרקיבות של לוחמיו. כתב BBC ג'ונתן ביל סיפר כי חיילים עיראקיים, הנתמכים בידי ארצות הברית, ניסו לסייע לזרם המתמיד של אזרחים שנמלטו לאזורים הבטוחים, רבים מהם היו נשים וילדים. פניהם היו רדופים וכמה נדרשו לעזרה מידית. לפי תיאורו, הילדים לא הנידו עפעף כשנשמעו קולות הירי. התינוקות היו נראים כמעט חסרי חיים. למשפחות הנזקקות ניתנו מזון ומים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אזרחים בעיר העתיקה במוסול אחרי ששוחררה מידי דאעש, 9 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
עשרות נפצעו מירי מרגמות וצלפים. אם ובנה עקורים מבתיהם במוסול/רויטרס, רויטרס

היה זה הטעם הראשון של חופש לאחר שלוש שנים של חיים תחת שלטון דאעש. כמעט כל אדם שחולץ הותיר מאחור קרובי משפחה שנהרגו בקרבות, וכמעט כל בניין בעיר העתיקה נהרס או ניזוק קשות מהלחימה העזה. מאות תושבים עקורים נמלטו מהעיר העתיקה ביממות האחרונות, ולפי עובדי ארגון התנדבותי ששוחחו עם הסוכנות הצרפתית, "עשרות מהם פצועים, רובם מפגיעות מרגמות או ירי צלפי דאעש".

מוסול הייתה מעוז דאעש בשלוש השנים שחלפו מאז מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי הכריז בשטחה על הקמת חליפות אסלאמית. במערכה עליה נהרגו אלפי אזרחים ועוד קרוב למיליון איש נעקרו מבתיהם. שטחים נרחבים בעיר, כולל מסגד א-נורי – אתר מורשת עולמי שבו הכריז אל-בגדאדי על החליפות – הוחרבו עד עפר.

העיר העתיקה במוסול אחרי ששוחררה מידי דאעש, 9 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
חיילים סורקים את העיר העתיקה במוסול/רויטרס, רויטרס
העיר העתיקה במוסול אחרי ששוחררה מידי דאעש, 9 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
חיילים עיראקים מעל גופות לוחמי דאעש במוסול/רויטרס, רויטרס
אחרי תשעה חודשים: עיראק הכריזה ניצחון על דאעש במוסול. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ראש ממשלת עיראק אל-עבאדי מבקר לוחמים במוסול, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי מבקר במוסול אחרי ההכרזה על ניצחון נגד דאעש, 9 ביולי 2017. רויטרס
אל-עבאדי עם קציני צבא במוסול/רויטרס
מחנה העקורים חסן שאם מזרחית למוסול, עיראק, 7 ביולי 2017. רויטרס
פליטים במחנה עקורים ממזרח למוסול/רויטרס
פליטה עיראקית שנמלטה מדאעש מחזיקה תינוק במוסול, עיראק יולי 2017. רויטרס
אישה שנמלטה ממוסול עם תינוק בידיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully