וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 21 בעל שיתוק מוחין מחפש עבודה – ונתקל בסירוב: "משפיל ומדכא"

10.7.2017 / 7:30

אושר לוי מחצור הגלילית סיים 12 שנות לימוד, שלח קורות חיים וקיבל לא מעט שיחות ממעסיקים פוטנציאליים. אולם לדבריו, ברגע שסיפר על מצבו, כולם השיבו שאין עבורו משרה פנויה וניתקו. "בעברית פשוטה קוראים לזה אפליה"

אושר לוי, צעיר בן 21 הסובל משיתוק מוחין מחפש עבודה. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
"מבטלים אותי". לוי/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

אושר לוי, צעיר בן 21 מחצור הגלילית הסובל משיתוק מוחין, מחפש כבר חצי שנה עבודה. הוא סיים 12 שנות לימוד בבית הספר יובלים שבעפולה, שולח קורות חיים למקומות עבודה ולדבריו – עד כה נתקל רק במסכת של השפלות. "זה משפיל ומדכא. אני בן 21 ואני לא מצליח לעשות משהו עם החיים שלי, כל טלפון שאני מקבל ממעסיק מסתיים בסירוב".

לדבריו של לוי, הוא קיבל לא מעט שיחות ממעסיקים פוטנציאליים לאחר שהגיש את קורות החיים שלו, אולם כשחזרו אליו ושמעו על מצבו, כולם השיבו כי אין עבורו משרה פנויה וניתקו. "ברגע שאני מספר להם על עצמי ואז הם אומרים לי שאין תקנים ומנתקים את הטלפון. ניסיתי להתקבל לחברות תקשורת וסלולר, וזו כבר כרוניקה ידועה מראש", סיפר לוי. "אמרתי להם שכל עבודה שיתנו לי תתקבל בברכה, לא משנה לאיזה תפקיד, רק שיזמינו אותי לראיון עבודה, אבל אפילו את זה לא עושים. ישר מבטלים אותי ושמים אותי בצד".

עוד בוואלה! NEWS:
"טובת הילדים נשכחה": שופטי בג"ץ יכריעו במשבר הדסה בימים הקרובים
היועמ"ש אסר על משרד הפנים לשנות את רישום מינו של טרנסג'נדר שילד
הפגנת הנכים מתרחבת: פעילי מאבק הנכים חסמו את כביש 1 למזרח

מאז שסיים לוי את לימודיו בבית הספר המיוחד לתלמידים עם שיתוק מוחין הלוקים בנכויות פיזיות מורכבות, הוא נמצא בניגוד לרצונו רוב הזמן בבית וללא מסגרת חברתית. "אני לא רואה אנשים. למצוא עבודה זה לא רק עניין כספי, זה גם עניין חברתי", אמר. "עם זאת, מאוד חשוב לי לפרנס את עצמי, אני רוצה להיות שווה בין שווים. אני בוחר בחיים ואני רוצה למצות את היכולות שלי".

לוי, לדבריו, אינו לבד. קושי הנכים למצוא עבודה בישראל גורף ומתסכל רבים. "להיות נכה בארץ זה לא פשוט. אני מרגיש כמו אוויר לפעמים, במיוחד במקרה הזה", הבהיר. "זה לא רק אני, זה כל הנכים. צריך לעשות משהו במדינה בנושא העסקת אנשים עם מוגבלויות, אני לא חצי בן אדם".

אורן הלמן, מייסד עמוד הפייסבוק "סיכוי שווה" לשילוב אנשים עם מוגבלויות בעבודה ובחברה, פרסם את סיפורו של אושר בעמוד וכתב: "מקומם שפוסלים אנשים בראיונות קבלה לעבודה בגלל המוגבלות שלהם. בעברית פשוטה קוראים לזה אפליה". לדבריו, "מישהו באמת חושב שמי שיושב בכיסא גלגלים שווה פחות? שמישהו שלא רואה או שומע, או שסובל ממוגבלות נפשית שווה פחות? לי לא נשמע סביר שאושר לא מצליח למצוא עבודה. אנחנו נילחם בשבילו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully