וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף מרדכי לפלסטינים בעזה: "חמאס מוכר חשמל וגונב מכם"

9.7.2017 / 17:00

מתאם פעולות הממשלה בשטחים פרסם בעמוד הפייסבוק שלו בערבית כי ב-18 הימים האחרונים, חברת החשמל בעזה רכשה שבעה מיליון ליטר סולר - אולם רק 65% הגיע לתושבים. "ארגון הטרור ממשיך לגנוב מכם - לוקח מהעניים ומעשיר את העשירים"

צילום: רויטרס

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, טען היום (ראשון) בעמוד הפייסבוק שלו בערבית, כי חמאס מוכר סולר לשוק הפרטי במקום להשקיע אותו בחשמל לתושבים, שמצויים במשבר של חודשים. "ב-18 הימים האחרונים, חברת חשמל בעזה רכשה שבעה מיליון ליטר סולר, תמורת 21.1 מיליון שקל (שלושה מיליון שקלים לליטר)", כתב. "65% מהכמות הגיע לתחנת הכוח, היתר 32.5% (2.64 מיליון ליטר) הוחרמו על ידי חמאס ונמכרו לשוק הפרטי".

בהמשך, טען: "במקום למכור את הסולר במחירו האמיתי (שלושה שקלים לליטר) חמאס מכר אותו במחיר גבוה יותר: 4.37 שקל לליטר – ושמר את כל הרווחים מבלי לפצות את חברת החשמל. חמאס גרף רווח נקי של 10.8 מיליון שקל, זאת מכספים שגנבה מהציבור ומחברת החשמל בעזה".

לסיכום, כתב: "יתרה מכך חמאס מכרה את הסולר למגזר הפרטי בשקל אחד פחות ממחירו בשוק (5.37 שקל) להראות כאילו היא עוזרת לעם, אך למעשה היא מעדיפה לגנוב כספים מאשר להשקיע אותם באספקת חשמל לרצועה. ארגון הטרור ממשיך לגנוב מכם, הוא רובין הוד הפוך - גונב מהעניים ומעשיר את העשירים".

העברת מכליות דלק ממצרים לעזה, מעבר רפיח, 21 ביוני 2017. רויטרס
מכליותמ דלק נכנסות לרצועת עזה, בשבוע שעבר/רויטרס

לפני שבוע מסר דובר רשות האנרגיה ברצועת עזה, מוחמד תאבת, כי החלה הפעלת טורבינה שלישית בתחנת הכוח היחידה ברצועה. זאת, לאחר שהגיעו לעזה 22 מכליות דלק נוספות, עם אספקה לתחנת הכוח. לדברי תאבת, אספקת החשמל עומדת על ארבע שעות של חשמל לכל 12 שעות, אולם צפויות תקלות רבות בשל בעיות בתשתיות החשמל.

כשבוע וחצי לפני כן, החלה מצרים להעביר מיליון ליטרים של דלק לעזה, כדי להקל על משבר החשמל שנגרם בעקבות צמצום האספקה מצד ישראל, בתיאום עם הרשות הפלסטינית. הדלק, שהועבר במשאיות דרך מעבר רפיח, נועד לחדש את פעילותה של תחנת הכוח היחידה ברצועה, שהייתה סגורה זה כמה חודשים בשל מחסור חמור.

העברת הדלק החלה כיומיים לאחר שחברת החשמל החלה בצמצום אספקת החשמל, בהתאם להנחיית הממשלה בנושא. הקבינט המדיני-ביטחוני החליט לצמצם את אספקת החשמל, בעקבות החלטת הרשות לקצץ את המימון לשם כך. עלות צריכת החשמל ברצועת עזה מסתכמת ב-40 מיליון שקלים בחודש, אולם הרשות הפלסטינית העבירה מכתב רשמי שבו היא מציינת כי היא מעוניינת להעביר מדי חודש 30-25 מיליון שקלים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully