וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תשעה חודשים: עיראק הכריזה ניצחון על דאעש במוסול

ראש הממשלה אל-עבאדי הגיע לביקור בעיר שבצפון המדינה, שהייתה מעוז הארגון הקיצוני במשך שלוש השנים האחרונות. אל-עבאדי בירך את הכוחות ואת אזרחי המדינה על שחרור מוסול. ואולם, הלחימה עוד נמשכת

צילום: יוטיוב

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הכריז היום (ראשון) ניצחון על ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במוסול, אחרי כתשעה חודשי לחימה. לפי לשכתו של ראש הממשלה, אל-עבאדי הגיע לביקור בעיר שבצפון המדינה ובירך את "הלוחמים הגיבורים" ואת "העם העיראקי" על הניצחון. ואולם, הלחימה עדיין נמשכת בכמה מוקדים בודדים בעיר, ובגדאד לא הצהירה כי השיגה שליטה מלאה.

במערכה על מוסול, שהייתה מעוז דאעש בשלוש השנים שחלפו מאז מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי הכריז בשטחה על הקמת חליפות אסלאמית, נהרגו אלפי אזרחים ועוד קרוב למיליון איש נעקרו מבתיהם. שטחים נרחבים בעיר, כולל מסגד א-נורי - אתר מורשת עולמי שבו הכריז אל-בגדאדי על החליפות - הוחרבו עד עפר.

לקריאה נוספת על שחרור מוסול
שחרור העיר לא יקל עליהם: עקורים ממוסול נותרו בחוץ
סוף לחליפות דאעש במוסול: צבא עיראק צפוי להכריז על כיבוש העיר

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי מבקר במוסול אחרי ההכרזה על ניצחון נגד דאעש, 9 ביולי 2017. רויטרס
ראש ממשלת עיראק אל-עבאדי מברך את הכוחות במוסול, היום/רויטרס

גופות מרקיבות של לוחמי דאעש נראו פזורות ברחובות הצרים של העיר העתיקה, שהייתה כיס ההתנגדות האחרון של הארגון מול כוחות הביטחון העיראקיים, הנתמכים בידי ארצות הברית. הקואליציה האמריקנית טרם הכריזה על השלמת כיבוש העיר ולוחמי דאעש צפויים להמשיך ולזנב בכוחות המקומיים, כפי שעשו באזורים אחרים ברחבי עיראק שהיו בעבר בשליטתם.

נשיא צרפת עמנואל מקרון בירך על הניצחון בקרב, שבו השתתפו גם חיילים צרפתים שסייעו לכוחות העיראקיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פליטים בין הריסות העיר מוסול שבעיראק. 30 ביוני 2017. רויטרס
לוחם עיראקי באזור מסגד א-נורי ההרוס במוסול/רויטרס

הארגון הבטיח "להילחם עד המוות" במוסול, אך דובר מטעם צבא עיראק מסר כי 30 לוחמי דאעש נהרגו במהלך ניסיונם להימלט בשחייה מנהר החידקל החוצה את העיר. המערכה גבתה גם קורבנות רבים משורות כוחות הביטחון של עיראק. על אף שהממשלה בבגדאד לא מפרסמת נתונים רשמיים, דוח שחובר עבור מחלקת המדינה של ארצות הברית הראה כי שירותי הלוחמה בטרור, שהובילו את הקרב, איבדו 40% מאנשיהם.

ארצות הברית מובילה את הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, ומשרד ההגנה ביקש 1.2 מיליארד דולר לשנה הבאה כדי להמשיך ולתמוך בכוחות העיראקיים. ללא מוסול, שהייתה העיר הגדולה ביותר שהייתה בשליטת דאעש, שטחו של הארגון יתכווץ לכדי שטחים מדבריים וכפריים ממערב ומדרום לעיר, שם חיים עשרות אלפי תושבים.

האו"ם מעריך כי עלויות שיקום התשתיות הבסיסיות במוסול יהיו גבוהות ממיליארד דולר, כשבחלק מהאזורים בעיר לא נותרו כמעט מבנים שלא נפגעו מהלחימה.

(עדכון ראשון: 15:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully