וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת הנכים מתרחבת: פעילי מאבק הנכים חסמו את כביש 1 למזרח

כשבועיים לאחר שדחו את מתווה ראש הממשלה לקצבת הנכות שיבשה קבוצת פעילים את התנועה באזור מחלף לטרון. מוקדם יותר הם שיבשו את התנועה בכביש 4. יו"ר מטה מאבק הנכים: "אנחנו דורשים קצבה בגובה שכר מינימום צמודה למדד"

צילום: מטה מאבק הנכים, עריכה: שניר דבוש

עשרות פעילי מטה מאבק הנכים חסמו בצוהריים (ראשון) את התנועה בכביש 1 באזור לטרון לכיוון מזרח. עומסים כבדים הורגשו באזור. באגף התנועה ביקשו מציבור הנהגים לשים לב לעצירות פתאומיות במהלך הנסיעה ולבחור בנסיעה בכביש 443.

מוקדם יותר הבוקר הם שיבשו את התנועה בכביש 4 לכיוון דרום באזור מחלף בצרה שבשרון. המשטרה התריעה מפני היווצרות "פקקי ענק" וקראה לציבור הנהגים לנסוע בדרכים חלופיות בשל שיבושי תנועה כבדים בכביש, המשמש כעורק תנועה מרכזי באזור. כוחות כיוונו את התנועה במקום. גורם במשטרה אמר כי חסימת הכביש הבוקר הפתיעה את הארגון.

נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים, אמרה הבוקר: "אנחנו דורשים קצבה בגובה שכר מינימום צמודה למדד כאן ועכשיו". היא הוסיפה כי "לא נסכים לשום אבל שום דבר שהוא פחות מזה". אחד המפגינים, ארז קסקס, הזהיר כי "אף אחד לא יקח מאיתנו את האוכל שלנו. אתם רוצים מלחמה? הנה המלחמה מגיעה, אין אוכל יש בלגן. הכביש סגור, אתם רוצים שרשראות? אתם רוצים דלק? רוצים סגירת כביש? קיבלתם הכול". לדבריו, "כל הציבור אוהב אותנו, רק ראש הממשלה שונא אותנו ואנחנו נתנקם בו בקלפי".

עוד בוואלה! NEWS:
בלון ניסוי או משאלת לב בחמאס: ההדלפה על עסקת הנעדרים
מכוניות שרופות ומרדפים בגגות: כשהמבורג הפכה לשדה קרב
צעירה מהצפון בהיריון מתקדם מתה בבית חולים; הנסיבות נבדקות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת הנכים בכביש 4, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבועיים הפגינו עשרות פעילים בירושלים ולאורך כביש 1 במחאה על תכנית שהציג ראש הממשלה בנימין נתניהו להעלאת קצבת הנכים לבעלי 90% נכות בלבד. על פי התכנית יוקצו ארבעה מיליארד שקלים במשך ארבע שנים להעלאת הקצבה לסכום של 4,000 שקל החל מינואר 2018. בנוסף לכך נקבע כי התקציב שיוקצה לטובת התכנית יחולק באופן דיפרנציאלי בין נכים קשים ולא קשים וקצבאותיהם יוצמדו לשכר המינימום.

במטה מאבק הנכים דחו את התכנית ודרשו להשוות את קצבת הנכות לגובה שכר המינימום בפעימה אחת ולא באופן הדרגתי. במחאה על התכנית חסמו אז פעילי המאבק את הכניסה לירושלים בסמוך לגשר המיתרים ושיבשו את התנועה באזור. בנוסף לכך הפגינו מול בית ראש הממשלה ואף חסמו את התנועה בכביש 1 באזור שער הגיא. אחד המשתתפים בהפגנה מול בית ראש הממשלה אף ניסה להצית את עצמו ושפך על עצמו חומר דליק, אך שוטרים שהיו במקום מנעו זאת ממנו.

(עדכון ראשון 8:05)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת הנכים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully