וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות בין-משרדי ידון בהכפפת תקציב המשטרה למשרד לביטחון פנים

9.7.2017 / 13:27

נציגי המשרד ידונו עם היועמ"ש ומשרד המשפטים בהצעת חברי הכנסת אמסלם וגפני והיא לא תקודם. "אין פריבילגיה למשטרה בנושא ניהול התקציב", אמר ח"כ גפני. בכירי הארגון חוששים מפגיעה בפעילות המשטרה, "להצעה יש משמעות הרסנית"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

הצעת החוק להכפפת תקציב המשטרה למשרד לביטחון פנים לא תקודם ותועבר לדיוני צוות בין-משרדי בהשתתפות נציגי המשרד, היועץ המשפטי לממשלה, משרד המשפטים ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ובראשות החשב הכללי במשרד האוצר - כך הוחלט היום (ראשון) בתום ישיבה בראשות שרת המשפטים איילת שקד. הצוות יגבש בתוך חודשיים את מסקנותיו, ויגיע להחלטות לפני תום פגרת הקיץ של הכנסת.

ההצעה, שהגיש גפני יחד עם ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) הייתה מתוכננת לעלות להצבעה היום בוועדת השרים לענייני חקיקה. ההחלטה על הקמת הצוות לבחינתה התקבלה בישיבה שקדמה לה בהשתתפות השרה שקד, היועמ"ש אביחי מנדלבליט, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וח"כ גפני. "אין פריבילגיה למשטרה בנושא ניהול התקציב, ואין לכך קשר לעצמאות המשטרה, כפי שאין טענה כזו במשרד הביטחון או משרד המשפטים", אמר גפני.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמר בשבוע שעבר כי הניסיון של השר ארדן להכפיף את תקציב המשטרה למשרדו, "לא יעבור את שומרי הסף". עוד טען כי אין מתיחות בינו לבין השר בעניין, וסירב להתייחס לאפשרות שזהו ניסיון לבוא איתו חשבון בעקבות החקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. המהלך יצר משבר בין צמרת המשטרה לקואליציה. "אינני פרשן פוליטי ואני לא עוסק בכך", אמר אלשיך. "בניגוד לצה"ל, חייבת להיות הפרדה בין שיטת ניהול התקציב של צה"ל ומשרד הביטחון לבין השיטה לניהול התקציב של המשטרה. אנחנו גופים שונים ואנחנו אמונים על שמירת החוק והסדר, ולכן, דברים צריכים להיות שונים", אמר המפכ"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
עסקת ענק של משרד הביטחון: 1.5 מיליארד שקל להגנת אסדות הגז
בתיווך ארה"ב ורוסיה: החלה הפסקת האש בדרום סוריה
מחאת הנכים מתרחבת: פעילי המאבק שיבשו את התנועה בכביש 1

המפכ"ל רוני אלשיך והשר ארדן היום בטקס טקס חנוכת השיטור הרגלי של חוף הים 6 ביולי 2017. ראובן קסטרו
"הניסיון לא יעבור את שומרי הסף". ארדן ואלשיך/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר פנו בכירים במשטרה ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, במחאה על הצעת החוק. "מדובר בהחלטה שתחליש את המשטרה, ואין לה מקום במדינה דמוקרטית", הבהיר מועדון רבי הניצבים וניצבים בדימוס, ובראשם המפכ"ל לשעבר משה קראדי, במכתב ליועץ המשפטי.

"מועדון הניצבים ורבי הניצבים בדימוס רואים בדאגה ניסיון זה שאינו הראשון בתולדות מדינת ישראל. ותיקי המשטרה זוכרים ניסיונות כאלה מתחילת שנות ה-90, שנפסלו פעם אחר פעם, מאחר שהובן כי העברת סמכויות חשב המשטרה למשרד לביטחון הפנים תפגע בעצמאות המשטרה", נכתב. השוטרים הדגישו כי "להצעה זו יש משמעות הרסנית בדבר יכולתו של המפכ"ל לבצע את תפקידו כאמור בפקודת המשטרה", ומנו את הבעייתיות העולה ממנו. "ההצעה עומדת בסתירה להגדרת תפקידי המפכ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully