וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הישראלי שנעצר בתאילנד במרוץ נגד הזמן: לא ישרוד בכלא

9.7.2017 / 7:56

נתי חדד נעצר בחשד להחזקת נשק במרפאה שניהל בהתנדבות. מקורביו טענו כי הופלל במסגרת מאבק על עסקי המועדונים בקוסמוי. "אין טביעות אצבעות על הנשק, הוא לא יאריך ימים בכלא". עשרות נרתמו לעזרתו: "אדם משכמו ומעלה, הוא הציל אותנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רבים נעתרו ותרמו כסף לשחרורו בערבות. חדד בעת מעצרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שהרשויות בתאילנד פשטו אתמול (שבת) על עסקים ישראליים באי קוסמוי ועצרו את נתי חדד, בן 34, בעליה של חברת "קוסמוי חילוץ והצלה" שפועלת בהתנדבות מלאה בחשד להחזקת נשק באופן לא חוקי במרפאה שאותה הקים, בני משפחתו קראו לכל מי שיכול לעזור ולהתגייס לאיסוף תרומות כדי לשחרר אותו בערבות. על פי החשד, כנופיית עבריינים ישראלים פעלה מהמקום כדי לסחוט דמי חסות מבתי עסק באזור והחביאה את הנשק במרפאה. תרופות וציוד רפואי שנמצאו במקום הוחרמו גם כן ונלקחו לבדיקות.

אלירן חדד, אחיו של נתי הסביר אמש בשיחה עם וואלה! NEWS, כי אחיו הוא אמנם בעליה של חברת חילוץ והצלה, אך הוא מתפרנס מעבודה במועדונים ובברים שבאי. הוא טען כי מדובר במלחמה של מתחרים עסקיים שרצו לסגור את הבר החדש שהיה אמור להיפתח אתמול. "אחי עזר להרבה ישראלים בתאילנד והכול היה בהתנדבות, אני מדבר על אנשים שהיו על סף מוות, את הכול הוא עשה בהתנדבות מלאה ומתוך נתינה, הוא התפרנס בעיקר ממסיבות ומועדונים, הוא הקים את ה'רוזה בר', שם הפעיל את הדאנס בר קריוקי. המעצר הזה הוא תוצר של מלחמה בין מתחרים עסקיים, פשוט החביאו לו את הנשק במרפאה שנמצאת בשיפוצים, אין טביעות אצבע שלו על הנשק, ואז הגיע למשטרה דיווח על נשק עם מיקום מדויק איפה הוא נמצא, שמו אותו בתוך מגירה במשרד". חדד בטוח לחלוטין כי אחיו חף מפשע וכי הוא הופלל. "בן אדם שמחזיק נשק לא חוקי מחזיק אותו במגרה? ללא מנעול?".

עוד בוואלה! NEWS:
צעירה מהצפון בהיריון מתקדם מתה בבית חולים; הנסיבות נבדקות
משפחות החללים בעזה לא עודכנו על התקדמות: "על הממשלה להשיבם הביתה"
ברקע המחאה נגד הממשלה: מנהיג האופוזיציה בוונצואלה שוחרר מהכלא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין טביעות אצבע שלו על הנשק". חדד לאחר מעצרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחיו קרא לכל מי שיכול לעזור ולתרום, "זאת לא סיטואציה פשוטה, אנחנו די בלחץ, לארגן סכום גדול בזמן קצר, אנחנו צריכים לארגן את הכסף במזומן, הבנקים סגורים. יש לנו עד היום בצהריים לגייס מאה אלף שקל, אחרת הוא עובר לכלא בבנגקוק, המשפחה תרמה כסף, אנחנו מקבלים מלא הודעות מאנשים שהוא עזר להם שתרמו כסף ושלחו לו צילומי מסך של העברה. היום נראה לאיזה סכום הגענו".

גיא כרמון מנכ"ל ובעלי חברת IMA סיוע רפואי לישראלים בחו"ל מטעם חברות ביטוח, שמכיר את חדד במשך שנים, והסתייע במקרים רבים בעזרתו סיפר כי "נתי הוא תופעה ייחודית כמי שמסייע לישראלים בהתנדבות זה שנים רבות בלי קשר אם יש להם או אין להם ביטוח, הוא יכול לקבל טלפון ב-04:00 בבוקר ולרוץ כדי להיות יחד עם ישראלי בחדר המיון ולסייע לו בכל מה שהוא זקוק לו, בגלל של-IMA יש נפח פעילות גדול מאוד בשוק הנוסעים לחו"ל, כמות המקרים בהם שיתפנו פעולה עם נתי היה גדול ומאוד חיובי. במשך תקופה ארוכה לא האמנו איך אדם משקיע כל כך הרבה זמן מזמנו וממרצו בצורה כל כך אינטנסיבית אך ורק על מנת לעזור, אני מקווה מאוד שתמצא הדרך שבה הוא יוכל להוכיח את חפותו ולהמשיך את עבודתו המבורכת".

עוד באותו נושא

ישראלי נעצר בתאילנד בחשד להחזקת נשק; אחיו קרא לתרומות

לכתבה המלאה

אנשים רבים הגיבו בעמוד הפייסבוק של חדד ותיארו כיצד עזר להם בשעת משבר כשהיו בחו"ל וכעת הם רוצים להחזיר לו טובה ולתרום לו כסף עבור שחרורו. ענת עזיז רג'ואן, מפתח תקווה כתבה: "אנחנו נעזרנו בו בקוסמוי וידענו להגיע אליו דרך הסיפורים בפייסבוק, הבן שלי היה צריך זריקות נגד כלבת ונתי עזר לנו עם הפעלת הביטוח, דיבר עם בית החולים, ליווה אותנו ודאג. לדעת שיש למי לפנות בשעת צרה קלה או גדולה, מאוד עוזר בארץ אחרת. כל תרומה לנתי זו תרומה לנו הישראלים שמבלים בקוסמוי".

רונית אדוני מנצור מהשרון כתבה: "נתי הוא אחד האנשים המדהימים שפגשתי, אדם משכמו ומעלה, לב רחב, נתינה ענקית ובאמת שהוא הציל אותנו כשנזקקנו לסיוע רפואי. אנשים יקרים אל תשפטו, פתחו את לבכם היו בני אדם לפני הכול ותעזרו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשק שנמצא במרפאתו של חדד בקוסמוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיפורה של ורדית אלון ובן זוגה קובי ביטון שלפני כמה חודשים החליקו עם אופנוע בתאילנד כשהם ללא קסדות ונוהגים ללא רישיון זכה לתהודה תקשורתית רחבה. אלון נפצעה באורח קשה וחברת הביטוח לא כיסתה את הטיפול. חדד עזר לזוג במקום והעניק טיפול רפואי וכן גייס כספים להחזרתה לארץ. בן זוגה אמר, "לפני כשלושה חודשים עברתי תאונת דרכים קשה בתאילנד. נתי היה שם לעזרתי לאורך כל הדרך. תרמתי כעת ואבקש מכל חבריי לעזור ולתרום".

"אני מקווה שהכול יבוא על מקומו בשלום", אמרה אלון שהוסיפה כי "עושים לו עוול. הסיפור לא תואם את הבן אדם. הוא מקסים, יש לו עיניים טובות ואני לא מאמינה שהוא יסתבך. הוא אדם שכולו לב".

אודי מזרחי, חברו הקרוב של נתי סיפר על השעות הקשות שהמשפחה מצויה בה, "הוא הפריע מבחינת החיים לבעלי מועדונים, הוא מקיים ערבי קריוקי והייתה מלחמה על הרווחים. הוא היה אמור היום לפתוח בר חדש, ואז המשטרה קיבלה מידע שיש נשק במרפאה שלו. יש פרנסה לא גדולה שם, המלחמה היא בין הישראלים שמנסים להרוויח. בפעם שעברה מצאו אצלו פרצה כדי לסגור לו את העסק, עכשיו הוא הביא אישורים ורגע לפני שהוא פותח את הבר מישהו דיווח שיש נשק מוסתר".

"אין כל טביעות אצבעות על הנשק", הבהיר מזרחי. התחלנו לגייס כספים, האחיות שלו תרמו עשרות אלפי שקלים, עכשיו אנחנו מחכים לראות כמה אנשים תרמו לנו, אנשים כתבו לנו שהם תורמים כסף, נשאר לנו עד היום בצהריים, אין לנו אופציה אחרת, אם הוא יעבור לכלא בבנגקוק, הוא לא יאריך שם ימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully