וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במקסיקו: מנהיג הכת החרדית "לב טהור" טבע למוות

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי שלמה הלברנץ, בן 55, טבע בנהר במדינת צ'יפאס בנסיבות לא ברורות. משרד החוץ מסר כי הדיווח נמצא בבדיקה. לפי עדויות, הכת נהגה בשיטות אלימות נגד חבריה שהעזו להמרות את פיו של הלברנץ

צילום: מתוך הטוויטר של 24JEWISH, עריכה: שניר דבוש

שלמה הלברנץ, מנהיג הכת החרדית "לב טהור", טבע למוות בנהר סן חוארז שבמקסיקו - כך דווח בכלי תקשורת במדינה. לפי הדיווח באתר "אל דיארו דה צ'יפאס", גופתו של הלברנץ, בן 55, נמשתה מהנהר שבמדינת צ'יפאס. משרד החוץ מסר כי הדיווח נמצא בבדיקה וכי טרם נמסר אישור על דבר מותו.

אנשי כת "לב טהור", ישראלים לשעבר, סרו למרותו של מנהיג הקהילה הלברנץ, חוזר בתשובה שכינה את עצמו אדמו"ר על אף שמעולם לא החזיק בידו תעודת הסמכה לרבנות ולא זכה לגיבוי מרב או דמות תורנית כלשהי. במהלך השנים האחרונות נאלצו חברי הכת לנדוד ממקום למקום, גם בשל תלונות שהגיעו לרשויות על התעללויות שהיו בתוך הקהילה.

עוד בוואלה! NEWS:
אבל שמו שלט: סגן נשיא ארה"ב נגע בציוד חלל רגיש – והסתבך עם נאס"א
ישראלי נעצר בתאילנד בחשד להחזקת נשק; אחיו קרא לתרומות
הנערה מפקיסטן שנלחמה להשכלת נשים סיימה תיכון - ופתחה טוויטר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נאלץ לנדוד ממקום למקום בשנים האחרונות. הלברנץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדויות קשות על ההתנהלות בכת הגיעו במשך השנים גם למשטרת ישראל ולחברי כנסת שנדרשו לטפל בהן. לפי העדויות, עלתה תמונה שלפיה בכת נהוגה שיטת אלימות קשה נגד מי שמעז להמרות את פיו של הלברנץ. העדויות העלו הכאת ילדים במוטות ברזל, השגת ציות על ידי כאב מתמיד כגון נעילת נעליים קטנות ממידת הרגל, נידויים וחרמות למשך זמן ארוך שבו האדם נכלא לבדו במרתף, שלילת מזון, קנסות כספיים, נטילת כדורים פסיכיאטריים ללא אבחון פסיכיאטרי ונישואים בכפיה מגיל 14.

אורית כהן, שאחיה וששת אחייניה נמצאים בקהילה של הלברנץ, נאבקת להחזרת הילדים לארץ. בשיחה עם וואלה! NEWS אמרה כהן כי היא "מאושרת שהרשע המרושע הזה כנראה קיבל עונש מהשמיים על כך שהוא התעלל בהרבה משפחות וילדים. סידרו לו מיתה כמו שצריך". כהן סיפרה כי "נשי משרד החוץ עדכנו אותה על כך שהלברנץ נכנס לטבול בנהר ונסחף למוות. היא אמרה כי היא דורשת כעת מהמדינה להחזיר את הילדים לישראל מיידית. לדבריה, "אם יחכו, הילדים ייעלמו. יש לו בן בשם נחמן שעלול להיות היורש שלו ולהתנהל באותה צורה".

(עדכון ראשון: 23:18)

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פשיטה על מבנה של הכת לב טהור בגואטמלה. 13 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
פשיטה על מבנה הכת בגוואטמלה בשנה שעברה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully