וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המחאה נגד הממשלה: מנהיג האופוזיציה בוונצואלה שוחרר מהכלא

8.7.2017 / 23:25

לאופולדו לופז, אחד המתנגדים הבולטים ביותר של הנשיא מדורו, שוחרר למעצר בית, בניסיון להקל על המשבר במדינה. ואולם, באופוזיציה דורשים את שחרורם של יתר האסירים הפוליטים. הוא קרא לתומכיו להמשיך במחאה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אחד ממנהיגי האופוזיציה בוונצואלה, הבכיר ביותר שהוחזק בכלא, שוחרר היום (שבת) למעצר בית אחרי שלוש שנות מאסר. הוא נשפט ב-2014 לכמעט 14 שנות מאסר, על כך שהוביל מחאה נגד השלטון הסוציאליסטי, שהתחדשה לפני שלושה חודשים ביתר שאת בשל המשבר הכלכלי החריף תחת ממשלו של הנשיא ניקולס מדורו.

עם שובו לביתו בקראקס הבירה, הוא נופף לקהל תומכים שהמתין במקום, אחרי שבית המשפט העליון הורה על שחרורו בשל בעיות בריאותיות. עם זאת, קרובי משפחתו של לופז, שלמד בהרווארד והורחק מכל משרה ציבורית, לא הצליחו לומר באילו בעיות מדובר. "לפני כמה ימים הוא נענש והושם בבידוד ללא מים או אור למשך שלושה ימים", סיפר אביו, ששמו זהה לשל בנו, בריאיון לתחנת רדיו ספרדית.

לדבריו, עתה הוא נמצא עם ילדיו ואשתו, והוא נושא צמיד אלקטרוני כדי שהרשויות יוכלו לעקוב אחרי ראש העיר לשעבר בן ה-46. כמאה איש התכנסו מחוץ לביתו של לופז, נופפו בדגלי ונצואלה וירו זיקוקים. הוא קרא לתומכיו להמשיך בהפגנות נגד מדורו, שגבו את חייהם של כ-90 בני אדם מאז אפריל.

לאופולדו לופז, מנהיג האופוזיציה בוונצואלה לאחר שחרורו מהכלא, 8 ביולי 2017. רויטרס
חיזוק לאופוזיציה. לופז לאחר שחרורו ושובו לביתו/רויטרס

מדורו, שבמשך השנים סירב להעניק חנינה ללופז, תיאר אותו כטרוריסט מסוכן שניסה להפיל את שלטונו. תומכי הממשלה הסוציאליסטית מזכירים את התפקיד שהיה ללופז בהפיכה הקצרה ב-2002 נגד שלטונו של הנשיא הקודם הוגו צ'אבז, כשסייע לעצור את אחד משרי הממשלה. באופוזיציה שיבחו את השחרור, אך טענו כי עליו לקבל חירות מוחלטת, כמו מאות מתנגדים נוספים של הנשיא. ראש ממשלת ספרד לשעבר חוזה לואיס זפטארו סייע במגעים לשחרורו של לופז.

ייתכן שזהו ניסיון של הנשיא להקל מעט על הלחץ על משטרו, אך הוא לא מפגין פשרות בחזיתות אחרות מול האופוזיציה. ב-30 ביולי יתקיימו בחירות ליצירת גוף מחוקק חדש, שיוכל לשנות את החוקה ולפזר מוסדות אחרים – צעד שלפי האופוזיציה נועד כדי לשמור על המפלגה הסוציאליסטית בשלטון בניגוד לרצון האזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully