וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בפתח תקווה במחאה על הסחבת בחקירות נתניהו

8.7.2017 / 22:17

כ-500 בני אדם התאספו בעיר, בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, וקראו קריאות נגדו ובעד חופש הביטוי. זוהי ההפגנה ה-33שמתקיימת במקום תחת הכותרת "סופ"ש אצל היועמ"ש"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב מעוז

כ-500 בני אדם הפגינו הערב (שבת) בכיכר גורן בפתח תקווה, בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. זאת, במחאה נגד התארכות חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ובעד חופש הביטוי. זוהי הפעם ה-33 שבה מתאספים המפגינים במקום במוצאי שבת, וקוראים למנדלבליט לקבל בהקדם החלטה על הגשת כתב אישום נגד נתניהו, תחת הכותרת "סופ"ש אצל היועמ"ש".

בין המפגינים שהגיעו הערב לפתח תקווה היו גם אחד ממארגני המחאה, אלדד יניב, והעובד לשעבר במעון ראש הממשלה מני נפתלי. ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון, שנכח גם הוא בהפגנה, אמר: "הגעתי לכאן כי אני חרד לעתיד ילדיי". לדבריו, "שומרי הסף לא ממלאים את המוטל עליהם. אני חש היום את אבדן האמון במערכת המשפטית. אני מודה למני נפתלי שהצליח להביא אחריו אתכם לפה, 32 שבועות ברציפות". בתגובה קראו המפגינים: "מני נפתלי - גיבור לאומי".

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת התעשייה האווירית: השר חיים כץ נחקר במשך שעות בלהב 433
המפכ"ל: "הכפפת תקציב המשטרה לארדן לא תעבור את שומרי הסף"

הפגנה נגד היועמ"ש מנדלבליט בפתח תקווה הערב 8 ביולי 2017. אור רביד
ההפגנה, הערב בפתח תקווה/אור רביד

גילון הוסיף ואמר כי "הדבר המרשים בהפגנת המחאה הזאת הוא כי היא איננה הפגנה מאורגנת. אין כאן הסעות, אין כאן מפלגות. המכנה המשותף של כולם הוא תחושת חרדה מכך ששלטון החוק מתחיל להיעלם". לדבריו, "בעבר הפגנות הזיזו לממסד. הממשלה הזאת נראית לי אטומה. בעידן הפייסבוק והטוויטר - התהודה של ההפגנות גדולה מהעבר".

ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, אמר לוואלה! NEWS: "חשוב לי להשמיע קול ולהגיד למר מנדלבליט - אדוני, הציבור רואה. לשומרי הסף יש שתי אפשרויות: או לשחות עם הזרם העכור או לשחות נגדו". זליכה הוסיף כי הוא "מקווה שמתוקף אחריותו הוא יבין שעליו לשחות נגד הזרם ולהבין את מה שכולנו מבינים. חשיבות של ההפגנה היא לא במספר המשתתפים. הדברים מוקלטים ומופצים המונית ברשתות החברתיות. אני מאמין שיש חשיבות גדולה להפגנות מסוג זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנה בפתח תקווה נגד מנדלבליט 1 ביוני 2017. ראובן קסטרו
מפגינים מחוץ לביתו של מנדלבליט, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

אלדד יניב, ממארגני ההפגנה, אמר כי "הרוח של הפגנות פתח תקווה מנשבת כבר בכל הארץ. הוכחה לכך הן ההפגנות שמתקיימות הערב במקביל להפגנה בפתח תקווה בתל אביב, באר שבע, נס ציונה, חיפה - בעשרה מקומות שונים. זה כבר בכל הארץ". לדבריו, "בנט ואיילת שקד כבר יצאו נגד ההפגנה, בזמן שראש הממשלה מנסה להחליש את המשטרה. אני מצטער מאוד שפוליטיקאים מהאופוזיציה לא עושים את העבודה שלהם".

הפגנה נוספת התקיימה במקביל בכיכר העצמאות שבעפולה. למקום הגיעו כ-50 בני אדם שמחו נגד מנדלבליט ונגד השחיתות השלטונית, כשלוחה של ההפגנה המרכזית בפתח תקווה. לדברי המארגנים, הפגנות נוספות התקיימו הערב גם בחיפה, באר שבע, נס ציונה וירושלים.

בשבוע שעבר אמר מנדלבליט בכנס לשכת רואי החשבון באילת, כי החקירות בפרשות 1000 ו-2000 העוסקות בראש הממשלה "מתקדמות במרץ". לדבריו, "חוקרי המשטרה, בראשות ראש אגף חקירות ומודיעין ניצב מני יצחקי וראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תת ניצב כורש ברנור, ממשיכים לפעול, גם בימים אלה, במקצועיות ובמרץ רב לאיסוף מסמכים, לגביית גרסאות מעדים, בארץ ומחוצה לה, לביצוע ניתוח של נתונים כלכליים, ולברור עובדות נוספות שלא אפרט".

(עדכון ראשון: 21:32)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלט בהפגנה בפתח תקווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully