וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין על פגישתו עם טראמפ: "אדם שונה ממה שרואים בטלוויזיה"

8.7.2017 / 17:59

נשיא רוסיה שיבח את נשיא ארה"ב, ואמר כי הוא סבור שהוא האמין לו שמוסקבה לא התערבה בבחירות - אך אמר כי עדיף לשאול אותו. לדבריו, הפסקת האש בסוריה הושגה בזכות שינוי בעמדתה של ארה"ב. "זאת פריצת דרך"

צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר הערב (שבת) כי הוא יצר יחסי עבודה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך פגישתם הראשונה שהתקיימה אתמול, וכי הוא סבור שניתן יהיה להגיע לכל הפחות לשיתוף פעולה חלקי עם וושינגטון. במהלך מסיבת עיתונאים שכינס בסיום פסגת ה-G20 בהמבורג, גרמניה, אמר פוטין כי הוא חש שטראמפ קיבל את טענותיו שלפיהן מוסקבה לא התערבה בבחירות לנשיאות – אבל הוסיף כי עדיף לשאול את טראמפ על כך.

עוד אמר פוטין כי הוא סבור שהונחו היסודות לשיפור היחסים בין וושינגטון למוסקבה במהלך הפגישה הממושכת עם טראמפ. "הוא אדם שונה מזה המוצג בטלוויזיה", סיפר נשיא רוסיה על התרשמותו מנשיא ארצות הברית, שעמו שוחח כמה פעמים בטלפון מאז הושבע האחרון לנשיא, אך טראם נפגש עמו פנים אל פנים. "הוא היה מדויק, ענה בדיוק כפי שהיית מצפה מאדם במעמדו, הבין במהירות והשיב על השאלות שהונחו לפניו", שיבח אותו. הבוקר תיאר טראמפ את הפגישה עם פוטין כ"אדירה".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ ופוטין נועדו לראשונה: "רוסיה הכחישה התערבות בבחירות"
שר החוץ האמריקני: טראמפ לא קיבל את גרסת פוטין למעורבות בבחירות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
בונים יחסים. טראמפ ופוטין/AP

השיחה בין טראמפ לפוטין על ההתערבות של רוסיה הפכה למחלוקת מיד לאחר הפגישה הממושכת בין שני המנהיגים. שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב טען כי טראמפ קיבל את הכחשותיו של פוטין, ואילו עמיתו האמריקני רקס טילרסון הכחיש זאת.

"הוא (טראמפ) שאל שאלות רבות בנושא הזה", אמר פוטין, בהתייחסותו להתערבותה של רוסיה בבחירות, לאחר שהכתבים במקום לחצו עליו למסור פרטים על הפגישה. "אני, ככל שיכולתי, עניתי עליהן. זה נראה שהוא הסכים עם התשובות, אבל למעשה, עדיף לשאול אותו על זה". אחרי שנשאל על כך שוב במהלך מסיבת העיתונאים, הוסיף נשיא רוסיה: "הוא החל לשאול שאלות מסוימות, הוא התעניין בפרטים מסוימים מאוד. ככל שיכולתי לו, עניתי לו בצורה מפורטת".

שני הדיפלומטים הבכירים נכחו בפגישה, שבסיומה הוכרז על הסכם הפסקת אש בדרום סוריה, שייכנס מחר לתוקף. לדברי פוטין, הסכם הפסקת האש הוא תוצאה של שינוי בעמדתה של ארצות הברית, שהפכה ליותר פרגמטית. להסכם שותפה גם ירדן, ולפי דיווח של א-פי, גם לישראל היה חלק בכך. "זאת פריצת דרך", תיאר זאת פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully