וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגת ה-G20 הסתיימה: "רק ארה"ב לא מכירה בהסכם האקלים"

בהצהרת הסיום של הפסגה, הוזכרה ארה"ב כמדינה היחידה בפורום שאינה מחויבת להסכם שממנו פרשה לפני חודש. "יתר המדינות מסכימות שזה הסכם בלתי-הפיך". בסוגיות כלכליות אחרות הושגה הסכמה, בהישג עבורו של טראמפ

צילום: רויטרס

פסגת ה-G20 בגרמניה הגיעה הערב (שבת) לסיומה, בהצהרת סיום שחשפה את המחלוקות בין המדינות החברות בפורום הכלכלי לבין ארצות הברית סביב הסכם האקלים, אך גם הישגים עבור הנשיא דונלד טראמפ.

"יתר מנהיגי ה-G20 מסכימים כי הסכם פריז הוא בלתי-הפיך", נכתב בהצהרת הסיכום של הפסגה, שהתקיימה ביומיים האחרונים בהמבורג, גרמניה. ואולם, נכתב עוד "כי אלו מרוצים מרצונה של וושינגטון לעבוד יחד עם מדינות אחרות כדי לאפשר להגן גישה ושימוש נקיים ויעילים יותר בדלקים מאובנים".

הקנצלרית אנגלה מרקל אמרה דברים דומים, בביקורת מרומזת כלפי טראמפ. היא הוסיפה כי היא לא מסכימה עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, שאמרה אתמול כי סבורה שוושינגטון תוכל להחליט בעתיד לחזור להסכם האקלים. נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי הוא מקווה שיוכל עוד לשכנע את טראמפ בנושא. השניים ייפגשו בשבוע הבא בפריז.

מנהיגי 20 הכלכלות החזקות ביותר בעולם הסכימו גם אחרי לילה של דיונים ממושכים בין הצדדים "להילחם בפרוטקציוניזם, כולל בכל דרכי המסחר הלא הגונות" - אך ציינו גם את זכותן של המדינות "להגן על השווקים שלהן באמצעי הגנה לגיטמיים".

לקריאה נוספת בנושא
המחאה נמשכת: יותר ממאה שוטרים נפצעו בהפגנות נגד ועידת G20 בגרמניה
שר החוץ האמריקני: טראמפ לא קיבל את גרסת פוטין למעורבות בבחירות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפסגת G-20 בהמבורג, יולי 2017. רויטרס
הסכם האקלים נותר סלע המחלוקת. מרקל וטראמפ/רויטרס

במהלך הפסגה התקיימו הפגנות סוערות בהמבורג נגד הגלובליזציה, כשמפגינים התעמתו עם שוטרים, הציתו מכוניות ובזזו חנויות. בשלב מסוים, התנהל מרדף משטרתי אחרי מפגינים ברחבי גגות העיר, כשהשוטרים משתמשים בתותחי מים ברחובות. כ-200 שוטרים נפצעו בעימותים ועוד עשרות מפגינים נעצרו.

המפגינים הפגינו בין היתר על נוכחותם של טראמפ ושל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ומחו על ההתחממות הגלובלית ועל אי-השוויון העולמי.

הפסגה גם הוקדשה למפגשים בין המנהיגים השונים, ובראשם הפגישה הראשונה בין טראמפ לפוטין. השניים שוחחו בין היתר על התערבותה של מוסקבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית, אך שרי החוץ של שתי המדינות, שנכחו בפגישה, מסרו גרסה שונה. סרגיי לברוב אמר כי טראמפ קיבל את הכחשותיו של פוטין בנושא, ואילו רקס טילרסון דחה זאת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנה מחוץ לפסגת G-20 בהמבורג, גרמניה, יולי 2017. רויטרס
הפגנות נגד פסגת ה-G20 בהמבורג/רויטרס

היום אמר פוטין כי הוא סבור שטראמפ השתכנע מדבריו, וציין כי השניים ביססו יחסי עבודה במהלך הפגישה שנמשכה שעתיים ורבע. בסיומה, הכריזו הצדדים על הסכם הפסקת אש בדרום סוריה, שייכנס מחר לתוקף. פוטין אמר כי זאת תוצאה של שינוי בעמדתה של וושינגטון.

טראמפ הקדיש את היום גם לשיחות על המשבר בקוריאה הצפונית. אחרי פגישה עם נשיא סין שי ג'ינפינג, אמר כי ייתכן שיידרש זמן כדי לעצור את תכנית הגרעין של פיונגיאנג, אך הוסיף כי הוא משוכנע שוושינגטון ובייג'ינג יוכלו בסופו של דבר להגיע לפתרון מוצלח.

נשיא ארצות הברית, שדוחק בעמיתו הסיני להשתמש בהשפעתה הכלכלית של בייג'ינג על פיונגיאנג כדי ללחוץ אותה, אמר כי הוא מעריך את מאמציו. זאת אחרי ביקורת שהעביר נגד סין אחרי שקוריאה הצפונית ערכה שיגור ראשון בטיל בליסטי בין-יבשתי, שיכול להגיע עד לאלסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully