וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולצו חמשת המטיילים הישראלים שנלכדו בהר בגאורגיה

8.7.2017 / 20:12

ארבעה מהמטיילים הועברו לקבלת טיפול בבירה טביליסי ולאחר מכן יצא מסוק אל המטייל החמישי. הם נתקעו על ההר ביום חמישי בשל תנאי מזג האוויר הקשים ונאלצו להעביר את הלילה במקום. האזור כולו הוכרז כמוכה אסון טבע

טביליסי, גיאורגיה. נובמבר 2016. AP
ארבעה מהמטיילים הובאו לבירה טיבליסי. גאורגיה/AP

חמשת המטיילים הישראלים שנלכדו ביום חמישי על פסגת הר בגאורגיה חולצו היום (שבת) והובאו לכפר סמוך. משם הוטסו במסוק לבירה טיביליסי, ושם עברו בדיקות וקיבלו טיפול רפואי. לאחר מכן יצא המסוק לאסוף גם את המטייל החמישי.

ביום חמישי בערב דווח על קבוצת המטיילים שנתקעו על ההר, בגובה 2,000 מטרים, בשל גשמים והצפת נחלים. אתמול לא אפשרו תנאי מזג אוויר חילוץ מוסק ועל כן הוחלט כי החמישה, שברשותם היה ציוד מספיק ולא נשקפה סכנה לחייהם, יבלו את הלילה במקום.

הבוקר הגיע למקום צוות חילוץ רגלי והעביר ארבעה המטיילים לצדו השני של הנחל שלידו חנו. שם המתין המסוק שהטיסם לכפר הסמוך, ובו המתין מסוק נוסף שהוביל אותם לבדיקות רפואיות ולטיפול בבירה. מאוחר יותר חולץ גם המטייל החמישי. האזור כולו הוכרז כמוכה אסון טבע בעקבות השיטפונות.

המחלץ חיליק מגנוס, שמנהל חברת איתור וחילוץ בינלאומית, אמר אתמול: "מדובר בחבר'ה צעירים שהלכו ברגל ונקלעו למזג אוויר מאוד גשום, והם לא יכולים היו להמשיך בגלל הגשם". מגנוס הוסיף כי החמישה היו מצוידים היטב עם מים, אוכל וציוד מתאים. ניסו לשלוח אליהם קבוצה רגלית שלא הצליחה להגיע אליהם בגלל הגשם. אנחנו מנהלים את זה מהצהריים והערנו שם את יחידת החילוץ הלאומית של גאורגיה".

(עדכון ראשון: 16:47)

עוד בוואלה! NEWS:
ישראלי נעצר בתאילנד בחשד להחזקת נשק; אחיו קרא לתרומות
תופעה מדאיגה: שליש מההרוגים בתאונות דרכים השנה - מהמגזר הערבי
בהרים ובים, בלי שוקו ולחמנייה: כך נראו הקייטנות לפני קום המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully