וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי נעצר בתאילנד בחשד להחזקת נשק; אחיו קרא לתרומות

8.7.2017 / 15:41

חיילים פשטו על עסקים ישראליים, בהם בית חב"ד ומרפאתו של נתי חדד בקוסמוי, עקב תלונה כי המרפאה משמשת מרכז פעילות לעבריינים ישראלים הסוחטים עסקים קטנים באי. במרפאה נמצאו אקדחים, תחמושת וציוד משטרתי. אחיו: "יש גורמים שמנסים לפגוע בו"

עריכה: שניר דבוש

הרשויות בתאילנד פשטו הלילה (שבת) על עסקים ישראליים באי קוסמוי שבמדינה ועצר את נתי חדד, בן 34, שהקים את חברת "קוסמוי חילוץ והצלה" ומצאו במרפאה שניהל כלי נשק. זאת בחשד שכנופיית עבריינים ישראלים פעלה מהמקום כדי לסחוט דמי חסות מבתי עסק באזור. תרופות וציוד רפואי שנמצאו במקום הוחרמו גם כן ונלקחו לבדיקות.

חיילים, שוטרים ואנשי משרד הבריאות פשטו על המרפאה וכן על בית חב"ד באי בעקבות תלונה על אותה כנופייה. בתקשורת התאילנדית דווח כי אזרח זר המתגורר על האי סיפק למשטרה סרטון שבו ניתן לראות אדם, ישראלי לטענתו, דורש תשלום "פרוטקשן" מבעליו של עסק זר על האי. לדבריו, מוכר כאדם משפיע בעיר שמאיים על זרים נוספים בקוסומוי.

עוד בוואלה! NEWS:
שגרירת ארה"ב באו"ם: "החלטת אונסק"ו - התנכרות להיסטוריה"
5 מטיילים ישראלים נלכדו על הר בגאורגיה; אין סכנה לחייהם
עקב לחץ הדתיים: ראש עיריית לוד מתנגד למצעד הגאווה בעיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוען כי מבצע עבודה התנדבותית בלבד. חדד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחיו של חדד, אלירן, צילם סרטון שנצפה על ידי אלפי גולשים ובו ביקש לסייע בתרומות עבור חדד. האח אמר כי "לפני עשרים וארבע שעות אחי נתי נעצר בחשד לאחזקת נשק. ממה שאני יודע היה שם אקדח דמה צעצוע ועוד אקדח, ועל שניהם לא היו טביעות אצבע של אחי". לדבריו, "נתי משתף פעולה עם הרשויות בתאילנד, הוא נותן להם את כל האינפורמציה ונתן להם את מצלמות האבטחה שברשותו. הפרסומים שהופצו בכלי התקשורת השונים הם מצד גורמים שרוצים לפגוע בו וזו לא הפעם הראשונה".

"התבקשתי להעביר סכום ערבות של מאה אלף שקלים תוך יממה מעכשיו. במידה וישלם הוא יוכל להשתחרר ולהיות בתנאים שיגבילו אותו להמשך החקירות אבל בגדול ישוחרר ולא יהיה תחת סורג ובריח", אמר אלירן חדד. לדבריו, "אחי עזר להרבה ישראלים בחילוץ והצלה וזה הזמן להחזיר לו טובה".

"במידה והוא לא משתחרר, מחר יעבירו אותו לכלא תאילנדי. מדובר בכלא עם תת תנאים, זה לא כלא שאנחנו מכירים, תאילנד זו מדינת עולם שלישית. זה כלא לא סימפטי, אנשים אזוקים בידיים וברגליים", המשיך חדד. "צריך לגייס תרומות כדי לארגן את סכום הכסף הזה תוך פרק זמן קצר. מי שמכיר את נתי יודע שזה לא מגיע לו, נתי עם לב רחב שעזר ועשה למען אחרים".

החוקרים החרימו אקדח, 85 כדורים, אפוד מגן משטרתי, שלושה מכשירי רדיו, כרטיס מתנדב במשטרת קופהנגן ומסמכים נוספים. במרפאה שפתח חדד הועסקו רק עובדים ישראלים. בין היתר, בודקים החוקרים אם לחדד הכשרה רפואית כלשהי. לדבריו, הוא שכר את המקום כדי להפעיל את המרפאה עבור ישראלים שנפצעו או חלו בתאילנד. הטיפול במרפאה ניתן בחינם לדבריו, והמרפאה מומנה באמצעות תרומות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הנשק שהוחרמו במרפאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענתו של חדד הוא מבצע פעילות התנדבותית רבה בקוסומוי, מסייע לתיירים פצועים ולמשטרה בתור מתרגם. לדבריו, הנשק שהוחרם מהמרפאה לא שייך לו והוא לא יודע מי בעליו. אולם, הוא הודה כי ברשותו אקדח מסוג אחר. החשדות המיוחסים לחדד הם הפעלת מרפאה באופן לא חוקי והחזקת נשק ללא רישיון. קונסולית ישראל בתאילנד אורית שני נמצאת בקשר עם המשטרה, ובשלב זה לא נעשתה פנייה לשגרירות.

המרפאה עצמה הייתה אמורה להיפתח בעוד פחות מחודש. לפני כשבוע כתב חדד בעמוד הפייסבוק של ארגון החילוץ וההצלה שהוא מפעיל באי: "כידוע לכם עד לפני כמה חודשים הייתה לי מרפאה לישראלים בהתנדבות מתחת לבית חב"ד. המרפאה נסגרה בגלל כמה אנשים צרי עין שדיווחו עליי שאני עוזר לישראלים ללא אישור בחנות שלי".

לדבריו, המקום היה רשום ברשויות כחנות ולא כמרפאה ולכן היה חשוף לקנס ובחר לסגור את העסק, ולפתוח מרפאה אחרת מחדש. "אני גאה ומאושר, כי בזמן הקרוב תיפתח מרפאה 24 שעות ביממה עם חמש מיטות אשפוז, שני רופאים בשתי משמרות, שלוש אחיות בכירות ופרמדיק", כתב. בשבועות הקרובים היה אמור חדד לפתוח בקוסומוי גם מועדון ישראלי בשם "רוזה בר".

(עדכון ראשון: 13:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully