וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועל נהרג בנפילה מגובה עשרה מטרים במפעל באזור עכו

פרמדיקים קבעו במקום את מותו של הפועל, אמין זובידאת, תושב בסמת טבעון בן 48, במפעל בקיבוץ עין המפרץ. זובידאת הוא ההרוג ה-16 בענף הבניין מתחילת השנה. "תאונת עבודה מיותרת המעידה על כשלים"

תאונת בניין, אמין זובידאת ההרוג ה16 מתאונת בניין מתחילת השנה 8 ביולי 2017. הפורום למניעת תאונות עבודה, מערכת וואלה! NEWS
ההרוג ה-16 מתחילת השנה. זירת התאונה, היום/מערכת וואלה! NEWS, הפורום למניעת תאונות עבודה

אמין זובידאת, פועל כבן 40 מבסמת טבעון נהרג היום (שבת) מנפילה מגובה במפעל במועצה האזורית מטה אשר. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותו במקום לאחר שנפל מגובה של כעשרה מטרים. מתיעוד שהגיע מהפורום למניעת תאונות עבודה עולה כי זובידאת נפל מפתח בגג שביר כשעסק בשיפוצו.

פרמדיק מד"א אדריאן אוקמפו שטיפל בפועל סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 40 שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם פגיעות קשות בגופו. ביצענו כמה בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא רוח חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

זובידאת הוא ההרוג ה-16 באתרי הבנייה מתחילת השנה. בשנה שעברה נהרגו 48 פועלים במהלך עבודתם. בעקבות העלייה במספר ההרוגים בענף הבנייה הגדירו במשרד העבודה והרווחה יעדים לשנת 2017, ולפיהם מספר ההרוגים בענף הבניין לא יעלה על 25. לפי שעה לא ברור האם מונתה חברה קבלנית לביצוע העבודות במקום או שמא חברת המפעל- י.מ.א בע"מ - היא מבצעת הבנייה.

לקריאה נוספת:
ההרוג הרביעי החודש: פועל כבן 40 נמצא מת במפעל בקריית ביאליק
המאבק בתאונות באתרי הבנייה: קבלנים ייקנסו על עבירות בטיחות

ראובן בן שמעון, ממונה בטיחות ומייסד הפורום למניעת תאונות עבודה אמר כי "מדובר בתאונת עבודה מיותרת שמעידה שבמדינת ישראל המושג של ניהול סיכונים בעבודה בגובה כמעט ואיננו בלקסיקון. ישנן תקונת ברורות בכל הנוגע לעבודה על גגות שבירים וכן בעבודה בגובה, שאותן כנראה לא יישמו גם במקרה הזה".

לדבריו, "ישנן שאלות לא פשוטות בתאונה המצערת שגבתה קורבן נוסף. האם העובד הודרך לעבודה בגובה? האם סופק לו ציוד מגן אישי כפי שהחוק מחייב? האם הותקנוו משטחי דריכה לעבודה על הגג השביר? האם בוצע ניהול סיכונים לפני ביצוע העבודה? עבודה בגובה איננה משחק לילדים ולכן נקבעו חוקים ותקנות ברורים לסוג העבודה הזאת".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה בשיתוף מפקח מטעם המשרד".

(עדכון ראשון: 13:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully