וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם הפסקת האש בסוריה: "השארת אסד בשלטון והרחקת איראן מהגבול"

עיתון "אל-חיאת" דיווח מפי גורמים אמריקניים פרטים על אודות הסכם הפסקת האש שהושג בדרום סוריה בין ארצות הברית לרוסיה. עוד דווח כי סוגיית הגבול עם ישראל בגולן היא המורכבת ביותר, מאחר שירושלים דורשת גם את הרחקת חיזבאללה מהאזור

צילום: רויטרס

גורמים אמריקניים אמרו הבוקר (שבת) לעיתון "אל-חיאת" הערבי כי הסכם הפסקת האש שהושג בדרום סוריה בין ארצות הברית לרוסיה, מתבסס על שני עקרונות – השארת הנשיא בשאר אסד בשלטון, והרחקת איראן מאזורי הגבול לצד שיתוף פעולה בין וושינגטון למוסקבה להקמת אזורים בטוחים.

לפי הדיווח, בראש סדר העדיפויות של ארצות הברית עומדת הבסת ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) ושמטרת שיתוף הפעולה עם רוסיה היא לייצר השפעה באזורים ששוחררו מידי דאעש. עוד דווח כי סוגיית הגבול עם ישראל בגולן היא המורכבת ביותר, מאחר שירושלים דורשת גם את הרחקת חיזבאללה מהאזור, וכן משום שישראל וארצות הברית חלוקות בדעתן סביב נוכחותם של כוחות רוסיים וסוריים באזור הגבול.

לקריאה נוספת:
בתום הפגישה עם מודי: נתניהו שוחח עם פוטין על המצב בסוריה
שר החוץ של ארה"ב: מוכנים לדון עם רוסיה באיסור טיסה מעל סוריה
הרמטכ"ל במסר לארה"ב ולרוסיה: הרחקת איראן מסוריה חשובה מהבסת דאעש

הפצצה בקונטרה  26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
קוניטרה, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

אתמול לאחר פגישתם הראשונה של נשיאי ארצות הברית ורוסיה הכריזה מוסקבה כי הצדדים הגיעו להסכם על הפסקת אש בדרום-מערב סוריה. ההסכם גובש במהלך הפגישה של דונלד טראמפ וולדימיר פוטין בגרמניה והוא צפוי להיכנס לתוקף מחר בצהריים. בהסכם מעורבות גם ישראל וירדן.

ההסכם מגיע אחרי שמוקדם יותר השבוע לא הצליחו רוסיה, איראן וטורקיה להגיע להסכמות לגבי האזורים הבטוחים בסוריה, בין היתר לגבי פריסת כוחות שיטור רוסיים. שלוש המדינות סיכמו על הקמת אזורים בטוחים לפני כחודשיים, אך טרם סיכמו על המנגנון ליישום התכנית. ההסכם הנוכחי כולל ככל הנראה את מחוזות קוניטרה, דרעא וסווידא, שבהם הכריז צבא סוריה על הפסקת אש במהלך השבוע. שר החוץ האמריקני רקס טילרסון אמר כי בוושינגטון מקווים שההפוגה תשוחזר באזורים נוספים בסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
טראמפ ופוטין, אתמול/AP

מוקדם יותר השבוע אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי המעצמות ומדינות ערב רצו שיראל תהיה חלק מהמשא ומתן על עתידה של סוריה, אך הרעיון נדחה. לדבריו, "יש ניסיונות להגיע להסדרה. זה לא מחייב אותנו. לא נקבל שום הסכם שהאיראנים מעורבים בו. בלי קשר, אנחנו שומרים לעצמנו את חופש הפעולה ונפעל בהתאם לאינטרסים הביטחוניים שלנו".

בשבוע שעבר נרשמו לפחות שבע נפילות בשטח הגולן, כתוצאה מהלחימה בין המשטר למורדים. ישראל תקפה בתגובה יעדים של המשטר, והזהירה כי התגובה תחריף אם הירי יימשך. בתחילת השבוע התייחס ליברמן לזליגות, ואמר כי "אם מישהו מתכוון להפר את הריבונות שלנו, ממש לא כדאי לו. ממליץ שלא לבחון אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully