וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: התקדמות במו"מ על השבויים בעזה; חמאס: הפער נותר בעינו

8.7.2017 / 14:37

מקורות בחמאס מסרו לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי ישראל וחמאס קרובים לסיכום השלב הראשון בעסקת השבויים. בכיר בארגון אמר לוואלה! NEWS: ניסיונות התיווך לא צלחו, לא נפתח במו"מ. בישראל טוענים כי מתקיימים מגעים, אך מודים כי "הצדדים רחוקים מהסכמה"

צילום: רויטרס

גורמים בישראל אמרו היום (שבת) כי ישנה התקדמות מסוימת במגעים עם חמאס בנוגע לעסקת חילופי שבויים, אולם בארגון הפלסטיני דחו זאת. הדברים נאמרו בעקבות דיווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, שבו נטען כי חלה התקדמות בין הצדדים עד כדי סיכום השלב הראשון בעסקה.

בישראל הודו כי מדובר בהתקדמות מזערית והצדדים רחוקים עדיין מסיכום, והדגישו כי אין כוונה לשחרר אסירים תמורת מידע. גורם בלשכת ראש הממשלה מסר כי בישראל לא מתייחסים לכל פרסום שהוא בעניין עסקה עם חמאס, וכי "כל הפרסומים הם באחריות כלי התקשורת".

הגורם הבכיר בחמאס אמר מנגד לוואלה! NEWS כי "אין תזוזה אפילו של סנטימטר בעמדתנו. בתקופה האחרונה היו לא מעט ניסיונות לתווך בין ישראל לחמאס בנושא האסירים אולם הבהרנו שאין בכוונתנו להתחיל במשא ומתן לפני שחרור 58 אסירי עסקת שליט שנעצרו שוב אחרי שחרורם". לדבריו, ישנם דיווחים רבים בתקשורת שאינם נכונים ומדויקים והפער נותר בעינו.

בתקופה האחרונה פועל גם המודיעין המצרי מול צמרת חמאס בניסיון לקדם עסקה להחזרת גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין, וכן שלושת האזרחים הישראלים הנעדרים, אך לא ברור עד כמה הצליח בכך.

לקריאה נוספת:
ח"כ זוהר נפגש עם הורי הדר גולדין: "מחויב לפעול להשבת החיילים"
כ-40 ח"כים חתמו על עצומה להחזרת גופות שאול וגולדין
אביו של גולדין: "התרגלנו ליחס המחפיר למשפחות השכולות, ובליכוד שותקים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דובר בחמאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"אל-אחבאר" דווח ייתכן שישראל וחמאס מתקרבות לסיכום השלב הראשון של עסקת חילופי שבויים. לפי הדיווח, הסיכום להשבת שלושת האזרחים הישראלים הנעדרים, אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה איברהים אבו גנימה, וגופות החללים נעשה בתיווך של רוסיה, מצרים והאו"ם.

בדיווח בעיתון, המתבסס על מקורות בחמאס, נכתב כי החלק הראשון של העסקה, שייצא לפועל תוך שלושה חודשים, דומה במאפייניו לשלב הראשון בעסקה לשחרור גלעד שליט. בשלב זה, שיושם ב-2009, קיבלה ישראל סרטון וידאו שלו המתעד אותו בשבי. בתמורה לכך דורש חמאס את שחרורם כל אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש.

לפי "אל-אחבאר", בשלב השני של העסקה יוחזרו האזרחים הנעדרים לישראל. בתמורה לכך ישראל תשחרר את האסירים מרואן ברגותי ואחמד סעדאת, מזכ"ל החזית העממית, בנוסף לאסירים ממזרח ירושלים וערבים-ישראלים. עם זאת, בדיווח נכתב כי ישראל רחוקה מהסכמה על תנאים אלה.

יו"ר השדולה להשבת החיילים עמיר פרץ הגיב לדיווחים ואמר כי "כולי תקווה כי יושלם המהלך להבאתם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול לקבורה בישראל ובכך יסתיים פרק נורא זה בחייהן של המשפחות השכולות". הוא הוסיף כי "אני מצפה ומייחל גם לשובם לישראל של האזרחים החיים הנמצאים בעזה: אברה מנגיסטו, הישאם אל סעיד ואיברהים אבו רנימה".

(עדכון ראשון: 11:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully