וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה מפקיסטן שנלחמה להשכלת נשים סיימה תיכון - ופתחה טוויטר

מלאלה יוספזאי, כלת פרס נובל לשלום בשל מאבקה למען זכות הנשים ללמוד גם תחת שלטון הטליבאן, חגגה את סיום לימודיה עם חשבון חדש ברשת החברתית. "זהו רגע חמוץ-מתוק, מיליוני בנות לא יקבלו את אותה ההזדמנות לסיים את לימודיהן", צייצה

מלאלה יוספזאי, הנערה מפקיסטן שזכתה בפרס נובל לשלום, במסיבת עיתונאים בבריטניה, 10 באוקטובר 2014. AP
יוספזאי במסיבת עיתונאים לאחר שזכתה בפרס נובל לשלום, ב-2014/AP

מלאלה יוספזאי, בת ה-19 מפקיסטן המוכרת בעקבות פעילותה למען זכותן של נערות ברחבי העולם לרכוש השכלה, סיימה אתמול (שישי) את לימודיה בתיכון. "היום זהו היום האחרון שלי בבית הספר, והיום הראשון שלי בטוויטר", כתבה בחשבון שלה ברשת החברתית, שפתחה באותו היום. בהמשך, קראה לעוקביה להצטרף אליה במאבקה למען זכויות נשים.

"זהו רגע חמוץ-מתוק בשבילי", היא כתבה והסבירה: "אני נרגשת מהעתיד הצפוי לי, אבל אני יודעת שמיליוני בנות מכל רחבי העולם לעולם לא יקבלו את ההזדמנות לסיים את הלימודים שלהן". יוספזאי זכתה בשנת 2014 בפרס נובל לשלום, והייתה הצעירה ביותר שזכתה בו. היא התפרסמה כשקראה בגלוי לנערות לצאת ללמוד, כשחיה תחת שלטון הטליבאן בפקיסטן שאסר זאת. ב-2012 נורתה בראשה על ידי איש טליבאן. היא הוטסה לטיפול בבריטניה, החלימה ושבה לפעילותה ההומניטרית.

"בשבוע הבא אטייל ואפגוש בנות במזרח התיכון, אפריקה ודרום אמריקה", סיפרה בטוויטר. "כל סיפור של ילדה הוא ייחודי – והקולות שלנו הם כלי הנשק החשובים ביותר שלנו במאבק להשכלה ושוויון", כתבה.

עוד בוואלה! NEWS:
המדינות המובילות את החרם על קטאר: ננקוט נגדה צעדים חדשים
נשיא הפיליפינים: "אוכל את המחבלים שערפו ראשים - בעודם בחיים"
אל-קאעדה במאלי פרסם סרטון של שישה חטופים מערביים: "מתי זה ייגמר?"

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully