וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ופוטין נפגשו לראשונה, התקדמות במגעים עם חמאס | כותרות השבת

פסגת ה-G20 ננעלה אחרי יומיים אלימים, ישראלי נעצר בתאילנד בחשד להחזקת נשק ומפציצים אמריקניים התאמנו מעל חצי האי הקוריאני - כל כותרות סוף השבוע

בחמאס מכחישים בתוקף התקדמות במו"מ על הנעדרים

בכיר בחמאס הכחיש היום את הדיווחים על התקדמות במגעים בין ישראל לארגון בנוגע לעסקת חילופי השבויים. "אין תזוזה אפילו של סנטימטר בעמדתנו. בתקופה האחרונה היו לא מעט ניסיונות לתווך בין ישראל לחמאס בנושא האסירים אולם הבהרנו שאין בכוונתנו להתחיל במשא ומתן לפני שחרור 58 אסירי עסקת שליט שנעצרו שוב אחרי שחרורם", אמר הבכיר בשיחה עם וואלה! NEWS.

לדבריו, ישנם דיווחים רבים בתקשורת שאינם נכונים ומדויקים והפער נותר בעינו. עם זאת, בישראל מאשרים כי ישנם מגעים ואף התקדמות בשיחות, אולם מודים כי מדובר בהתקדמות מזערית והצדדים רחוקים עדיין מסיכום. יתרה מכך, בישראל מדגישים כי אין כוונה לשחרר אסירים תמורת מידע. גורם בלשכת ראש הממשלה מסר כי בישראל לא מתייחסים לכל פרסום שהוא בעניין עסקה עם חמאס, וכי "כל הפרסומים הם באחריות כלי התקשורת".

משפחת שאול על הדיווח על התקדמות במו"מ: "לא להפקירו בשבי חמאס"

משפחתו של החייל אורון שאול, שגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה, אמרה הערב כי היא אינה יודעת אם הדיווחים על כך שהושגה התקדמות במגעים על השבתו נכונים. המשפחה של שאול, שנהרג במהלך מבצע "צוק איתן" ב-2014, הפצירה בראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול למען השבת הגופה.

"נחשפנו להתפתחות בעקבות הפרסומים בתקשורת בלבד, ואין אנו יודעים כלל אם מדובר באינפורמציה נכונה", מסרה המשפחה. "בשבועות הקרובים אזרחי ישראל יציינו שלוש שנים למבצע 'צוק איתן', אך עבורנו המבצע לא הסתיים ומאז חיינו הפכו לגיהנום. אנו פונים לראש הממשלה - אל תפקיר את סמ"ר אורון שאול לוחם גולני בשבי חמאס. כמו שידעת לשלוח אותו על נגמ"ש להגן על אזרחי ישראל, כך תדע גם להשיב אותו הביתה".

סוף לחליפות דאעש במוסול: צבא עיראק יכריז היום על כיבוש העיר

צבא עיראק צפוי להודיע בשעות הקרובות על ניצחון לוחמי "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיר מוסול ועל כיבושה המלא מהארגון הקיצוני. בטלוויזיה העיראקית דווח כי מטרים בודדים נותרו בשליטת דאעש בעיר, שבה מתנהלים קרבות עזים במשך חודשים רבים.

"אנחנו רואים עכשיו את המטרים האחרונים של הקרב, ואז הניצחון יוכרז", אמרה שדרנית חדשות בעיראק, שציטטה כתב שהתלווה לכוחות הביטחון במדינה הנלחמים בארגון הטרור המתרכז כעת בעיר העתיקה. "זה עניין של שעות ספורות בלבד", הוסיפה. דובר של צבא עיראק מסר כי קווי ההגנה של דאעש נמצאים בשלבי ההתפוררות האחרונים.

ישראלי נעצר בתאילנד בחשד להחזקת נשק והפעלת מרפאה

צבא תאילנד פשט הלילה על עסקים ישראליים באי קוסמוי שבמדינה ועצר את נתי חדד, בן 34, שהקים את חברת "קוסמוי חילוץ והצלה". הצבא פשט, בין היתר, על בית חב"ד בקוסומוי ועל מרפאה שפתח חדד באי והחרים ממנה כלי נשק, בטענה כי מדובר ב"מקום בילוי לעבריינים".

חיילים, שוטרים ואנשי משרד הבריאות פשטו על המרפאה בעקבות תלונה על כך שכנופייה של עבריינים ישראלים דרשה "פרוטקשן" (דמי הגנה) מעסקים באזור התיירותי בעיר, ופעלה מתוך המרפאה של חדד. תרופות וציוד רפואי שנמצאו במקום הוחרמו גם כן ונלקחו לבדיקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

פוטין על פגישתו עם טראמפ: "אדם שונה ממה שרואים בטלוויזיה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר הערב כי הוא יצר יחסי עבודה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך פגישתם הראשונה שהתקיימה אתמול, וכי הוא סבור שניתן יהיה להגיע לכל הפחות לשיתוף פעולה חלקי עם וושינגטון. במהלך מסיבת עיתונאים שכינס בסיום פסגת ה-G20 בהמבורג, גרמניה, אמר פוטין כי הוא חש שטראמפ קיבל את טענותיו שלפיהן מוסקבה לא התערבה בבחירות לנשיאות – אבל הוסיף כי עדיף לשאול את טראמפ על כך.

עוד אמר פוטין כי הוא סבור שהונחו היסודות לשיפור היחסים בין וושינגטון למוסקבה במהלך הפגישה הממושכת עם טראמפ. "הוא אדם שונה מזה המוצג בטלוויזיה", סיפר נשיא רוסיה על התרשמותו מנשיא ארצות הברית, שעמו שוחח כמה פעמים בטלפון מאז הושבע האחרון לנשיא, אך טראם נפגש עמו פנים אל פנים. "הוא היה מדויק, ענה בדיוק כפי שהיית מצפה מאדם במעמדו, הבין במהירות והשיב על השאלות שהונחו לפניו", שיבח אותו. הבוקר תיאר טראמפ את הפגישה עם פוטין כ"אדירה".

מפגן כוח: מפציצים אמריקניים התאמנו מעל חצי האי הקוריאני

ברקע ניסוי הטילים הבן-יבשתיים שערכה השבוע קוריאה הצפונית, מפציצים אמריקניים התאמנו יחד עם מטוסי קרב מקוריאה הדרומית ומיפן מעל חצי האי הקוריאני – כך מסרו הלילה גורמים רשמיים בצבא ארצות הברית. על פי הגורמים, הצבא האמריקני ערך מפגן כוח מעל חצי האי כדי להציג את אחדות הברית בין שלוש המדינות מול הרודנית האסייתית, כדי לבטא את "מחויבות ארצות הברית לבעלות בריתה".

"פעילותה של קוריאה הצפונית מהווה איום לבעלות בריתנו, לשותפינו ולמולדת שלנו", אמר הגנרל טרנס או שונסי, מפקד הכוח האווירי האמריקני באזור הפסיפיק. "הרשו לי להיות ברור: אם נידרש לפעולה אנחנו מאומנים, מצוידים ומוכנים להשתמש ביכולות הקטלניות שלנו כדי לסייע לשותפות שלנו באזור".

שר החוץ האמריקני: טראמפ לא קיבל את גרסת פוטין למעורבות בבחירות

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון הכחיש אמש כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבל את דבריו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לפיהם רוסיה לא התערבה בבחירות לנשיאות. "הנשיא טראמפ אמר שהוא שמע את גרסתו של הנשיא פוטין, זה הכול", אמר טילרסון בריאיון לרשת CNN.

טילרסון צוטט מוקדם יותר אתמול, כשאמר שהנשיא טראמפ קיבל את גרסתו של פוטין בנוגע למעורבות רוסיה במערכת הבחירות בארצות הברית. במהלך פגישתם של שני המנהיגים בפסגת G20 בגרמניה, שאל טראמפ את פוטין האם רוסיה התערבה בבחירות. לדברי טילרסון, פוטין השיב בשלילה על השאלה. במהלך מסיבת עיתונאים משותפת לשניים, שאל אחד העיתונאים את טראמפ על ההתערבות בבחירות, אך האחרון התעלם משאלתו.

ארה"ב ורוסיה יכריזו הפסקת אש בסוריה: "לישראל חלק בהסכם"

ארצות הברית ורוסיה הגיעו להסכם על הפסקת אש בדרום-מערב סוריה – כך אמר אתמול שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב. ההסכם גובש במהלך פגישתם של נשיאי המדינות דונלד טראמפ וולדימיר פוטין בגרמניה והוא צפוי להיכנס לתוקף ביום ראשון בצהריים. בהסכם מעורבות גם ישראל וירדן.

ההסכם הנוכחי כולל ככל הנראה את מחוזות קוניטרה, דרעא וסווידא, שבהם הכריז צבא סוריה על הפסקת אש במהלך השבוע. שר החוץ האמריקני רקס טילרסון אמר כי בוושינגטון מקווים כי ההפוגה תשוחזר באזורים נוספים בסוריה.

חולצו ארבעה מתוך חמשת המטיילים הישראלים שנלכדו בהר בגאורגיה

ארבעה מתוך חמשת המטיילים הישראלים שנלכדו ביום חמישי על פסגת הר בגאורגיה חולצו היום והובאו לכפר סמוך. משם הוטסו הארבעה במסוק לבירה טיביליסי, ושם עברו בדיקות וקיבלו טיפול רפואי. לאחר מכן יצא המסוק לאסוף גם את המטייל החמישי.

ביום חמישי בערב דווח על קבוצת המטיילים שנתקעו על ההר, בגובה 2,000 מטרים, בשל גשמים והצפת נחלים. אתמול לא אפשרו תנאי מזג אוויר חילוץ מוסק ועל כן הוחלט כי החמישה, שברשותם היה ציוד מספיק ולא נשקפה סכנה לחייהם, יבלו את הלילה במקום

פועל נהרג בנפילה מגובה עשרה מטרים במפעל באזור עכו

אמין זובידאת, פועל כבן 40 מבסמת טבעון נהרג היום מנפילה מגובה במפעל במועצה האזורית מטה אשר. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותו במקום לאחר שנפל מגובה של כעשרה מטרים. מתיעוד שהגיע מהפורום למניעת תאונות עבודה עולה כי זובידאת נפל מפתח בגג שביר כשעסק בשיפוצו.

פרמדיק מד"א אדריאן אוקמפו שטיפל בפועל סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 40 שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם פגיעות קשות בגופו. ביצענו כמה בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא רוח חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

שגרירת ארה"ב באו"ם על החלטת אונסק"ו: "התנכרות להיסטוריה"

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי גינתה אמש את החלטת אונסק"ו, לפיה חברון ומערת המכפלה הם אתרי מורשת פלסטיניים. "הצבעת אונסק"ו על חברון טראגית בכל רמה אפשרית. היא מייצגת התנכרות להיסטוריה", אמרה היילי, והוסיפה: "ההחלטה מערערת את האמון שנדרש לשם תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים, והיא מפחיתה עוד יותר מאמינות הסוכנות, המוטלת גם כך בספק. ההצבעה לא תעשה טוב ותגרום נזק רב".

היילי הביעה תמיכה בישראל בניסיונותיה לבלום את ההחלטה על חברון עוד בשבוע שעזר, אז פנתה היילי למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ולמנכ"לית אונסקו אירינה בוקובה במכתב שבו הביעה את התנגדותה להצבעה. "מערת המכפלה מקודשת לשלוש הדתות ואינה בסכנה מידית. הכללתה ברשימת אתרי המורשת עלולה לפגוע ברצינות המיוחסת לאונסק"ו", כתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully