וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במגורי החיילים ומזון יקר יותר: שורת שינויים בצה"ל

6.7.2017 / 17:00

אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הוציא לפועל שורת פרויקטים במערכים השונים, בהם הגדלת "עיר הבה"דים", העברת לשכת הגיוס בבאר שבע למחנה נתן ורכישת טונה וטחינה לחיילים, למרות מחירם הגבוה. 20 מיליון שקלים יושקעו בהפרדה מגדרית

חידושים באט"ל 6 ביולי 2017. דובר צה"ל
טונה וטחינה ללא הגבלה/דובר צה"ל

אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בפיקודו של אלוף אהרון חליוה הוציא לפועל סדרה של פרויקטים ושינויים עבור חיילי צה"ל במערכים השונים. קצין בכיר באט"ל סיפר היום (חמישי) כי פרויקט רכש המובילים, שיודעים לשאת טנקי מרכבה ונגמ"שים מסוג נמר, נמצא בשלבים מתקדמים וכי כבר בוצעו בהם תרגולים על ידי היחידות בשטח. עוד סיפר הקצין הבכיר כי באגף פועלת יחידה מיוחדת שנמצאת בכוננות 24 שעות ביממה, שתפקידה להוביל כלים כבדים כמו טנקים, נגמ"שים וציוד לחטיבות המתמרנות. היחידה מבוססת על כוחות בסדיר וקבע, והחופשות ממנה ניתנות לחיילים רק על ידי הדרגים הגבוהים באגף.

הקצין הבכיר הוסיף כי 20 מיליון שקלים הושקעו בסוגיה המגדרית, שכוללת הפרדה בין מגורי נשים לגברים, הפרדת תאי שירותים, פריסת תשתיות למרחקי הליכה וסרגל מאמצים, ותשתית רפואית בתחום הפיזיולוגיה. גם בתחום המזון בוצעו שינויים בחלק מהיחידות. אחד מהם הוא הנחיה מפורשת של ראש אט"ל להזמין מוצרי טונה וטחינה במידת הצורך של היחידה, תוך התעלמות מהעלויות. בשנים האחרונות התפתחה תופעה שבמסגרתה מפקדים נמנעים מהזמנת הכמות הנחוצה של המוצרים ליחידותיהם בשל עלויות גבוהות, ומעדיפים פריטי מזון אחרים. ההחלטה החדשה פותרת את הבעיה ומתקצבת מחדש את הסוגיה.

עוד בוואלה! NEWS:
התאונה בצאלים: סרן ישי רוסלס נהרג - ואף קצין לא יועמד לדין פלילי
הנשק לא נפרק, הלוחם ירה בשוגג: תחקיר פליטת הכדור בחברון
ככה נראה תרגיל חטיבתי של הנח"ל - מעיניו של הלוחם

חידושים באט"ל 6 ביולי 2017. דובר צה"ל
פרויקט רכש המובילים נמצא בשלבים מתקדמים/דובר צה"ל
קריית ההדרכה, עיר הבה"דים, נגב. אוגוסט 2016. דובר צה"ל
בין השינויים: הרחבת קריית ההדרכה בנגב/דובר צה"ל

הקצין הוסיף כי לפי התכניות במטה הכללי, בארבע השנים הקרובות תוגדל קריית ההדרכה, המכונה "עיר הבה"דים", ותוכל להכיל 20 אלף חיילים בזמן נתון, בעקבות קליטה של חיילי מגל. עוד הוחלט על בניית בסיסי אימון חטיבתיים לחטיבות גבעתי והנח"ל בדרום הארץ. לדברי הקצין הבכיר, הבנייה תחל בעוד שנה וארבעה חודשים, עם סיום התכנון ובסיוע תקציב אמריקאי. בנוסף לכך הוחלט כי המרכז לאימוני יבשה יעבור שינוי מהותי בתחום התשתיות, כדי שכוחות מילואים שמגיעים להתאמן בו לא יעסקו באיתור חדרי שינה או במים חמים למקלחת. עוד הוחלט כי חדרי האוכל במקום ישודרגו גם הם. שינוי נוסף שייצא לפועל הוא סגירת לשכת הגיוס בבאר שבע והעברתה למחנה נתן שבעיר למתקן חדש.

חידושים באט"ל 6 ביולי 2017. דובר צה"ל
חידושים באט"ל 6 ביולי 2017/דובר צה"ל
טירוני נובמבר 2016 של חטיבת הצנחנים בלשכת הגיוס בתל השומר, 27 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
20 מיליון שקלים הושקעו בהפרדה מגדרית. מתגייסים בתל השומר/ראובן קסטרו
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully