וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א חושפת: כך נציל את העולם מפגיעת אסטרואיד

7.7.2017 / 23:30

אחרי אזהרות מומחים שלנאס"א אין את הכלים להתמודד עם אסטרואיד שמתקרב לכדור הארץ, סוכנות החלל חשפה כיצד היא צפויה ליירט אסטרואידים במידה והסרט "ארמגדון" יהפוך למציאות

הפלנטה בסיכון? "יש סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ"/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

מי אמר שנאס"א לא יכולה? סוכנות החלל האמריקנית יוצאת נגד הטענות לפיהן אין ביכולתה להתמודד עם האיום של פגיעת אסטרואיד בכדור הארץ וחושפת את תכניתה הסודית להסיט אסטרואיד שעושה את דרכו אלינו - לעבר מסלול תעופה חלופי. לא, התכנית לא כוללת שיגור של צוות קידוח נפט שבראשו ברוס ויליס לאסטרואיד. היא מבריקה ובטוחה יותר - רק שכרגע היא נמצאת בשלבי תכנון בלבד. רק תמהרו שם בבקשה.

נאס"א מתכננת להוציא לפועל את DART - "מבחן הסטה כפולה של אסטרואידים" - על מערכת אסטרואידים בינארית בשם "דידימוס" ("תאומים" ביוונית) שצפויה להגיע לכדור הארץ באוקטובר 2022. אל דאגה, האסטרואידים הללו קטנים וגם אם הניסוי ייכשל - הם יתמוססו עם כניסתם לאטמוספירה. לעומת זאת, אם יצליח - נוכל לנשום לרווחה ולהתעסק בכל שאר האסונות הפוטנציאלים שמאיימים לחסל אותנו.

ככה נאס"א מתכננת לעשות את זה:

עוד באותו נושא

מומחים מזהירים: "יש סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ"

לכתבה המלאה

DART היא המשימה הראשונה מסוגה במסגרת התכנית החדשה להתמודדות עם אסטרואידים גדולים. מערכת האסטרואידים שנחקרת מקרוב מאז 2003 ונבחרה להיות עכבר הניסוי של נאס"א מורכבת למעשה משני סלעים: "דידימוס A" הגדול (כ-800 מטרים רוחב) ו"דידימוס B" הקטן יותר (כ-160 מטרים), שמקיף במסלולו את הסלע הגדול. המשימה תדגים את טכניקת ההתנגשות הקינטית – פגיעה באסטרואיד במהירות גבוהה במטרה להסיטו ממסלולו. נאס"א תשגר חללית בגודל מקרר לעבר האסטרואיד הקטן מבין השניים, תפגע בו במהירות של 21.5 אלף קמ"ש ותשנה מעט את מהירותו. "הדחיפה" הקטנה תגרום בטווח הרחוק לשינוי משמעותי מספיק בנתיב התנועה שלו.

וככה נאס"א לא מתכננת לעשות את זה:

הפרויקט הינו משותף לנאס"א ולמעבדה לפיזיקה יישומית באוניברסיטת ג'ונס הופקינס במרילנד. אנדי צ'נג, בכיר בצוות האוניברסיטה, אמר: "פרויקט DART הוא שלב קריטי בהוכחה שאנחנו מסוגלים להגן על הפלנטה שלנו מפני פגיעה של אסטרואיד בעתיד. מאחר שאנחנו לא יודעים הרבה על המבנה הפנימי שלהם, אנחנו צריכים לבצע את הניסוי הזה על אסטרואיד אמיתי". בנאס"א הבהירו שאסטרואידים קטנים פוגעים בכדור הארץ כמעט מדי יום אך הם מתפרקים ולא מהווים סכנה. רק אסטרואידים גדולים יותר מרוחב של ק"מ יכולים לגרום לנזק - והם הרבה יותר נדירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully