וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלי יחימוביץ' הודיעה על תמיכתה באבי גבאי לראשות מפלגת העבודה

6.7.2017 / 18:19

אחרי שתיקה ממושכת, הודיעה חברת הכנסת כי היא תומכת בשר לשעבר ולא בח"כ עמיר פרץ - שקיבל אמש את תמיכתו של ניסנקורן, יריבה של יחימוביץ' מהמרוץ לראשות ההסתדרות. "אתן את קולי לאדם נקי כפיים, אינטליגנט ואמיץ שיעשה טוב למפלגתי"

עריכת וידאו:ניר חן

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הודיעה היום (חמישי) כי היא תומכת בשר לשעבר אבי גבאי לראשות מפלגת העבודה. "את הפתק עם שמו אשים בקלפי ביום שני בידיעה שאני נותנת את קולי ואת תמיכתי לאדם נקי כפיים, אינטליגנטי בצורה יוצאת דופן, ואמיץ, שיעשה טוב למפלגה שלי ולמדינה", אמרה יחימוביץ'.

עוד הוסיפה כי בהמשך היום תתייצב במטהו של גבאי כדי לעבוד למען בחירתו. עוד ציינה את המאבק המשותף של השניים במתווה הגז, ואמרה כי הודעתו היום, שלפיה יבקש מהיו"ר הנוכחי יצחק הרצוג להמשיך בתפקידו כיו"ר האופוזיציה, היא "מופת להתנהגות ראויה, הגונה ואצילית".

יחימוביץ' לא הביעה תמיכה באיש מהמועמדים לאורך כל המרוץ, וכעת בחרה בגבאי - ולא בחבר מפלגתה עמיר פרץ, שקיבל אתמול את תמיכתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. האחרון ניצח את יחימוביץ' בבחירות לראשות ההסתדרות, בסיומה של מערכת בחירות רצופה בחילופי האשמות על הונאות וזיופי קולות.

לקריאה נוספת:
גבאי: "אשמח אם הרצוג ימשיך להיות יו"ר האופוזיציה אם אבחר"
ברק הביע תמיכה בגבאי: "יוביל מהפך במדינה - נתניהו כבר פוחד"
מחזרים אחרי הרצוג: גבאי ופרץ מבקשים את תמיכת היו"ר המודח

שלי יחימוביץ ויעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. ראובן קסטרו
יחימוביץ'/ראובן קסטרו

במסיבת עיתונאים שערכו השניים במטה שלו אמר גבאי: "אני באמת באמת שמח ששלי איתנו. קודם כול לפני הכול. יחימוביץ' ואני מכירים מאז שנכנסתי לממשלה, בעיקר סביב סוגיית מתווה הגז שבה מצאנו את עצמנו לבד, אחד מהקואליציה ואחת מהאופוזיציה שנלחמים נגד הדבר הזה. בסופו של דבר שנינו ראינו דבר אחד מול העיניים, את הציבור ורק את הציבור. זה אחד הדברים המרכזיים שמאפיינים את הקשר בינינו מאז. הציבור זה לפני הכול. הציבור לפני הפוליטיקאים ולפני כל האינטרסים האחרים.

יחימוביץ' אמר כי היא בוחרת בגבאי "בלב שלם מאוד". היא הוסיפה: "אני אצביע לאדם שהוא אינטליגנטי בצורה יוצאת דופן, אתם גם תראו את זה בהמשך. נקי כפיים באופן שאינו מוטל בספק, עם תחושה מאוד עמוקה של שליחות ציבורית שהוא זנח בשבילה דברים שהיו יכולים להיות מאוד אטרקטיביים עבור אנשים אחרים שטובת המדינה לא לנגד עיניהם. לא תמיד אנחנו חושבים בדיוק אותו הדבר, אבל בסוף, ברגע המעשה שבו דרוש אומץ לב שבו דרושה עמידה על שלך, גם בניגוד לטובתך הפוליטית, ברגעים האלה הוא מתגלה תמיד במיטבו, עושה את הדבר הנכון והמדויק ביותר גם כשזה לא משתלם לו עצמו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אבי גבאי מצביע בירושלים 4 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
גבאי, השבוע/נועם מושקוביץ

גם פרץ וגם גבאי ממשיכים היום בפגישות בניסיון לגייס תמיכה של בכירים נוספים, ובראשם הרצוג. האחרון צפוי להיפגש היום בערב עם תומכיו כדי לדון בהמשך צעדיו ובהכרעתו לקראת הסיבוב השני. גם שני הח"כים הנוספים שהתמודדו במרוץ, אראל מרגלית ועמר בר-לב, טרם הודיעו במי הם תומכים ונפגשו עם שני המועמדים ביממה האחרונה. מרגלית צפוי להיפגש עם תומכיו היום אחרי הצהריים.

התמיכה של יחימוביץ' בגבאי מצטרפת לגיבוי הנחרץ שקיבל אתמול מיו"ר המפלגה לשעבר וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. פרץ לעומת זאת גייס אתמול את ניסנקורן ואת ח"כ מרב מיכאלי שהצהיו על תמיכה בו. מרבית אנשיה של יחימוביץ' תמכו בגבאי כבר במהלך הסיבוב הראשון, אך היא עצמה נמנעה מנקיטת צד עד כה.

עומר בר לב בקלפי ברמת השרון 4 ביולי 2017. דוברות עומר בר לב, מערכת וואלה! NEWS
לא יתמוך באף אחד. בר-לב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עומר בר לב

בתוך כך, ח"כ עמר בר-לב אינו צפוי להודיע תמיכה על אף אחד מהמועמדים בסיבוב השני. בר-לב, שזכה ל-6.9% מהקולות בסיבוב הראשון וסיים במקום החמישי, קיים סדרת פגישות ביממה האחרונה עם פרץ וגבאי והחליט לבסוף לא לתמוך באף אחד מהמועמדים. "המועמדים לראשות מפלגת העבודה שניהם ראויים ואני משוכנע כי מי מביניהם שיבחר יוביל את המפלגה להישגים מרשימים. לאור זאת, אין בכוונתי להמליץ בפני חברי מפלגת העבודה במי מהם לתמוך".

לדבריו, "ביום שלישי הקרוב אתייצב לצדו של מי שייבחר לראשות המפלגה ואמשיך להוביל את המאבק מול הימין בנושא היחיד שיקבע את גורלנו כאן ואת עתידה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי – מדינה בטוחה, דמוקרטית ובעלת רוב יהודי מובהק. מאבק שיתן ביטחון ותקווה לשלום. החלטה זו קיבלתי מתוך רצון להישאר נאמן לדרכי, לשותפיי לדרך, לתומכי ובראש ובראשונה לדרכה של מפלגת העבודה".

עוד הוסיף בר-לב כי "מאז היבחרי לכנסת לא נתתי ידי למחנאות מכל סוג שהוא וכך אמשיך. החל מיום שלישי יהיה עלינו לבנות את מפלגת העבודה חזקה ומאוחדת ואני מאמין שאני האיש שיכול לתרום לכך ביותר לצדו של היו"ר שיבחר".

(עדכון ראשון 13:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully