וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים: "אוכל את המחבלים שערפו ראשים - בעודם בחיים"

דוטרטה הציג תמונה של שני מלחים חטופים מווייטנאם, שהוצאו להורג בידי ארגון קיצוני, ואיים עליהם. "לא נשתעבד לבני זונות האלו", קילל. פלג בארגון נשבע אמונים לדאעש ומשתתף בלחימה בעיר מרוואי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה איים "לאכול בחיים" את המחבלים שחטפו שני מלחים וייטנאמים וערפו את ראשיהם, בתגובה זועמת שמגיעה ברקע הלחימה המתמשכת בין הצבא לתומכי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיר מרוואי שבדרום המדינה. המטה ללוחמה בטרור הוציא היום (חמישי) אזהרת מסע לאי מינדנאו, שם שוכנת העיר ושבה הוכרז משטר צבאי.

דבריו של דוטרטה נאמרו אחרי שאתמול נמצאו באזור שרידיהם של שני בני הערובה, שנחטפו בנובמבר יחד עם ארבעה חברי צוות נוספים. הצבא מאשים את ארגון אבו סיאף ברצח של שני המלחים, בדומה לדרך פעולתו כלפי בני ערובה שעליהם הוא לא מקבל כופר כפי שהוא דורש.

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בוחן נשק, 28 ביוני 2017. רויטרס
לא בררן באוכל. הנשיא דוטרטה מכוון בנשק, בחודש שעבר/רויטרס

"אני אוכל את הכבד שלכם בחיים, אם אתם רצים. תנו לי מלח וחומץ ואני אוכל את זה מולכם", אמר אתמול דוטרטה בנאום שנשא בפני גורמים מקומיים. "אני אוכל הכל, אני לא בררן. אני אוכל אפילו מה שאי אפשר לבלוע". הוא הראה בטלפון סלולרי תמונה של שני המלחים, וקילל את אלו שהוציאו אותם להורג: "האם נאפשר לעצמו להשתעבד בידי האנשים האלו? בני זונות".

דוטרטה, הידוע בשפתו הבוטה, החל בשנה שעברה במתקפה צבאית נגד אבו סיאף וארגונים קיצוניים אחרים הפועלים בדרום המדינה. אחד מהפלגים של אבו סיאף נשבע אמונים לדאעש והצטרף ללחימה בעיר מרוואי, שהחלה בחודש מאי וגבתה את חייהם של אזרחים וחיילים רבים. כ-400 אלף איש נעקרו מבתיהם בשל הקרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully