וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מזהיר: לשיגור הטיל של קוריאה הצפונית יהיו השלכות

נשיא ארה"ב גינה את פיונגינאג ותיאר את התנהגותה כ"מאוד מאוד מסוכנת". יממה לפני פגישתו הראשונה עם פוטין, הוא תקף גם את מוסקבה ואמר כי ייתכן שהיא התערבה בבחירות - "אך כמו גם מדינות אחרות"

עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר היום (חמישי) את קוריאה הצפונית כי לשיגור הטיל הבליסטי הבין-יבשתי יהיו השלכות. במסיבת עיתונאים בוורשה, גינה טראמפ את פיוניאנג ותיאר את התנהגותה כ"מאוד מאוד מסוכנת". לדבריו, "משהו יצטרך להיעשות בנושא, אנו שוקלים דברים חמורים", אך לא פירט מעבר לכך וציין כי לא יקבע קו אדום.

אתמול הזהירה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי כי וושינגטון עשויה לנקוט פעולה צבאית, אם לא תצליח לעצור את תכנית הגרעין והטילים של פיונגיאנג בדרכים דיפלומטיות. רוסיה וסין דחו את האיומים וקראו לשמור על איפוק כדי למנוע הסלמה נוספת במצב. הן אף מתנגדות להטלת סנקציות נוספות, כפי שמנסה לקדם ארצות הברית.

לקריאה נוספת על המתיחות עם קוריאה הצפונית
ארה"ב מאיימת: עלולים לנקוט פעולה צבאית נגד קוריאה הצפונית
ארה"ב: הטיל ששיגרה קוריאה הצפונית - מסוג חדש שטרם ראינו

טראמפ בפגישה עם נשיא פולין בוורשה, 6 ביולי 2017. רויטרס
מתייצב לצד פולין. טראמפ בוורשה, היום/רויטרס

טראמפ גם גינה את פעולותיה של רוסיה באירופה, יממה לפני פגישתו הראשונה עם הנשיא ולדימיר פוטין בשולי פסגת ה-G20 בגרמניה. טראמפ אמר שייתכן שרוסיה התערבה בבחירות לנשיאות בשנה שעברה, אך כך "גם מדינות אחרות". הקשרים בין אנשי הקמפיין שלו למוסקבה עומדים במרכז חקירה שמנהל תובע מיוחד מטעם משרד המשפטים. במוסקבה דחו את דבריו על כך שהם פוגעים ביציבות באירופה.

נשיא פולין אנדז'יי דודה אמר במהלך מסיבת העיתונאים עם טראמפ כי ארצות רצינית לגבי מחויבותה לביטחונה של פולין. "אנחנו רואים את עצמו שותפים בכמה תחומים, כמו ביטחון", אמר. "אני חש שארצות הברית רצינית לגבי ביטחונה של פולין".

בפולין מוצבים כ-900 חיילים אמריקנים, כחלק מכוח של נאט"ו שנפרס במזרח אירופה כדי להתמודד עם איומים מצד רוסיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תרגיל תגובה: ארה"ב וקוריאה הדרומית ערכו תרגיל משותף במהלכו שוגרו טילים לעבר הים. רויטרס
שיגור הטיל הבליסטי הבין-יבשתי של קוריאה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully