וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה החדשה שעשויה לפתור את תעלומת מותה של הטייסת המפורסמת

אמיליה ארהרט הייתה האישה הראשונה שחצתה את האוקיינוס האטלנטי, אך נעלמה ב-1937. כעת, תמונה חדשה שנחשפה בארכיון הלאומי של ארה"ב מחזקת את התיאוריה שהיא נפלה ומתה בשבי היפני

האם נפתרה התעלומה הגדולה?

80 שנה אחרי היעלמותה של הטייסת האמריקנית אמיליה ארהרט, תמונה חדשה שנחשפה בארכיון הלאומי של ארצות הברית מחזק תיאוריה נפוצה לגבי נסיבות היעלמותה של האישה הראשונה שחצתה את האוקיינוס האטלנטי בטיסת יחד. הסברה הרווחת הייתה כי היא מתה ב-1937 בהתרסקות מטוסה באוקיינוס השקט, אך בתמונה נראית הטייסת, לצד הנווט שלה פרד נונן, באיי מרשל, שהיו באותה תקופה תחת כיבוש יפן.

התמונה התגלתה על ידי לז קיני, סוכן פדרלי לשעבר שחרש את הארכיונים הלאומיים כדי למצוא רמזים נוספים על גורלה של הטיסה האחרונה של ארהרט, שהייתה בת 40 ב-2 ביולי 1937, היום שבו נעלמה. ההערכות היו שתנאי מזג אוויר גרועים ובעיה טכנית במערכת הרדיו של המטוס אחראים להתרסקות. רוב ההיסטוריונים העריכו כי הדלק של המטוס אזל, מה שגרם להתרסקותו אל תוך האוקיינוס השקט ולשקיעתו במצולות.

תמונה שבה נראית לכאורה הטייסת האמריקנית אמילה ארהרט באיי מרשל, שבשליטת יפן, 1937. CNN, צילום מסך
התמונה שנחשפה בארכיון הלאומי/צילום מסך, CNN
תמונה שבה נראית לכאורה הטייסת האמריקנית אמילה ארהרט באיי מרשל, שבשליטת יפן, 1937. CNN, צילום מסך
לפי הסברות, הדמות היושבת היא ארהרט, וזו העומדת ומסומנת היא הנווט נונן/צילום מסך, CNN

אולם, מאחר שלא נמצאו כל עקבות של הטייסת והנווט שלה, התפתחו במרוצת השנים תיאוריות שונות. תיאוריית איי מרשל, שהתפתחה החל משנות ה-60, קיבלה חיזוקים מצד תושבים מקומיים שסיפרו כי הם חזו בנחיתת מטוס ובארהרט ובנונן בשבי היפני. בטוקיו טוענים כי אין בידיהם רישומים על כך שהשניים היו אי פעם בשבי במדינה, אך רבים מהארכיונים של יפן לא שרדו את מלחמת העולם השנייה.

"אני חושב שאין ספק שמדובר באמיליה ארהרט ובפרד נונן", אמר שון הנרי לרשת NBC. הנרי עבד בעבר בבולשת הפדרלית (FBI) ופרשן ברשת. קנת גיבסון, מומחה לזיהוי פלילי המתמחה בזיהוי פנים, אמר לערוץ ההיסטוריה כי "סביר מאוד", שאלו שנראים בתמונה הם אכן אחד מצוותי הטיסה המפורסמים ביותר אי-פעם.

ואולם, לא כולם משוכנעים. ריק ג'ילספי, מחבר ספר שעוסק בנושא, אמר כי "יש תיאבון כל כך גדול בכל מה שנוגע לאמיליה ארהרט עד שאפילו דבר כל כך מגוחך זוכה שידברו עליו". לדבריו, זאת בסך הכל תמונה של כמה אנשים. הוא ציין כי לאישה שנראית בתמונה יש ארוך מדי, בהשוואה לזה שנראה בתמונות האחרונות של ארהרט, שצולמו כמה ימים לפני כן.

הטייסת אמיליה ארהרט בניוארק, 1932. AP
לא כולם מתלהבים מהתמונה החדשה. ארהרט, 1932/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully