וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: תוניסאי רצח זוג קשישים בביתם ממניע טרור

בהודעת שר הפנים נמסר כי החשוד ברצח השוהה במדינה מאז שנת 1989 עבר הקצנה דתית. בתקשורת המקומית דווח כי בני הזוג נהגו לקנות במכולת של משפחתו בעיר לינץ. החשוד הסגיר את עצמו ואמר כי ביקש לנקום בגורמי ימין קיצוניים

מסגד ומרכז איסלאמי – וינה, אוסטריה, פברואר 2015. AP
החשוד אמר בחקירתו כי פעל ממניע של נקמה בגורמי ימין קיצוניים. מסגד בווינה/AP

שר הפנים של אוסטריה וולפגנג סובוטקה הודיע אמש (רביעי) כי אזרח תוניסיה החשוד ברצח בני זוג קשישים בביתם בעיר לינץ ביום שישי בשבוע שעבר פעל ממניעי טרור. במסיבת עיתונאים בווינה הוסיף סובוטקה כי החשוד, בן 54, הסגיר את עצמו למשטרה ובחקירתו התברר כי הוא "בעל רקע אסלאמיסטי" וכי עבר תהליכי הקצנה דתית.

המשטרה המקומית דיווחה כי החשוד שהה במדינה מאז שנת 1989 וכי בשנת 2011 הואשם בידי פעיל מפלגת ימין קיצונית, מפלגת החירות, בהתעללות בבעלי חיים, במה שהתברר בהמשך כהאשמת שווא. לדברי המשטרה אותה תקרית הביאה ל"סימונו" של החשוד מצד הקהילה שבה הוא חי. קורבנותיו, בני 85 ו-87, נהגו לרכוש מצרכים בחנות מכולת שניהלה אשתו בעירם. עיתון מקומי דיווח כי השניים היו מיודדים עם החשוד ועם משפחתו. אולם, על פי הדיווח, בנם של בני הזוג הוא פעיל במפלגת החירות.

על פי דיווח בתחנת טלוויזיה מקומית החשוד הגיע לביתם של בני הזוג ביום שישי האחרון כדי להעביר משלוח מחנות המכולת, כשהוא נושא עמו אלה מעץ, סכין ופחית דלק. מחקירת המשטרה עולה כי החשוד חנק את האישה באמצעות חגורתו ולאחר מכן היכה למוות את בעלה ודקר אותו. בהמשך הצית את המטבח בביתם של השניים ועזב את המקום.

צוותי כיבוי שהוזעקו למקום בשל השריפה גילו את גופותיהם של בני הזוג. לאחר מכן הסגיר את עצמו החשוד למשטרה ובחקירתו הודה שפעל מרגשי נקמה כלפי רשות התעסוקה במדינה וכן פוליטיקאים ממפלגת החירות. בחקירה הוסיף החשוד כי שקל להטביע את עצמו בנהר הדנובה בטרם הסגיר את עצמו.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב מאיימת: עלולים לנקוט פעולה צבאית נגד קוריאה הצפונית
המשבר במפרץ: קטאר סירבה לאולטימטום של סעודיה ושכנותיה
דוח בבריטניה: ערב הסעודית אחראית להתפשטות האסלאם הקיצוני בממלכה

כוחות הביטחון באוסטריה עצרו 14 חשודים בהשתייכות לארגון "המדינה האסלאמית". רויטרס
"החשוד הוא בעל רקע אסלאמיסטי". שר הפנים סובוטקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully