וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סכנה לרוחצים": עקב זיהום מעזה - לפחות שני חופים בדרום נסגרו

5.7.2017 / 23:45

חוף זיקים וחוף הפארק הלאומי נסגרו בגלל זיהום מהשפכים הגולמיים שזורמים מתחנות הכוח ברצועה, ומותירים את הרוחצים בסיכון. ראש עיריית אשקלון לשרים: "מצאו פתרון למשבר בהקדם". פעילי איכות סביבה: "מחדל חמור"

צילום: רויטרס

לפחות שני חופי רחצה בדרום הארץ נסגרו בעקבות זרימת שפכים גולמיים אליהם מרצועת עזה בשל משבר החשמל. מאחר שתחנות השאיבה ברצועה פועלות לסירוגין, מגיעים השפכים לים ופגעו בחוף זיקים ובחוף הפארק הלאומי באשקלון. ראש עיריית אשקלון בפועל תומר גלאם פנה היום (רביעי) לשרים משה כחלון, יעקב ליצמן, אריה דרעי וזאב אלקין בדרישה למצוא פתרון למשבר מאחר שהשפכים מותירים אלפי רוחצים בסיכון.

"אם לא יימצא פתרון למשבר בזמן הקרוב, זליגת השפכים הגולמיים עלולה לנוע צפונה ולזהם את כל חופי הרחצה בעיר", כתב. "אנו נמצאים בשיאה של עונת הרחצה, ומדי שבוע פוקדים את חופי הרחצה באשקלון עשרות אלפי מתרחצים שעלולים להיות כעת חשופים לסכנת בריאותיו חמורות הנובעות מהזיהום. אבקש למצוא בהקדם פתרון למשבר או לחילופין למצוא פתרונות שימנעו את זליגת השפכים הגולמיים לעבר שטח ישראל".

חוף זיקים תחנת כוח רוטנברג זיהום אוויר. ShutterStock
חוף זיקים/ShutterStock

עו"ד גדעון ברומברג, מנכ"ל ארגון אקופיס במזרח התיכון, אמר כי "המחדל הוא חמור ביותר, שכן מתקן טיהור שפכים הוקם על ידי הבנק העולמי בהשקעה של 20 מיליון דולר אך הפעלתו מתעכבת כל העת בגלל סחיבת רגליים באישור אספקת חשמל אליו. שום דבר איננו חדש או מפתיע, אלא ידוע שנים, כפי שהעידו נציגי הממשל כיום בוועדה וכפי שחשף דוח מבקר המדינה אחרון.

"האחריות והאשמה בכל אשר לרצועת עזה נמצאת ברובה עם החמאס אך כאן מדובר באינטרס ישראלי ראשון במעלה. קרוב למיליון ישראליים נמצאים בסכנה שכן המגפות ומחלות שהיעדר הטיפול ברצועה יגרום לא יעצרו בשום גדר כמו ששום גדר או כיפת ברזל טרם מנעה את הזיהום המתמשך לחופי ישראל שכבר הובילו לסגירתו שנה שעבה של מתקן ההתפלה באשקלון. בהיעדר טיפול נאות חוף זיקים הוא רק עוד סימן בדרך לקטסטרופה גדולה בהרבה בעבור אזרחי ישראל. הגיע העת למקבלי החלטות לתעדף את בריאותם וביטחונם של אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully