וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי התאונה - אמו של בארי נאבקת בביטוח הלאומי: "לא תצמח לו יד"

5.7.2017 / 19:31

בארי בן החמש איבד את ידו כשהיה בן שלוש וחצי, בתאונה קשה במכונה להאכלת עופות. לאחר מאבק בביטוח הלאומי, הצליחה אמו להעלות את אחוזי הנכות שלו בחזרה ל-100% - אלא שכעת התבשרה שהמצב יישקל מחדש בוועדה של המוסד. "מאמללים אותנו, אני על סף ייאוש"

בארי ממן, ילד קטוע יד ממושב בר יוחאי אימץ כלב קטוע רגל. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
בארי וכלבו/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

לאחר שאמו של בארי ממן בן החמש הצליחה להשיב את אחוזי הנכות שלו ל-100% לפני כשנה - הבוקר (רביעי) הודיע הביטוח הלאומי כי ישקלו מחדש את אחוזי הנכות שלו בעוד כשבועיים. עוד נמסר לה, כי בימים הקרובים בנה יזומן שוב לוועדה רפואית כדי לעדכן את אחוזי הנכות שלו.

"חזרנו לאותו סיוט מול הביטוח הלאומי. עברה שנה ולצערי לבארי עדיין לא 'צמחה' יד חדשה. הביטוח הלאומי שוב מאמלל אותנו בוועדות ובהורדת הקצבה והנכות", כתבה ממן בפוסט שהעלתה בפייסבוק. "אני כבר על סף ייאוש, נגמרו לי הכוחות להילחם בהם".

ידו של בארי נקטעה בנובמבר 2015 כשהיה בן שלוש וחצי בלבד. אז, הוא יצא ביחד עם אחיו, אחיותיו, שכנו וחבריו, לאסוף ביצים מלול תרנגולים במושב כרם בן זמרה שבגליל העליון בו הוא מתגורר. זרועו השמאלית של בארי נלכדה במכונה להאכלת העופות ולרופאים לא נותר אלא לקטוע את ידו שהייתה מרוסקת. במהלך התקופה שחלפה, ניסו הוריו לסייע לו להתמודד עם הנכות וכפי שפורסם בעבר בוואלה! NEWS אימצו לו בין היתר כלב גידם "כדי שיהיה לו חבר כמותו שיוכל להזדהות איתו".

בארי ממן, ילד קטוע יד ממושב בר יוחאי אימץ כלב קטוע רגל. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
בארי ממן, ילד קטוע יד ממושב בר יוחאי אימץ כלב קטוע רגל/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

ימים ספורים אחר כך, ביולי 2016, נאלצה אמו לפתוח במאבק נגד הביטוח הלאומי אחרי שנדהמה להתבשר כי 100% הנכות אותם קיבל מיד אחרי התאונה, יקוצצו ל-50% נכות בלבד. "אחד הנימוקים שהם נתנו לי בשנה שעברה להחלטה היה שבארי איבד יד אחת ולא שתיים. זה היה הזוי" אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS. "גרמו לי להרגיש אי נעימות שאולי הגזמתי בדרישה שלילד שלי מגיעים 100% נכות".

לאחר מכן, התרגשה ממן להתבשר כי הביטוח הלאומי חזר בו והחליט להשיב לבארי את 100% הנכות. המוסד נימק את החלטתו בערעור שהאם הגישה ובמסגרתו המציאה חומר חדש ועדכני על כך שהילד נמצא בתהליך שיקומי וכי לכן הוארכה לו הנכות בשיעור של 100% בשנה נוספת.

הבוקר התייאשה ממן כשהתבשרה שעליה לחזור ולהוכיח לביטוח הלאומי כי מצבו של בנה לא השתנה בשנה האחרונה וכי הוא זכאי עדיין לכל 100% הנכות אותם קיבל. "זה מייאש ומתסכל לחזור שוב לאותו סרט, הלוואי שמצבו של בארי ישתנה ותצמח לו יד חדשה", הוסיפה ממן. "גם ככה אנחנו עוברים ימים מאוד מורכבים כדי להתמודד עם הטרגדיה הזאת. אני חושבת שזה די והותר מכדי שנעבור סיוט גם עם המוסד האטום הזה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הביטוח הלאומי: "אנו מחויבים לבדוק אותו מחדש - זו לא החלטה שרירותית"

מהמוסד לביטוח לאומי נמסר: "אנו מבינים לליבה של המשפחה, ויודעים שגידול ילד ללא יד צופן בחובו משוכות לא פשוטות. כבר לפני שנה, הודענו למשפחה כי הקצבה היא לשנה וניאלץ לבדוק את בארי פעם נוספת. לא מדובר בהחלטה שרירותית, או במחשבה ש'צמחה לו יד', אלא בביצוע עבודתנו בהתאם לכללים שהחוק קובע.

"היום בבוקר התקשרנו למשפחה להודיע להם שמועד הוועדה מתקרב, והצענו להם שנגיע לבדוק את הילד בביתו, במקום שהוא יגיע לוועדה. האמא סירבה להצעה זו, ובחרה להגיע עם הילד לוועדה, ואנו מכבדים את החלטתה. חשוב לציין שהקצבה לילד עם נכות משולמת בהתאם לתפקודו של הילד ולעומס הטיפולי בו. המשפחה קיבלה קצבה עבור בארי בשל האשפוזים, הטיפולים הרפואיים וההסתגלות למצב החדש. כעת, לאחר שעברה תקופה זו, אנו מחויבים לבדוק אותו מחדש ולבחון כיצד הקטיעה משפיעה על תפקודו היומיומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully