וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: פרץ וגבאי זוכים באותה תוצאה כיו"ר העבודה - 18 מנדטים

6.7.2017 / 0:05

לפי נתוני הסקר, הראשון שמתפרסם מאז עלו השניים לסיבוב השני בבחירות המקדימות בעבודה, שני המועמדים זוכים לאותה תמיכה בקרב הציבור הכללי - לו היו נערכות הבחירות היום. כחלון מתחזק, לפיד שומר על ההובלה וכמה קיבל הליכוד? התוצאות המלאות

צילום: שלומי גבאי, ניב אהרונסון ושי מכלוף, עריכה: ניר חן ויוסי אלטר

אם הבחירות לכנסת ה-21 היו נערכות היום, עמיר פרץ ואבי גבאי היו זוכים לאותה כמות מנדטים אם היו עומדים בראשות העבודה - כך עולה מסקר וואלה! NEWS, שנערך על ידי פרופסור קמיל פוקס. לפי נתוני הסקר שנערך אתמול (רביעי), פרץ וגבאי זוכים כל אחד ב-18 מנדטים למפלגת העבודה.

מדובר בתוצאה נמוכה ביחס ל-24 המנדטים שבהם זכה המחנה הציוני בבחירות האחרונות, ואולם בעבור מפלגת העבודה מדובר בתוצאה גבוהה מזו שהשיגה תחת היו"ר המודח, יצחק הרצוג, בסקרים שנערכו בחודשים האחרונים. ייתכן שחלק מההתחזקות בכוחה של המפלגה בסקר, מקורו בתשומת הלב התקשורתית שלה זכתה מערכת הבחירות המקדימות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשני הסקרים, עם פרץ בראשות העבודה ועם גבאי בראשה, הליכוד ויש עתיד הן עדיין שתי המפלגות המובילות. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ממשיך במגמת ההובלה ולפי הסקר זוכה ב-23 מנדטים, בלי תלות בזהות יו"ר מפלגת העבודה, כשהליכוד נושף בעורפו עם 22-21 מנדטים.

עוד עולה מהנתונים, כי חל שיפור בפופולריות של שר האוצר משה כחלון ומפלגתו, כולנו, שבחודשים האחרונים קיבלו במרבית הסקרים 7-6 מנדטים. כעת, ברקע הקמפיין האגרסיבי לשיווק תכנית "נטו משפחה", מתחזק כוחו של כחלון עם 10-9 מנדטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהו הסקר הראשון שנערך לאחר פרסום תוצאות הסיבוב הראשון במפלגת העבודה, שבו זכה עמיר פרץ ל-32.7% מהקולות, בעוד שגבאי סיים במקום השני עם 27% מהקולות - יותר מ-3,000 קולות מאשר היו"ר המודח, יצחק הרצוג (17%). אראל מרגלית סיים במקום הרביעי עם 16%, בפער זעום מהרצוג, וח"כ עמר בר-לב קיבל 2,147 קולות, שהם 7% מסך מתפקדי העבודה שהצביעו אתמול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעות הבוקר, עם היוודע דבר ניצחונם בסיבוב הראשון, שידרו פרץ וגבאי קו אופטימי ואמונה ביכולתם לנצח בסיבוב השני. מחנה פרץ זכה היום, בין היתר, לתמיכה צפויה מצד יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן שאמר כי דרכו של מי שהיה שר הביטחון בעבר, "מאחדת את העם", וכן לתמיכה מח"כ מרב מיכאלי. מנגד, מחנה גבאי נהנה מהתייצבותו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מאחוריו. "עמיר פרץ שייך לעשור הקודם - אבי גבאי לעשור הבא", אמר ברק, שהוסיף כי הוא מאמין שגבאי יוביל מהפך וכי נתניהו "כבר פוחד".

עמיר פרץ ויצחק הרצוג בסיום פגישתם 5 ביוני 2017. ראובן קסטרו
החיזור אחר תמיכת היו"ר היוצא החל. פרץ בבית הרצוג, אתמול/ראובן קסטרו

במהלך היום שלמחרת הסיבוב הראשון החלו השניים בחיזורים אחר היו"ר היוצא של מפלגת העבודה, הרצוג, והגיעו איש איש לבקש את תמיכתו לקראת הסיבוב השני. הרצוג, על פי ההערכה, לא צפוי עדיין להודיע על תמיכה באחד המועמדים, שכן הוא ממתין לכנס את פעיליו הבולטים וראשי המטות שלו מאוחר יותר היום. גורם מפתח אחר שצפוי להודיע על תמיכה בגבאי היא ח"כ שלי יחימוביץ', שמתנגדת לציר ולשיתוף הפעולה בין פרץ לניסנקורן, שהוביל לתבוסתה בבחירות האחרונות להסתדרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביום שאחרי ההעפלה לסיבוב השני, גבאי זוכה לרוח גבית מברק/מערכת וואלה!, צילום מסך

סקר וואלה! NEWS נערך בקרב 722 נשאלים, מתוכם 572 מהאולוסיה היהודית - בהתפלגות מדויקת לפי ההצבעה בבחירות 2015 - ו-150 נשאלים מהמגזר הערבי. התשאול בקרב האוכלוסייה היהודית נעשה על ידי חברת "פרויקט המדגם", בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. תשאול האוכלוסייה הערבית נעשה על ידי "סטט-נט" בהנהלתו של יוסף מקלדה.

(עדכון ראשון: 19:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully