וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר במפרץ: קטאר סירבה לאולטימטום של סעודיה ושכנותיה

6.7.2017 / 0:05

הנסיכות הבהירה כי הדרישות שהציבו הממלכה ובעלות בריתה - בהן סגירת אל-ג'זירה וסגירת בסיס טורקי - אינן הגיוניות, ובריאד הבהירו כי החרם יימשך לצד סנקציות נוספות. שר החוץ הסעודי: "על טורקיה להישאר ניטרלית"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

קטאר דחתה היום (רביעי) את האולטימטום שהציבו לה ערב הסעודית ומדינות ערביות נוספות, ובממלכה מזהירים מסנקציות נוספות על הנסיכות שעמה ניתקו את היחסים לפני חודש בטענה שהיא תומכת בטרור ובאיראן.

בין 13 הדרישות שהועברו לקטאר דרך כווית, המתווכת בין הצדדים, היו סגירת רשת אל-ג'זירה וסגירת הבסיס הטורקי שבשטחה. בנסיכות הקטנה, שנותקה מגישה יבשתית בעקבות החלטת ערב הסעודית לסגור את הגבול עמה, דחו את הבקשות וכינו אותן "לא הגיוניות". לטענת דוחא, מדובר בניסיון לפגוע בריבונותה.

"התשובה שארבע המדינות קיבלו הייתה שלילית וחסרה כל תוכן, ואין בסיס מנסיגתה של קטאר ממדיניותה", הקריא שר החוץ של מצרים סמאח שוכרי הודעה משותפת בתום פגישה עם שרי החוץ של ערב הסעודית, איחוד האמירויות ערביות ובחריין בקהיר. שר החוץ של ערב הסעודית עאדל אל-ג'ובייר אמר כי החרם על דוחא יימשך וכי "סנקציות נוספות יינקטו בזמן המתאים ובהתאם לחוק הבינלאומי".

שרי החוץ של ערב הסעודית, איחוד האמירויות, מצרים ובחריין דנים על המשבר עם קטאר בקהיר, 5 ביולי 2017. רויטרס
טרם החליטו על סנקציות נוספות. שרי החוץ מתכנסים בקהיר, היום/רויטרס

אל-ג'ובייר הביע תקווה כי "טורקיה תישאר ניטרלית" במשבר, אחרי שזו שלחה כוחות לבסיסה בדוחא ונשיאה רג'פ טייפ ארדואן הבהיר כי לא ינטוש את בעלת בריתו במפרץ. קטאר וטורקיה תומכות בתנועת "האחים המוסלמים", שנתפסת בעיני ערב הסעודית, מצרים ויתר המדינות שהצטרפו לחרם כאיום על שלטונן.

מוקדם יותר היום אמר שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני כי הטענות של המדינות המחרימות "נועדו בבירור ליצור אווירה אנטי-קטארית במערב". לדבריו, "קטאר ממשיכה לקרוא לדיאלוג למרות הפרת החוק הבינלאומי, למרות הפרדתן של 12 אלף משפחות, למרות המצור שהוא תוקפנות ברורה ועלבון לכל האמנות, הגופים ומערכות המשפט הבינלאומיים", אמר במהלך ביקור במהלך ביקור במכון מחקר בלונדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ארדואן: הדרישות מקטאר אינן מקובלות בשום נסיבות

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן דחה את דרישות מדינות ערב מקטאר ואמר כי הן "אינן מתקבלות באף נסיבות". לדבריו, טורקיה תישאר נאמנה לקטאר, אך תעביר את הבסיס הצבאי שלה מהמדינה אם תתבקש לעשות זאת על ידי קטאר.

שר החוץ של מצרים סאמח שוכרי אמר הלילה בריאיון לתחנת טלוויזיה בארצו כי הדרישות אינן פתוחות למשא ומתן. "מלכתחילה לא היה מדובר בנושא לדיון", אמר שוכרי והוסיף כי "לא ניתן להגיע לעמק השווה" בכל הנוגע לדרישות שהוצבו בפני דוחא.

(עדכון ראשון: 18:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully