וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח בבריטניה: ערב הסעודית אחראית להתפשטות האסלאם הקיצוני בממלכה

גוף מחקר בממלכה קובע כי יש "קשר ברור" בין ארגונים אסלאמיים למימון שמקבלים מוסדות בריטיים - וכי מדינות במפרץ מספקות תמיכה כלכלית למסגדים ולמוסדות חינוך שאירחו מטיפים קיצוניים. השגרירות הסעודית: "האשמות חסרות בסיס"

צילום: רויטרס

ערב הסעודית היא הגורם הזר המוביל בקידום אסלאם קיצוני בבריטניה – כך קובע דוח מטעם גוף מחקר בממלכה. הדוח קבע כי יש קשר "ברור וגובר" בין ארגונים אסלאמיים לקבלת מימון מעבר לים עבור מוסדות בבריטניה, להטפה לשנאה בתחומי הממלכה ולקבוצות ג'יהאד.

הדוח פורסם בעיתוי רגיש מבחינת ערב הסעודית, על רקע החרם שהטילה על קטאר יחד עם מצרים, בחריין ואיחוד האמירויות, בטענה שהנסיכות תומכת בטרור. מכון המחקר הנרי ג'קסון קרא לחקירה ציבורית של התנהלותה של ערב הסעודית, כמו גם של מדינות נוספות מהמפרץ.

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי עם מלך ערב הסעודית סלמאן. AP
קשרים הדוקים. ראשת ממשלת בריטניה מיי ומלך סעודיה סלמאן/AP

לפי הדוח, מספר מדינות במפרץ, כולל איראן, מספקות תמיכה כלכלית למסגדים ולמוסדות חינוך אסלאמיים שאירחו מטיפים קיצוניים והיו מקושרים להפצת חומרים קיצוניים. בחלק קטן מהמקרים מתקבל מימון ישיר מערב הסעודית לגופים בריטיים, אך ברובם "הכסף פשוט קונה השפעה של תורמים זרים", כך לפי הדוח.

שגריר ערב הסעודית בבריטניה דחה את ההאשמות וכינה אותן שגויות. "כל האשמה שהממלכה מביאה להקצנה היא חסרת בסיס ונטולת ראיות אמינות", נמסר בהודעת השגרירות, שהוסיפה כי ערב הסעודית הייתה נתונה למתקפות של אל-קאעידה ושל ארגון המדינה האסלאמית (דאעש). "לא נקבל פעולות או אידאולוגיות של קיצוניות אלימה ולא ננוח עד שהארגונים הסוררים יחוסלו".

משרד הפנים הבריטי אמר כי יקצץ את המימון לקיצוניים, אך לא הגיב לממצאי הדוח. דוח של המשרד על הקבוצות האסלאמיות בבריטניה שהזמין ראש הממשלה לשעבר דייויד קמרון ב-2015 עוד לא הוגש, והשלמתו נמצאת בספק, אף שממצאיו כבר הונחו על שולחנה של ראשת הממשלה הנוכחית תרזה מיי. בבריטניה טוענים כי הדוח עלול לגרום לאי נוחות עבור הממשלה, על רקע הקשרים ההדוקים בין לונדון לריאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully