וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזרים אחרי הרצוג: גבאי ופרץ מבקשים את תמיכת היו"ר המודח

5.7.2017 / 13:59

עם הפנים לסיבוב השני בבחירות מפלגת העבודה, מגיעים אבי גבאי ועמיר פרץ לקבל את ברכתו של הרצוג. יו"ר ההסתדרות ניסנקורן התגייס לצדו של פרץ: "הדרך שלו מאחדת את העם". יחימוביץ' על הפסד הרצוג: "המתפקדים רצו פייט ולא קיבלו"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

השר לשעבר אבי גבאי וחבר הכנסת עמיר פרץ הגיעו היום (רביעי) לביתו של יו"ר מפלגת העבודה המודח יצחק הרצוג בתל אביב, כדי לבקש את תמיכתו בסיבוב השני בבחירות לראשות המפלגה שיתקיימו בשבוע הבא. המועמד השני שעלה, מחר צפוי הרצוג לכנס את ראשי המטות שלו לפגישת תיאום ועדכון, בו יעדכן את תומכיו לאחר פגישותיו עם גבאי ופרץ.

גבאי כבר נפגש הבוקר עם חברת הכנסת ציפי לבני, שתיפגש בערב גם עם פרץ. לפי הערכות במפלגת העבודה, גבאי עשוי להציג להרצוג את תפקיד יו"ר האופוזיציה בתמורה לתמיכתו, או בתמורה להימנעות שלו מתמיכה בפרץ. זאת לאור העובדה שגבאי אינו חבר כנסת מכהן, ואם ייבחר, יצטרך לבחור חבר כנסת שיכהן כיו"ר אופוזיציה מטעמו. גם ציפי לבני עשויה להיות מועמדת של גבאי לתפקיד, אם תתמוך בו.

עוד בוואלה! NEWS:
הפריימריז לראשות העבודה: עמיר פרץ ואבי גבאי עלו לסיבוב השני
שלב ההכרעה: מתפקדי מפלגת העבודה בוחרים את היו"ר הבא
אלסקה על הכוונת: תיעוד הטיל הצפון קוריאני שמאיים על העולם

עמיר פרץ ויצחק הרצוג בסיום פגישתם 5 ביוני 2017. ראובן קסטרו
פרץ בסיום הפגישה בביתו של הרצוג/ראובן קסטרו
עמיר פרץ מגיע לפגישה עם יצחק הרצוג 5 ביוני 2017. ראובן קסטרו
הרצוג ופרץ בפתח הבית בתל אביב/ראובן קסטרו

מינוי יו"ר אופוזיציה חדש, במקום הרצוג, מחייב הצבעה של חברי סיעת המחנה הציוני, ולגבאי אין דרך להבטיח את הבחירה - אך ההצעה עשויה לשמש אותו ליצירת בריתות וחיבורים לקראת הסיבוב השני.

הבוקר הודיע יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן על תמיכה בפרץ, לאחר שעמד מאחוריו בצורה שקטה בסיבוב ההצבעה הראשונה. "עמיר מייצג את מה שמפלגת העבודה זקוקה לו היום, אמר ניסנקורן במסיבת עיתונאים בבית מפלגת העבודה בתל אביב, "הדרך שלו מאחדת את העם, ואני מאמין ביכולת שלו להביא ציבורים נוספים למפלגה".

את החיבור בין ניסנקורן לפרץ קידם ח"כ איציק שמולי, המקורב לשניים, עוד בתקופת הבחירות להסתדרות, שבה ניצח ניסנקורן את ח"כ שלי יחימוביץ'. פרץ כיהן בעבר אף הוא כיו"ר ההסתדרות, עד לבחירתו כיו"ר העבודה ב-2005.

גם חברת הכנסת מרב מיכאלי הודיעה כי תתמוך בפרץ. במסיבת עיתונאים של השניים בכנסת אמרה כי פרץ הוא "איש שמאמין בשלום אמיתי, ודיבר עליו כשהיה נושא פחות פופולרי. הוא שר ביטחון שהביא את כיפת ברזל ויו"ר הסתדרות שעשה המון בשביל העובדים והעובדות. עמיר היה אדם מאז ומעולם שדיבר בגובה העיניים, ואני יודעת שהוא יוביל אותנו להרכבת הממשלה הבאה זה הזמן שלו, הוסיפה מיכאלי, ואמרה כי גבאי הוא "איש ראוי, ואני מחכה שיילחם איתנו יחד".

עמיר פרץ מגיע לפגישה עם יצחק הרצוג 5 ביוני 2017. ראובן קסטרו
פרץ מגיע לפגישה עם הרצוג/ראובן קסטרו
בוז'י הרצוג ומיכל אשתו מצביעים הבוקר בגני התערוכה 4 ביולי 2017. ראובן קסטרו
הרצוג מצביע בבחירות, אתמול/ראובן קסטרו

יחימוביץ' התייחסה בכנס לשכת רואי החשבון לתמיכתו של ניסנקורן בפרץ, ואמרה כי "זו ברית לגיטימית. זו לא חדשה מסעירה וזה היה צפוי. הייתי בטוחה שתהיה תמיכה מסוימת של ההסתדרות בבוז'י, אבל זה לא קורה". יחימוביץ' נשאלה אם הרצוג שילם את מחיר המשא ומתן שניהל עם נתניהו, ואמרה כי "אני לא מרגישה בנוח להתחיל לנתח את התוצאות של אתמול".

עם זאת, אמרה יחימוביץ' כי "בוודאי שניסיונות החבירה האינסופיים שלא נגמרו מעולם לראש הממשלה בנימין נתניהו משפיעים על מצביעי העבודה, שבמידה רבה השלימה עם רצון הבוחר. המתפקדים רצו פייט ולא קיבלו".


(עדכון ראשון 12:36)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גבאי ופרץ. מתחרים על תמיכת הרצוג/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully