וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל במסר לארה"ב ולרוסיה: הרחקת איראן מסוריה חשובה מהבסת דאעש

5.7.2017 / 12:24

על רקע מאמצי המעצמות להביס את הארגון הפועל בעיראק ובסוריה, אמר איזנקוט בסקירה בפני ועדת החוץ והביטחון כי יש לחסום גם את ההשפעה של טהראן בציר השיעי. על חיזבאללה: "מפרים את החלטה 1701, יוניפי"ל לא עושים מספיק"

עריכת וידאו:ניר חן

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר היום (רביעי) כי "הרחקת איראן וצמצום השפעתה בסוריה הם אתגר משמעותי לא פחות מהבסת דאעש", על רקע המאמצים של ארצות הברית ורוסיה להביס את הארגון. איזנקוט אמר את הדברים בסקירה לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

במלאת 11 שנים לפרוץ מלחמת לבנון השניה, אמר איזנקוט: "יש הפרה מתמשכת של החלטה 1701 על ידי חיזבאללה בכסות אזרחית ומהשטחים הבנויים. אנחנו מודעים לה ורואים אותה. יוניפי"ל תורמים לשקט, אבל לא עושים מספיק לשיקוף ההפרות של חיזבאללה בפני מקבלי ההחלטות באו"ם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איראן היא אתגר משמעותי לא פחות מדאעש". איזנקוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

על חיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה מוסטפא באדר א-דין, המיוחס לכוח קודס האיראני, אמר איזנקוט: "באדר א-דין נרצח דקות ספורות אחרי שסיים פגישה עם קסאם סולימני, באחד המקומות המאובטחים בסוריה".

על המפעלים שמעוניין חיזבאללה להקים על אדמת לבנון אמר הרמטכ"ל: "אנחנו מנהלים מערכה שלמה על פרויקט שנמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. מדובר ביכולת מצומצמת של האויב, לכן נדרשש לשמור על פרופורציה ולא להיבהל. אנחנו פועלים מול הפרויקט כל הזמן במגוון רחב של כלים שהשתיקה יפה להם, ומתוך כוונה לא להביא להידרדרות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרבות בחאלב בהשתתפות איראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתייחס לסוגיות אזוריות, אמר איזנקוט כי "תוכנית קלקיליה היא מימוש מדיניות המשרתת את האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. אין נושא אחד שמקודם באופן עצמאי. ההשתלחות כלפי קציני צה"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אינה רצויה ואינה ראויה. אנחנו כפופים לדרג המדיני ופועלים על פי חוק. הצעדים האזרחיים הם אלו שמונעים הידרדרות.

"הטרור באיו"ש הוא תופעה מתמשכת. אנחנו פועלים מולו בהצלחה גבוהה. במדובר בהצלחה מודיעינית מחשבתית שהגיעה בעיקר בזכות יכולת גבוהה של מפקדים וחיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully