וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ומודי נפגשו: "יש לנו אתגר משותף מול כוחות האופל"

5.7.2017 / 14:50

במלון קינג דיוויד שבירושלים עדכנו ראש הממשלה ומודי על הסכמי שיתוף הפעולה בין הודו וישראל. מודי הזמין את נתניהו לביקור בהודו. מוקדם יותר נפגש מודי עם ריבלין, והחמיא לו על קבלת הפנים שהעניקו לו מארחיו הישראלים

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי וראש הממשלה בנימין נתניהו מוסרים היום (רביעי) הצהרה משותפת על הסכמי שיתוף הפעולה בין ישראל והודו. ישראל והודו חתמו על שבעה הסכמים, שכוללים הרחבת פעילות בתחום החקלאות, הקמת קרן מחקר ופיתוח, שלושה הסכמי חלל, ושני הסכמי מים.

"יש לנו אתגר משותף מול כוחות האופל והטרור", אמר נתניהו, "והסכמנו לשתף פעולה גם בתחום הזה". מודי הגיב בחמימות ואמר כי "הודו מעריצה את הצלחת עמכם בהתגברות על הקשיים, בחדשנות ובשגשוג, נגד כל הסיכויים. היו לנו שיחות יעילות על מגוון רחב של נושאים, לא רק נושאים של אפשרויות והזדמנויות, ואיך שיתוף הפעולה בינינו יכול לתרום לשלום עולמי וליציבות".

עוד בוואלה! NEWS:
ראש ממשלת הודו נחת בישראל; נתניהו: "חיכינו לזה 70 שנה"
מחכים למודי: מערכת הביטחון תולה תקוות גדולות בביקור ראש ממשלת הודו
הודו: נאנסה ונפגעה מחומצה - והותקפה שוב חרף אבטחת המשטרה

בנימין נתניהו ונרנדה מודי בקבלת הפנים בישראל 4 ביולי 2017. ראובן קסטרו
מודי נפגש עם נתניהו בנתב"ג, אתמול/ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בפגישת עבודה במלון המלך דוד 5 ביוני 20. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מודי ונתניהו היום בפגישתם/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"הודו, כמו ישראל, סבלה מטרור ומאלימות, והסכמנו לעשות הרבה יותר ביחד, כדי להגן על האינטרסים האסטרטגיים שלנו, ולהילחם ביחד בקיצוניות הגוברת ובאיומי טרור, כולל בתחום הסייבר", אמר מודי, והזמין את נתניהו ורעייתו שרה לביקור בהודו.

מוקדם יותר נפגש מודי עם הנשיא ראובן ריבלין, בבית הנשיא שבירושלים. זוהי פגישתם השנייה של שני המנהיגים, שנועדו מספר פעמים בביקור הנשיא בהודו בנובמבר אשתקד. מודי הזכיר לריבלין את ביקורו בהודו בנובמבר, ואמר כי "היה לנו מזל שיכולנו לארח אותך". מודי גם החמיא לנשיא על קבלת הפנים החמה לה הוא זוכה בישראל.

השניים דנו בקידום היחסים ושיתופי הפעולה בין שתי המדינות, ובהמשך שיתוף הפעולה העתידי. אחר הצהריים יבקר מודי באגף למורשת הודו במוזיאון ישראל. בערב יגיעו מודי ונתניהו לאירוע מטעם הקהילה היהודית בישראל בגני התערוכה.

בנימין נתניהו ונרנדה מודי בקבלת הפנים בישראל 4 ביולי 2017. ראובן קסטרו
מודי בירידה מהמטוס/ראובן קסטרו

מודי נחת אתמול בנתב"ג, לביקור היסטורי בישראל של מנהיג הדמוקרטיה הגדולה בעולם. מודי ישהה בישראל עד מחר, וזוכה לליווי צמוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהנחה את צוותו להעניק למודי יחס דומה לזה שקיבל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בביקורו בארץ לפני כחודשיים. לקראת הערב ביקרו השניים במוזיאון "יד ושם" בירושלים.

"חיכינו לך המון זמן לביקור שלך, כמעט 70 שנה ליתר דיוק. מדובר בביקור היסטורי", אמר נתניהו עם קבלת הפנים. "אנחנו אוהבים את הודו, מעריצים את ההיסטריה, את התרבות, את רוחות השינוי".

"בפעם הראשונה שנפגשנו לפני שלוש שנים באו"ם", נזכר נתניהו, "לחצנו ידיים והסכמנו על שיתוף פעולה היסטורי, זוכר שאמרת לי בשיחתנו הראשונה שכשזה מגיע ליחסי ישראל-הודו, השמיים הם הגבול? ואני אומר לך שזה יותר מהשמיים, אפילו על פרויקטים בשמיים אנחנו עובדים ביחד. בביקור הזה אתה מחזק את שיתוף הפעולה בין ישראל להודו, שיתוף פעולה שבו מושקעים כספים רבים".

מטוסו של ראש ממשלת הודו נוחת בישראל 4 ביולי 2017. ראובן קסטרו
מטוסו של ראש ממשלת הודו בנתב"ג, אתמול/ראובן קסטרו

"אני חושב על שיתופי הפעולה בינינו", חתם נתניהו. "בעמק הסיליקון בארצות הברית השפות הכי נפוצות הן הינדית ועברית. ברוך הבא לישראל, שוקרן, תודה רבה". מודי הודה לנתניהו ואמר כי זהו "כבוד גדול להיות ראש הממשלה הראשון של הודו שמבקר בישראל". הוא הוסיף: "אני מצפה לקדם את הקשר עם הקהילה ההודית בישראל, ובה מספר גדול של יהודים ממוצא הודי".

(עדכון ראשון: 10:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully