וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל סערת חוק הגיור: 200 עולים חדשים מארצות הברית ומקנדה הגיעו ארצה

5.7.2017 / 0:41

רווקים, רווקות, משפחות וילדים - כל אלו נמנים עם העולים החדשים שנחתו אתמול בנתב"ג במטרה לעשות עלייה. הקבוצה כוללת אנשי מקצוע שונים וצעירים שחולמים להתגייס לצה"ל. "הגענו הביתה, אנחנו שמחים להיות כאן"

צילום: אור רביד

"הגשמתי חלום", צעקה טובה חווה בת ציון, עולה חדשה מטורונטו, רגע אחרי שירדה מהמטוס, כרעה ברך ונישקה את האדמה. היא צפוייה להתגורר בצפת ולהשתלב באולפן בחיפה. למעשה, היא אחת מ-200 עולים חדשים מארצות הבית וקנדה שנחתו אתמול (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון, בטיסה מיוחדת של ארגון נפש בנפש. זאת על אף הסערה על חוק הגיור, שמתנגדיו טענו כי יביא לדעיכה בעלייה לארץ ובתרומות מקרב יהודי ארצות הברית.

בין העולים החדשים שהגיעו הבוקר ישנם 78 ילדים, 34 משפחות ו-51 רווקים ורווקת. העולה הצעיר ביותר הוא בן שנה וחצי, והמבוגר בהם הוא בן 82, שהחליט לעלות כי "עדיף מאוחר מאשר אף פעם".

הם החליטו לעלות לישראל מסיבות ציוניות ואידיאולוגיות. העולים השונים, המגיעים ארצה במסגרת פעילות ארגון נפש בנפש כוללים אנשי מקצוע, אנשי אקדמיה, אנשי חינוך, אקדמאים, אנשי רפואה מומחים לצד רופאים אלטרנטיביים, אנשי שיווק, מהנדסים, מוסיקאים, ספורטאים, צעירים שהגיעו כדי להתגייס לצה"ל ואחרים שעלו כדי למצוא אהבה. לצידם, גם עשרות משפחות שהגיעו כדי שילדיהן יחיו בישראל ולא רק יבקרו בה בחודשי הקיץ.

עוד בוואלה! NEWS
הפריימריז לראשות העבודה: עמיר פרץ ואבי גבאי עלו לסיבוב השני
בארה"ב מאשרים: קוריאה הצפונית שיגרה בהצלחה לראשונה טיל בין-יבשתי
תיק 2000: כתבים ועורכים מ"ידיעות אחרונות" מסרו עדות במשטרה

מאתיים עולים מארה"ב ומקנדה הגיעו לנתב"ג. אור רביד
"הגשמתי חלום". בת ציון בארץ, אתמול/אור רביד

הראשונה שירדה ממטוס הבואינג של חברת אלעל היתה גבריאלה לנקר, שעלתה ארצה עם הוריה מניו ג'רזי. "יום גדול להיות כאן בארץ הקודש. זו הגשמת חלום עבורי ועבור בני משפחתי", אמרה. כשנשאלה על סערת הגיור, השיבה כי "לא אשקר. היו לנו חששות ומחשבות בנושא, אבל לא חשבנו עליהם במהלך הטיסה. רק רצינו להגיע לישראל".

גם בני משפחת הרשקוביץ מפלורידה נחתו אתמול, כשהם מלווים בבן המשפחה ג'יק – הכלב. "הגענו הביתה, אנחנו שמחים להיות כאן", אמרה אביטל הרשקוביץ. רן שטיין, שעלה לבדו מלונג איילנד, שיתף: "אני פה כי חלמתי להתגייס לצבא. עד הגיוס אגור אצל בני הדודים בירושלים. אני מחכה יותר מכל לגיוס".

עם נחיתתם בישראל, קיבלו העולים תעודת עולה בטקס חגיגי בהשתתפות שרת הקליטה סופה לנדבר, יו"ר וועדת העלייה והקליטה של הכנסת חבר הכנסת אברהם נגוסה, מייסד ומנכ"ל נפש בנפש הרב יהושע פס ומייסד ויו"ר הארגון טוני גילברט, וכן חברת הכנסת קסניה סבטלובה. מיד לאחר הטקס, הישראלים החדשים התפזרו ברחבי המדינה. כ-25% מהם יעברו לגור בפריפריה, והיתר בירושלים, בתל אביב, ברעננה, בבית שמש, במודיעין, ברמת גן ובערים נוספות. רבים מהעולים הגיעו ארצה במטרה להקים את ביתם בפריפריה החל מבאר שבע שבדרום ועד שמשית שבצפון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
200 עולים חדשים מארה"ב ומקנדה עלו לישראל, 5 ביוני 2017. אור רביד
הראשונה שירדה ממטוס. לנגר/אור רביד
מאתיים עולים מארה"ב ומקנדה הגיעו לנתב"ג. אור רביד
לא השאירו אף בן משפחה מאחור. הכלב של משפחת הרשקוביץ/אור רביד

השרה לנדבר בירכה את העולים החדשים, ובמעמד זה הזכירה את הערר שהגישה בנוגע לחוק הגיור. "מדינת ישראל גאה לפגוש ולקלוט היום עוד קבוצה של עולים חדשים מצפון אמריקה. הגעתם ארצה היא פרי של שיתוף פעולה הדוק וממושך בין משרדנו לבין הארגון נפש בנפש. כשרת העלייה והקליטה אני מברכת גם את אלה שהחליטו להתיישב באזורי הפריפריה ולתרום את חלקם לפיתוח אזורים חשובים אלו".

"אתם ללא כל ספק תתרמו רבות לחיזוק הביטחון, הכלכלה והתרבות של מדינת ישראל", המשיכה לנדבר. "אני שמחה שהקבוצה שמכילה קרוב לשמונים ילדים שימצאו בארצנו בית חדש וחם ובבוא העת יגנו עליו במדי צה''ל. אנחנו נדאג לכך שכל עולה יקבל יחס אישי במטרה שקליטתכם בחברה הישראלית תהיה קלה, חלקה ומהירה. ברוכים הבאים לישראל, עולים יקרים".

"אנחנו לא נשארים אדישים למעמד הזה גם אחרי 50 אלף עולים", אמר בהתרגשות הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל ארגון נפש בנפש. "העלייה הזו נותנת כוח. כוח למדינת ישראל, כוח לעולים עצמם, כוח לכלכלה הישראלית, כוח לחיזוק הקשרים והברית עם יהודי ארצות הברית וכוח לארגון נפש בנפש להמשיך לפעול ולעודד עלייה ממדינות דוברות אנגלית".

מאתיים עולים מארה"ב ומקנדה הגיעו לנתב"ג. אור רביד
"הגענו הביתה". העולים בירידה מהמטוס/אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully