וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונסק"ו העביר החלטה שהגדירה את ישראל כ"כוח כובש בירושלים"

5.7.2017 / 1:26

ועדת המורשת גינתה, בהחלטה המסורתית, גם את החפירות הארכיאולוגיות בעיר וקבעה כי האתרים הקדושים בירושלים יוכרו כאתרי מורשת פלסטיניים. שגריר ישראל באונסק"ו ביקש לעמוד דקת דומיה לזכר קורבנות השואה. משרד החוץ: "עצוב, מיותר ופתטי"

צילום: לע"מ עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: נתניהו על החלטות אונסק"ו נגד ישראל, מאי)

אונסק"ו העביר אתמול (שלישי) הצעת החלטה ולפיה ישראל היא "כוח כובש בעיר העתיקה בירושלים", וכן גינתה את החפירות הארכיאולוגיות בעיר. עשר מדינות תמכו בהחלטה, שלוש התנגדו ושמונה נמנעו.

נוסח ההחלטה נחשב למרוכך ביחס לשנה שעברה, כשהפעם לא הייתה התייחסות להר הבית בפעם הראשונה וההחלטה נצמדה לפרק על ירושלים שאושר בועד המנהל האחרון. שלוש מדינות הצביעו נגד, שמונה נמנעו ועשר הצביעו בעד. המדינות שהצביעו נגד ההחלטה הן הפיליפינים, ג'מייקה ובורקינה פאסו. בעד הצביעו אזרבייג'ן, אינדונזיה, לבנון, תוניסיה, קזחסטן, כווית, טורקיה, וייטנאם, זימבבואה וקובה. הנמנעות הן אנגולה, קרואטיה, פינלנד, פרו, פולין, פורטוגל, קוריאה וטנזניה.

עוד בוואלה! NEWS
תיק 2000: כתבים ועורכים מ"ידיעות אחרונות" מסרו עדות במשטרה
"כאבים, מצוקה וצלקות": תביעת הענק של אמיר פרישר גוטמן נגד איכילוב
בג"ץ הכריע: בתיהם של רוצחי הנער מוחמד אבו חדיר לא ייהרסו

העיר העתיקה בירושלים, ערב ראש השנה, 2 באוקטובר 2016. נועם מושקוביץ
"כוח כובש בעיר העתיקה". ירושלים/נועם מושקוביץ

בירושלים מרוצים מהתוצאות ההצבעה, ואומרים כי הן בהחלט רוח גבית לקראת הקרב המשמעותי יותר ביום שישי על בקשת הפלסטינים לרישום מערת המכפלה וחברון כאתר מורשת עולמי פלסטיני.

במשרד החוץ מסרו כי זו "עוד החלטה הזויה ולא רלוונטית של אונסק"ו, הפועל לשירות אויבי ההיסטוריה והאמת. ירושלים היא בירת הנצח של העם היהודי ושום החלטה של אונסק"ו לא תוכל לשנות את המציאות. עצוב, מיותר ופתטי. יש לציין כי ההחלטה אפילו לא זכתה לרוב קולות".

שר ירושלים מורשת והגנת הסביבה, חבר הכנסת זאב אלקין אמר כי "הערב קיבלה ועדת המורשת של אונסק"ו עוד החלטה מבישה שלא מחוברת למציאות. הגוף הזה ממשיך להוכיח את הטייתו החד צדדית ואת התכחשותו להיסטוריה של העם היהודי. אנו נמשיך לחפור בירושלים הקדומה, לחשוף את ההיסטוריה ולבנות, והם ימשיכו להתכחש לאמת ההסטורית. בעיר העתיקה יש בימים אלו את פסטיבל האור. באונסק"ו זה פסטיבל החושך".

השר זאב אלקין. ישיבת ממשלה. 31 ביולי 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"החלטה מבישה שלא מחוברת למציאות". אלקין/פול צלמים, אוהד צויגנברג

שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה ביקש במהלך נאומו לעמוד דקת דומיה לזכר קורבנות השואה והנאצים בכלל. הקימה לבקשתו היתה מדורגת, אך היו משלחות שנותרו לשבת, כמו קובה.

בתום נאומו ביקשה הנציגה הקובנית למחות על דקת הדומיה, שבוצעה לבקשת מדינה משקיפה ולא באמצעות היו"ר, וביקשה בתגובה לעמוד דומיה לזכר הקורבנות פלסטינים. שאמה הורה למשלחת הישראלית שלא לעמוד "משתי סיבות - הראשונה היא ההקבלה המחרידה בין קורבנות השואה לכל קורבן אחר לקורבנות פלסטינים", אמר, "והשניה היא שהקריאה לא הפרידה בין ילדים ואזרחים פלסטינים שנפגעו כבלתי מעורבים לבין פלסטינים שהיו בעצם מחבלים ושהידים למיניהם".

שגריר ישראל לאו"ם דני דנון תקף את ההצבעה, ואמר: "אין דבר יותר מביש מהקביעה של אונסק"ו כי המדינה היהודית היחידה בעולם היא 'כובשת' בכותל המערבי ובעיר העתיקה". הוא סיפר: "אתמול סיירתי עם משלחת שגרירי האו"ם מרחבי העולם בעיר דוד ובעיר העתיקה, והסברתי להם על הקשר ההיסטורי שבין העם היהודי לאתרים הקדושים שלנו. אף 'ועדת מורשת' מזויפת לא תוכל לנתק את הקשר בין עמנו לירושלים".

כרמל שאמה הכהן. ארז ליכטפלד, מערכת וואלה! NEWS
ביקש מהמדינות לקום לזכר קורבנות השואה. שאמה/מערכת וואלה! NEWS, ארז ליכטפלד
דני דנון במועצת הביטחון של האו"ם 20 באפריל 2017. UN Photo/Rick Bajornas, מערכת וואלה! NEWS
"אין דבר יותר מביש מהקביעה של אונסק"ו". דנון/מערכת וואלה! NEWS, UN Photo/Rick Bajornas

גם שר הפנים גלעד ארדן ביקר נחרצות את ההחלטה, שלפיה, האתרים הקדושים בירושלים יוכרו כאתרי מורשת פלסטיניים. לדבריו, "אונסק"ו ממשיך לפעול כסוכן של הרשות הפלסטינית וביחד הם מנסים ליצור היסטוריה מזוייפת ולקעקע את הקשר בין היהודים והמקומות הקדושים בירושלים. זוהי עוד הוכחה לכך שאבו מאזן אינו רוצה בשלום, אלא ממשיך את מסורת הכחשת ההיסטוריה בה החל מאז שהכחיש את השואה. התשובה שלנו תהיה באמצעות בנייה נרחבת בכל רחבי העיר וביסוס ריבונותנו בה".

גם יו"ר הבית היהודי ויו"ר הוועד הישראלי לאונסק"ו נפתלי בנט ביקר גם הוא את ההחלטה. לדבריו, "ההטעיות החוזרות ונשנות של אונסק"ו לא משנות את הקשר היהודי לירושלים או את המציאות בשטח", אמר השר. "ירושלים היתה בירת העם היהודי הרבה לפני שהאסלאם הגיח לעולם, והיא תישאר בירת ישראל לנצח".

"החלטותינו לנתק את הקשרים הישראליים לארגון ולפעול רק במימד הדיפלומטי, משקפות כיצד אונסק"ו הפך מארגון השומר על המורשת העולמית לכזה המשכתב אותו", הוסיף. "במקום להגן על מאות אתרים המושמדים בידי האסלאם הקיצוני, כולל מסגד אל-נורי במוסול, אונסק"ו פועל נגד המדינה היחידה במזרח התיכון המגן על כל האתרים הקדושים ומאפשר לכולם חופש פולחן".

(עדכון ראשון: 20:35)

בנט: "לממשלה אין זכות קיום, לצאת לחומת מגן בירושלים". צילום מסך
"ירושלים תישאר בירת ישראל לנצח". בנט/צילום מסך
השר לביטחון פנים גלעד ארדן בכנס הרצליה 22 ביוני 2017. כנס הרצליה, מערכת וואלה! NEWS
"אונסק"ו ממשיך לפעול כסוכן של הרשות הפלסטינית". ארדן/מערכת וואלה! NEWS, כנס הרצליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully