וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של אילה שפירא: "לגרש את המחבל, מלחמות לא מנהלים בביהמ"ש"

4.7.2017 / 19:10

לאחר שהפלסטיני שזרק בקבוק תבעירה על בתה והביא לפציעתה הקשה נשפט ל-18 שנות מאסר, אמרה רות שפירא: "הייתי מוכנה להסתפק בעונש מוות או במאסר עולם. שאמא שלו תשתגע מדאגה כשהוא מיטלטל בין חיים ומוות"

איילה שפירא שנפצעה בפיגוע בבנימין נואמת באיחוד האירופי, 28 במרץ 2017. בנימין פטקאי, מערכת וואלה! NEWS
שפירא בפרלמנט האירופי/מערכת וואלה! NEWS, בנימין פטקאי

רות שפירא, אמה של אילה, שנפצעה קשה ונשרפה בפניה כתוצאה מהשלכת בקבוק תבערה לפני כשלוש שנים, התייחסה הערב (שלישי) לגזר הדין שניתן לאחד משני המחבלים באירוע - 18 שנות מאסר. "על המדינה לגרש את האוכלוסיה העוינת ולא להסתתר מאחורי מראית עין של עשיית צדק. אין מנהלים מלחמות בבתי המשפט", אמרה אמה של שפירא, שהייתה בעת פציעתה בת 11.

"המחבל שפגע בנו אינו עבריין, אלא חייל אויב. לא הוא בלבד האויב, אלא סביבתו: הוריו מחנכיו וחבריו המעודדים אותו לצאת לפעולה ומגבים אותו במהלכה ואחריה", המשיכה, וטענה: "המדינה מתייחסת אל המחבל עצמו כאל פושע פלילי ולא כאל חייל אויב ומעמידה אותו לדין, בהתאם, על 'שלושה נסיונות רצח' - שלי, של אבנר, ושל בתנו אילה - ולא, אם כבר, על סיוע לאויב".

פיגוע במעלה השומרון ע"י השלכת בקבוק תבערה, דצמבר 2014. יאיר שהם סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, יאיר שהם סוכנות תצפית

עוד אמרה: "כאימא, ברור שהייתי רוצה לראות את המחבל נענש. הייתי רוצה שיסבול כפי שאילה סובלת. שאמא שלו תשתגע מדאגה בזמן שהוא מיטלטל בין חיים למוות. שיתפתל מכאבים גם בזמן שהוא מורדם, ואחוז משככי הכאבים בדמו עולה על כל דמיון. שיעבור ניתוח, ועוד ניתוח, ועוד ניתוח, בלי לדעת מתי זה ייגמר. מכיוון שאין בחוק הישראלי סעיף שתואם עונש כזה, הייתי מוכנה להסתפק בעונש מוות או במאסר עולם. אבל חוץ מלהיות אמא של אילה אני גם אזרחית ישראלית, ואכפת לי גם מעתידה של המדינה, ולכן איני יכולה להשלים עם שפיטתו של המחבל על סעיף כל כך רחוק מהמעשה שהוא ביצע".

המחבל, מוחמד בדואן, הורשע בניסיון לרצוח את אילה ואת אביה, באמצעות זריקת בקבוק התבערה לעבר רכבם. בדואן הורשע גם בכך שבאירוע נוסף בחודש נובמבר 2014 זרק בקבוק תבערה לעבר רכב שבו נסעה אזרחית ישראלית נוספת, שלא נפגעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully