וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בצמרת המשטרה: "הליכוד מנסה לפגוע בחקירות ראש הממשלה"

4.7.2017 / 16:30

המפכ"ל ובכירים בארגון מתחו ביקורת חריפה על מפלגת השלטון, על רקע הצעת חוק שמקדם ח"כ אמסלם להכפיף את תקציב המשטרה לידי השר ארדן. "מנסים להפוך אותנו לזרוע של מרכז הליכוד. ארדן יוכל לקבוע איזו חקירה תקבל עדיפות - ואיזו לא"

צילום: ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

משבר אמון בין צמרת המשטרה לשר ארדן: בכירים בארגון, ובהם המפכ"ל רוני אלשיך, זועמים בימים האחרונים על מה שהם מכנים "ניסיון השתלטות של הליכוד על המשטרה, במטרה להפוך אותה לזרוע של מרכז הליכוד - בכוונה לפגוע בחקירות ראש הממשלה".

הזעם במשטרה מגיע על רקע הצעת חוק שמקדם ח"כ דודי אמסלם מהליכוד, ולפיה ניהול תקציב המשטרה יוכפף ישירות לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. "מדובר בפגיעה מהותית בשלטון החוק, אני לא יכול לתת לכך יד", אמר אלשיך לארדן בשיחה קשה שניהלו השניים.

טקס פתיחת תחנת שיטור עירונית בקריית שמונה בנוכחות השר לביטחון פנים גלעד ארדן והמפכ"ל רוני אלשיך, 22 ביוני 2017. אדריאן הרבשטיין
במשטרה טוענים כי הכפפת התקציב לשר תביא לשליטת הליכוד בארגון. אלשיך וארדן/אדריאן הרבשטיין

מנגד, בכיר בליכוד אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "המפכ"ל לא ממושמע. הוא עושה מה שהוא רוצה, וארדן מתוסכל מזה שהוא לא שולט במפכ"ל. זה הגיע למצב שבו השר מנחה דבר אחד והמפכ"ל עושה דבר הפוך". לדברי הבכיר במפלגה, "אפילו במינויים האחרונים לשר לא הייתה מילה בנושא, המפכ"ל עשה מה שהוא רוצה וארדן תפקד כחותמת גומי. זה לא יכול להימשך ככה".

בצמרת המשטרה נערכים בימים האחרונים לקרב, ככל שיידרש, מול הקואליציה - בפעם הראשונה זה שנים שבה המשטרה יוצאת באופן ישיר מול הממשטלה. לטענת בכירים בארגון, מדובר במהלך פוליטי שנועד לייצר הרתעה בארגון נגד חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לא ניתן שיחזירו את המשטרה 50 אחורה, כל המטרה היא להעניק למרכז הליכוד שליטה על המשטרה. בפועל, המפכ"ל וצמרת הארגון יהיו כפופים לעסקני מרכז הליכוד", אומר קצין בכיר במשטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה היום 3 ביולי 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
"השר יוכל להחליט איזה חקירות לתעדף - ואיזה לא". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

גורם בלשכתו של המפכ"ל, הוסיף כי "לא צריך להיות חזק בחשבון כדי להבין מה מסתתר מאחורי המהלך. שלחו את אמסלם כדי לעצור את חקירות נתניהו. מרגע שניהול התקציב יוצא מהמשטרה ועובר לידי השר לביטחון הפנים, אנשיו הם אלה שישלטו על כלל החקירות. אנחנו שומעים את מציע החוק ברדיו, והוא טוען בפה מלא שקציני אגף החקירות שחוקרים את ראש הממשלה פועלים ממניעים פוליטיים". לדבריו, "עכשיו אפשר לעשות חשבון פשוט ולהבין מה עומד מאחורי החוק".

גורם אחר במשטרה הוסיף כי "במשטרה אין שחיתות סביב התקציב, הכל נעשה במקצועיות. מה שרוצים כעת זה שפוליטיקאים ועסקנים יקבעו איזה תקציב יועבר לאיזו יחידה, איזה חקירה תקבל תיעדוף - ואיזו לא".

מטעם יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם נמסר כי מדובר ביוזמה של הוועדה, שתפקידה לבקר ולפקח על עבודת המשטרה. "מטרת ההצעה - לייעל ולשפר את עבודת המשטרה כפי שנהוג בכל משרדי הממשלה ללא יוצא מן הכלל. לטענה כי הליכוד מנסה לפגוע בחקירות ראש הממשלה, אין שחר והיא נועדה להטיל אימה על הציבור", נמסר. "חשוב להדגיש כי היוזמה להצעת החוק היא של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ושל יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם ומיותר לציין כי אין לה שום קשר לראש הממשלה והיא בטח לא תואמה איתו מראש".

עוד נמסר כי "בכל מקרה היינו מציעים לאלו שמתיימרים לדבר בשם המשטרה, אלה המכפישים מפלגה וציבור שלם, על לא עוול בכפם, להתאפק ולאפשר לגורמים המוסמכים במשטרה לנהל דיאלוג מכבד ואחראי מול מגישי ההצעה. המטרה היא לייעל ולשפר וחשוב שכל המקטרגים יפנימו זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully