וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוריינים ומאות חיילים: אוסטריה חוסמת את גבול איטליה מפני מהגרים

4.7.2017 / 15:15

משרד ההגנה בווינה הודיע כי ינקוט אמצעי בידוק במעברים עם השכנה, אחרי שכבר עשרות אלפי פליטים ומהגרים הגיעו לחופיה מאז תחילת השנה. ברומא הזהירו כי מדובר בהפרה של חוקי האיחוד והשגריר האוסטרי זומן לשיחת הבהרה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

אוסטריה שלחה כלי רכב משוריינים לאזור הגבול שלה עם איטליה במטרה למנוע כניסת מהגרים - כך מסר היום (שלישי) גורם במשרד ההגנה. וינה צפויה לנקוט בקרוב אמצעי בידוק במעברי הגבול, כולל במעבר ברנר שבאזור הרי האלפים. רומא הזהירה בשנה שעברה כי המהלך יפר את חוקי האיחוד האירופי המאפשרים תנועה חופשית בגבול והשגריר האוסטרי זומן לשיחה היום.

"אני צופה שהשליטה על מעברי הגבול תחל בקרוב מאוד", אמר שר ההגנה האוסטרי פטר דוסקוזיל בריאיון לעיתון Kronenzeitung. דובר מטעם משרד ההגנה מסר כי הצבא יוכל לשלוח עד 750 חיילים לאזור בתוך 72 שעות, אם יידרש להתמודד עם מצבי חירום.

איטליה ואוסטריה חברות באזור שנגן, שאמור לאפשר תנועה חופשית ללא גבולות, אך זו נפגעה בעקבות הצבה מחודשת של מעברים בגבולות של מדינות הגוש השונות מאז החל משבר המהגרים בקיץ 2015. "לא מדובר בטנקים, אלא בכלי רכב משוריינים ללא תחמושת שיכולים לחסום דרכים. נעשה בהם שימוש בגבול עם סלובניה במהלך משבר הפליטים".

כלי רכב משוריין של צבא אוסטריה בגבול עם הונגריה, ספטמבר 2016. AP
בווינה מנסים להימנע על הישנות משבר הפליטים. משוריין גבול עם הונגריה, 2016/AP

הוא הבהיר כי אין לוח זמנים מדויק לצעדים החדשים. עם זאת, הבהיר דובר משרד ההגנה, "אנחנו רואים איך המצב באיטליה מחמיר ועלינו להימנע מסיטואציה דומה לזו שהייתה בקיץ 2015".

איטליה קלטה יותר מ-80 אלף פליטים ומהגרים מתחילת השנה, רובם הגיעו לחופיה דרך סירות מאפריקה, והיא משמשת שער הכניסה המרכזי לאירופה.

אמצעי בידוק במעבר ברנר הם רגישים במיוחד, מאחר שהם יחצצו בין שתי קהילות קשורות החיות מעבר לצדי הגבול - מחוז טירול באוסטריה ומחוז דרום טירול באיטליה. דרום טירול היה בעבר חלק מהאימפריה האוסטרו-הונגרית, וסופח לאיטליה בתום מלחמת העולם הראשונה ב-1918.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully