וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חניוני ענק וטרמינל חדש: נתב"ג נערך למאה אלף נוסעים ביום

6.7.2017 / 15:15

לקראת עלייה של 20% במספר הנוסעים משנת 2016, החליטו ברשות שדות התעופה להגדיל את עמדות הקבלה ומקומות החנייה. "יש מחסור במאה עמדות צ'ק-אין", הסבירו. ברקע הזינוק המספרי, השבוע חלו שיבושים בזמני ההמראות והנחיתות

צילום: ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

כ-110 אלף נוסעים צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון במהלך ימי השיא של עונת הקיץ ולעבור את הרף שנקבע בשנים הקודמות. לפי נתונים שנמסרו מרשות שדות התעופה, אתמול (רביעי) עברו בנתב"ג יותר מ-85 אלף נוסעים ונתונים קרובים צפויים להירשם גם בימים הקרובים. נתונים אלו גבוהים מאלה שנרשמו אשתקד: ביום השיא של חודשי יולי-אוגוסט עברו בנתב"ג כ-89 אלף נוסעים. על רקע העומס, רשות שדות התעופה החלה לפעול להקמת שלושה חניוני ענק לטסים לחו"ל והודיעה על בניית אולם נוסעים חדש בצמוד לטרמינל 3.

"בנתב"ג נערכו לעלייה של 7% במספר הנוסעים בגלל הסכם 'השמיים הפתוחים', אבל בפועל נרשמה עלייה של כ-20%", סיפר בכיר ברשות שדות התעופה. לדבריו, העלייה נרשמה בגלל פערי המחירים בין חופשות בארץ לבין חופשות בחו"ל, שהפכו למשתלמות יותר. כמו כן, הוא סיפר כי כבר בימים האחרונים הוצבו מערכות אלקטרוניות לסיוע בהליכי הרישום לטיסה ובביקורת הדרכונים, וכי כל המחלקות תוגברו בכוח אדם.

עוד בוואלה! NEWS:
לפיד יוצא להגנת בנט: "אין תהליך הדתה במערכת החינוך"
גם היום: שיבושים בטיסות צפויים בגלל פעילות של משרד הביטחון
בתי הזיקוק בחיפה בראש: דירוג המפעלים המזהמים בישראל

נתב"ג 2 ביוני 2017. ראובן קסטרו
כל המחלקות תוגברו בכוח אדם. העומס בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מהחניונים החדשים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד החניונים שכבר נפתחו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכשרת שלושת החניונים לנוסעים החלה כבר בימים האחרונים. שניים מהם כבר הוכשרו כחניונים זמניים באזור התמך המזרחי והתמך המערבי, וכל אחד מהם יכול לקלוט אלפי כלי רכב. כרגע הם פתוחים בחינם לציבור הנוסעים, שכבר החלו לעשות בהם שימוש. החניון השלישי נבנה בצמוד לתמך המערבי וצפוי לפעול באופן קבוע החל מהשבועות הקרובים.

בימים הקרובים הרשות צפויה לאשר את תכניות הבנייה להקמת אולם הנוסעים החדש, ולאחר מכן יצא מכרז לבנייתו. "יש לנו מחסור במאה עמדות 'צ'ק-אין' ובשטחי בידוק נוספים, והאולם שייבנה בצדו המערבי של טרמינל 3 יענה על הצורך הזה", העיד הבכיר.

בשיא העומס: שיבושים בהמראות ובנחיתות בשל פעילות ביטחונית

אלא שעל השמחה על היציאה לחופשה העיבו בימים האחרונים העיכובים בטיסות הנובעים מפעילות של משרד הביטחון בנמל התעופה. בתחילת השבוע עוכבו עשרות טיסות ועליהן אלפי נוסעים במשך שעות ארוכות בנמל התעופה בן גוריון, בעקבות פעילות של משרד הביטחון שבגינה צומצם המרחב האווירי בשמי הארץ. במשך יותר משלוש שעות אפשרו במערכת הביטחון לפתוח ולסגור לסירוגין את האפשרות להמריא, אולם בזמן הזה נוצר "פקק" בנתב"ג ויותר מ-20 טיסות עוכבו.

נתב"ג 2 ביוני 2017. ראובן קסטרו
תורים בנתב"ג/ראובן קסטרו
נתב"ג 2 ביוני 2017. ראובן קסטרו
נתב"ג 2 ביוני 2017/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרחבת מקומות החנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרחבת מקומות החנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully